Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

"Latvijas dzelzceļš" saņēmis sešus piedāvājumus dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektēšanai, tostarp dzelzceļa iecirknī Rīga - Jelgava 6

AS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) konkursā par 22 dzelzceļa staciju un pieturas punktu modernizācijas projektēšanu saņēmis sešus piedāvājumus, aģentūru LETA informēja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Iepirkuma komisija uzsākusi darbu pie iesniegto piedāvājumu izvērtēšanas, lai noteiktu konkursa uzvarētāju, ar kuru tiks slēgts līgums par būvprojektu izstrādi.

Projekta "Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija" mērķis ir paaugstināt dzelzceļa pasažieru pārvadājumu kvalitāti un efektivitāti, kompleksi modernizējot dzelzceļa publisko infrastruktūru, tai skaitā, izbūvējot paaugstinātās pasažieru platformas, ar pasažieru pārvadājumiem saistīto dzelzceļa infrastruktūru, tai skaitā platformas nojumes ar soliņiem un atkritumu urnām, nojumes - paviljonus atsevišķās stacijās, LED apgaismojumu stacijas teritorijā un piekļuves infrastruktūras elementus - gājēju celiņus, velo celiņus.

Modernizējamo staciju saraksts ir izvēlēts atbilstoši "Indikatīvo dzelzceļa infrastruktūras attīstības plānam 2018.-2022.gadam", kas apstiprināts ar Ministru kabineta rīkojumu pērn novembrī.

Līdz 2023.gada beigām plānots dzelzceļa iecirknī Rīga-Jelgava modernizēt pasažieru stacijas "Atgāzene", "BA Turība", "Tīraine", "Baloži", "Jaunolaine", "Dalbe", "Cena" un "Ozolnieki", dzelzceļa iecirknī Torņkalns-Tukums II pasažieru stacijas "Priedaine", "Jaundubulti", "Kūdra", "Ķemeri", "Milzkalne", "Tukums I" un "Tukums II", bet dzelzceļa iecirknī Zemitāni-Skulte pasažieru stacijas "Zemitāni", "Brasa", "Vecāķi", "Kalngale", "Carnikava", "Pabaži", "Saulkrasti".

Pēc projektēšanas tiks veikti būvdarbi, kā arī apziņošanas audio un vizuālās informācijas sistēmas ierīkošana un videonovērošanas sistēmas uzstādīšana uz pasažieru platformām un staciju ēkās.

Būvprojektos tiks ieplānotas vietas, kur būs iespējams pieslēgt biļešu iegādes/ validēšanas aparātus vai citas iekārtas, piemēram, kafijas tirdzniecības vai bankas automātu, atkarībā no vajadzībām un komersantu piedāvājuma, kā arī paredzētas elektro automobiļu uzlādes vietas. Turklāt būvprojektu izstrādē tiks ievēroti universālā dizaina principi, un tiks nodrošinātas arī pasažieru ar invaliditāti un pasažieru ar ierobežotām pārvietošanās spējām vajadzības.

Lai staciju modernizācijas projektā maksimāli ievērotu būtiskākās sabiedrības vajadzības, LDz ir uzsācis arī diskusijas ar ekspertiem no invalīdu un viņu draugu apvienības "Apeirons", "Latvijas Riteņbraucēju apvienības", kā arī pilsētplānošanas ekspertiem.

Foto: no arhīva

Pievieno komentāru

Komentāri 6

Resnais

tūlīt leiši uzbūvēs jaunu sliežu ceļu līdz robežai, bet Reņģes pusē akmens laikmeta sliedes, gulšņi un semafori. Pārbrauktuves ar izsistām signālgaismām un stacijas lēnām pārtop par dzīvojamām ēkām.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.12 23:45

Greex

Cenas, Dalbes un Baložu stacijas ekonomiskāk būtu slēgt pavisam, nevis modernizēt. Tos 1-2 pasažierus, kas tur reizēm iekāpj un izkāpj, ekonomiskāk būtu pārvadāt ar autobusu, nevis bremzēt un atkal paātrināt simtiem tonnu smagu vilcienu.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.13 12:20

oho

Dalbē un Baložos nav staciju, tie ir apstāšanās punkti. Kārtējais dīvāna eksperts. Ko var spriest par dzelzceļa pārvadājumiem, ja nav elementāru zināšanu. Atstājiet to godu profesionāļiem.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.13 19:08

Budzis

Eu tu oho bl apstāšanās punkts vai stacija ko īsti maina? Tā dēļ simttūkstoš tonnas neapstājas vai apstājas citādāk pēkšņi?

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.14 11:44

egle1

Jelgavu tak modernizēja. Un kur apziņošanas audio? Nupat dažas dienas atpakaļ - vilciens Jelgavā stāv (jo Origo kārtējā bumba un tur no rīta slēgta stacija Rīgā), bet vilcienā Jelgavā klusums. Tantes biļešu tirdzniecības kasēs tik rausta plecus, kaut kādā vagonā vadītājs kaut ko neskaidri pasaka, beigās pasažieri painformē viens otru. Kaut kādām muļķībām tik tērē naudu, bet beigās tāpat saki paldies Dievam, ka tas vilciens kust uz priekšu.

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.13 20:08

nuja,

universālā dizaina principi t.i. saliks visur betona stacijas kastītes

pirms 3 mēnešiem, 2019.07.16 09:24

Vietējās ziņas