Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Apdrošinātāji atbalsta ieceri stingrāk kontrolēt ceļu satiksmi 1

Apdrošinātāji atzinīgi vērtē valsts drošības plānā paredzētos papildinājumus satiksmes dalībnieku kontrolēšanai, un ir gatavi dalīties informācijā par bīstamākajām vietām, lai samazinātu satiksmes negadījumu skaitu.

Reaģējot uz ziņām, ka Latvijā varētu tikt ieviesti vidējā kustības ātruma mērīšanas radari un automatizētas iekārtas, kas fiksē luksofora sarkanā gaismas signāla neievērošanu, AAS “BTA Baltic Insurance Company” Baltijas risku parakstīšanas departamenta direktors Ivo Danče uzsver, ka abi minētie risinājumi uzlabos gan drošību uz ceļiem, gan vispārējo braukšanas kultūru.

“No ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas ieguvēji ir visi. Jo vienmērīgāka plūsma uz ceļa un jo mazāk pārgalvīgu manevru tiek veikti, jo drošāk var justies satiksmes dalībnieki. Nav noslēpums, ka daudzas avārijas rodas brīžos, kad kāds autovadītājs vēl mēģina paspēt iebraukt krustojumā līdz ar sarkanās gaismas iedegšanos, bet cits, kurš, piemēram, no pretimbraucošās joslas nogriežas pa kreisi, jau uzsācis manevru. Zinot, ka nepārtraukti tiek novēroti, vadītāji divreiz padomās, pirms izšķirsies par riskantu manevru. Ideāli būtu ja novērošanas iekārtas vai vismaz to butaforijas būtu katrā krustojumā, jo tas mudinātu šoferus ievērot ceļu satiksmes noteikumus vienmēr, nevis tikai tad, kad netālu ir policijas ekipāža,” saka I.Danče, piebilstot, ka šoferi ar atbilstošām zīmēm jābrīdina par ikvienu uzstādīto radaru vai novērošanas iekārtu.

Viņš ierosina kritiski izvērtēt, vai jau uzstādītajiem fotoradariem izvēlētas piemērotākās vietas. No avāriju statistikas var secināt, ka ir bīstamāki ceļa posmi, kuros radars liktu samazināt ātrumu un izglābtu cilvēku dzīvību.

AAS “BTA Baltic Insurance Company” ir atvērta abpusēji izdevīgai sadarbībai ar policiju un labprāt padalīsies ar informāciju par bīstamākajiem krustojumiem un ceļa posmiem, kuros noteikti vajadzētu uzstādīt novērošanas ierīces.

“Dažiem autovadītājiem pastiprināta kontrole var nepatikt, taču, paraugoties plašāk, arī viņi pamanīs ieguvumus. Drošākā satiksmē negadījumu skaits sarūk. Līdz ar to nerodas sastrēgumi, satiksme plūst vienmērīgāk, un nav nevajadzīgu pārdzīvojumu par svarīgu notikumu nokavēšanu,” skaidro I.Danče.


Foto: CSDD

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Vernons

Avāriju skaita samazināšana ir cieši saistīta ar savlaicīgu virzienrādītāja un STOP signāla ieslēgšanu, izteiksmīgu stāvokli manevra veikšanai, labais vai kreisais stāvoklis joslā, skatu spogulī un lai tas viss nenotiktu pēdēja brīdī! Arī signālu esamība vēl neatbrīvo no atbildības!
"Distance" puse no braukšanas ātruma spidometrā. Un "Distance" nevar būt par iemeslu, lai kādu atzītu par vainīgu sadursmē. Tā ir agresija "priekšā braucošam strauji bremzējot" (CSN 105), ko LAPK 149. panta 4. punktā vērtē ar 70 līdz 280 Eiro sodu un bonusā 6 soda punktiem.
Ja CSDD aizmirsa ielikt CSN sadaļu "Brīdinājuma signāli un tu lietošana", tad policija un mēs pie tā neesam vainīgi. 30 gadus STOP signāls CSN nav minēts kā brīdinājuma signāls! Labosim šo kļūdu paši ar savu loģisko rīcību.

pirms 5 mēnešiem, 2017.12.08 16:31

Latvijas ziņas