Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Laikraksti grasās apvienot spēkus cīņai pret pašvaldību medijiem 2

Kā vēsta Latvijas sabiedriskais medijs LSM.lv, Latvijas laikraksti gatavojas kopīgiem spēkiem cīnīties pret pašvaldību finansētiem medijiem – taps kopīga vēstule Konkurences padomei (KP) ar lūgumu novērst konkurences kropļošanu nozarē, Latvijas Radio atzina reģionālā laikraksta "Bauskas Dzīve" galvenā redaktore Anita Rozentāle.

Pēc viņas teiktā, ir daži pašvaldības izdevumi, kas atļaujas ieiet reklāmas tirgū un piedāvā reklāmas laukumus par dempinga cenām, radot negodīgu konkurenci.

Pēc Zemgales reģiona izdevumu reklāmas laukumu cenu apkopošanas, secināms, ka Iecavas novada pašvaldības dotētais izdevums piedāvā reklāmas laukumu par divreiz zemāku cenu nekā vidēji tirgū, bet sēru un līdzjūtību paziņojumiem cena ir pat teju trīs reizes zemāka, sacīja Rozentāle.

Tādējādi ir radīta negodīgi konkurences apstākļi komercmedijiem, kropļots tirgus un nelietderīgi tiek izmantoti administratīvie resursi, teica Rozentāle, norādot, ka šāda situācija mediju biznesā ir jau vairākus gadus un šī problēma arī ne reizi vien ir aktualizēta.

"Varbūt kaut ko var panākt ar Konkurences padomes palīdzību," sprieda "Bauskas Dzīve" galvenā redaktore un sacīja, ka reģionālais laikraksts grasās ar vēstuli vērsties KP, lai lūgtu novērst konkurences kropļošanu nozarē. Plānots, ka šo vēstuli parakstīs arī citu laikrakstu vadība.

Kā iepriekš vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "De facto", KP jau ir pievērsusies šai problēmai, norādot, ka pašvaldību iejaukšanās mediju tirgū apdraud mediju pastāvēšanu. KP šovasar publicētā dokumentā piedāvā aizliegt pašvaldībām dibināt savus medijus.

Līdzīgs projekts top arī Kultūras ministrijas gaiteņos, atgādina sabiedriskais medijs LSM.lv. Kultūras ministrija piedāvā nevis aizliegt pašvaldību laikrakstus pavisam, bet gan ar likuma varu liegt tām pārdot reklāmas laukumus un precīzāk definēt – ko nozīmē pašvaldības pienākums informēt sabiedrību.

“Mēģinām atrast risinājumu, kur kaza ir dzīva un vilks paēdis, kur sabiedrība ir informēta par pašvaldības lēmumiem, vienlaikus ar ļoti striktiem grožiem pašvaldības politiķiem manipulēt ar tiem resursiem tikai pozitīvi par sevi ziņot,” priekšlikuma būtību skaidro KM mediju politikas nodaļas vadītājs Roberts Putnis.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Lasītāja

Varbūt komercmedijiem der pārskatīt reklāmu izcenojumus un samazināt savus administratīvos izdevumus? Labprāt lasu pašvaldības avīzi, jo uzzinu par visām labajām lietām, kuras notiek pašvaldībā, bet no komercmedijiem nāk virsū tikai negatīvisms. Ja komercmediji patiesi atspoguļotu 80% no visa, kas notiek valstī un pašvaldībās pozitīvajā gaisotnē un pieliktu klāt negācijas 20% tad būtu OK. Negribu lasīt visu laiku tikai to slikto.

pirms 4 gadiem, 2015.09.26 16:26

Greex

Es arī labprāt lasu pašvaldības avīzi, jo to vai izlasīt ilgākais 5 minūtēs - tur nekā jēdzīga nav, tikai akla pašslavināšanās...

pirms 4 gadiem, 2015.09.26 19:55

Latvijas ziņas