Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

CSDD: Jaunie noteikumi neaizliegs velosipēdistiem braukt pa ietvi 4

Jaunajā Ceļu satiksmes noteikumu projektā paredzētās izmaiņas nenozīmējot piespiedu kārtā likt velobraucējiem pārvietoties pa ceļu ar intensīvu satiksmi, paziņojumā medijiem norāda Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).
Pirmdien izskanēja, ka saskaņā ar jaunajiem ceļu satiksmes noteikumiem velosipēdisti nedrīkstēs braukt pa ietvi, to darīt varēs tikai izņēmumu gadījumos. Tomēr stingrāki sodi velosipēdistiem netiks paredzēti.

CSDD uzsver, ka velobraucēji joprojām varēs pārvietoties pa ietvi, ja tuvumā nav pieejama atsevišķa velojosla vai arī braukšanas apstākļi uz līdzās esošā ceļa apdraud viņu drošību. Par piemēru gadījumiem, kad būtu pieļaujama braukšana pa ietvi, CSDD min K.Valdemāra un Čaka ielas, kur ir intensīva satiksme, šaura brauktuve un veidojas bīstamība, kā arī Miera, Matīsa un K.Barona ielas, kur ir bruģēta brauktuve un būtiski apgrūtināta braukšana.

Rūpējoties par jaunāko satiksmes dalībnieku drošību, bērniem līdz 12 gadiem un velosipēdu vadītājiem, kuri tos pavada, joprojām būs atļauts pārvietoties pa ietvi jebkurā situācijā.

Latvija pašlaik esot teju vienīgā valsts pasaulē, kurā atļauts uz ietves pārvietoties ar velosipēdu, apzinoties velo infrastruktūras trūkumu, norāda CSDD. Attīstoties velo infrastruktūrai, paredzēts pārejas posms, nosakot, ka velobraucējiem primāri jābrauc pa ceļu vai velojoslām un uz ietves drīkstēs atrasties tikai izņēmuma gadījumos. Tostarp jaunie noteikumi arī paredz ērtus jaunievedumus velobraucējiem – tiem būs atļauts pārvietoties arī pa sabiedriskā transporta joslām, ja būs attiecīgas ceļa zīmes.

Ikdienā tas nozīmēs, ka vietās, kur veloinfrastruktūra nav pieejama, velobraucējam būs nopietni pašam jāizvērtē sava drošība un braukšanas prasmes. Ja velobraucējs nejūtas gana droši, lai pievienotos satiksmei uz brauktuves, viņš varēs turpināt pārvietoties pa ietvi, vienlaikus atceroties, ka uz ietves absolūtā priekšroka dodama gājējiem un pa to jāpārvietojas tā, lai gājēji netiktu apdraudēti, klāsta CSDD.

To, ka velosipēdistu atrašanās uz ietvēm ne vienmēr ir droša, apliecina statistikas dati. Pēdējo gadu laikā arvien pieaug negadījumu skaits ar velobraucēju un gājēju iesaisti. Pērn šādu negadījumu skaits audzis par 24% un kopumā fiksētas 72 sadursmes starp velobraucējiem un gājējiem, kurās ievainoti 67 gājēji un 12 velosipēdisti, un viens velosipēdists gājis bojā.

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Bet

Velobraucējiem būtu jāizvērtē ne tikai sava drošība, bet arī gājēju drošība. Liekas, ka pa jauno Mītavas tiltu tiks aizliegts braukt ar velosipēdiem tikai tad, kad kāds bērns būs nobraukts. Pa Mītavas tiltu iet ļoti daudz dažāda vecuma cilvēku, īpaši brīvdienās. Bet pusaudži ar velosipēdiem burtiski lido, nespēdami ne kontrolēt situāciju, ne novaldīt velosipēdu, īpaši tilta līkumā, kur tas uziet uz Pasta salas un no tilta augšas gājēji, kas iet pa labo malu no Pasta salas puses nemaz nav redzami. Tas nekas, ka bērns ar vecākiem. Mamma var būt gar zemi un bērns pagalam. Ir jāparedz kārtība, ka velosipēdi pāri Mītavas tiltam ir jāstumj ar rokām.

pirms 4 gadiem, 2015.04.29 09:40

Ada

Kārtējā dižā reforma. Gudrās galvas vispirms atļauj braukt pa ietvi, bet nu apķērušās - tas nav labi. Esmu ievērojusi, ka pa ietvēm pārsvarā brauc vīri spēk gados. Vecāki kungi un arī kundzes brauc pa ielas braucamo daļu.

pirms 4 gadiem, 2015.04.29 11:27

IJa

Jelgavā tagad tik daudz veloceliņu! Kur problēma?! Gājēji nu ĻOTI neievēro sarkano riteņbraucēju joslu. Pēc tam gudri forumo

pirms 4 gadiem, 2015.04.29 18:12

Laureens

Un tas saucas '' Vēlamies samazināt cietuso velosipēdu vadītāju skaitu '' !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pirms 4 gadiem, 2015.04.30 20:53

Latvijas ziņas