Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Latvijas Valsts ceļu» laboratorija neatrod nepilnības «Igates» darbā šosejas Jelgava – Rīga posmā 22

SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» vadība saņēmusi vairākus dažādā laikā klāto jauno ceļu segumu paraugu izpētes rezultātus no VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC), kas apliecina, ka būvnieka darbs bijis atbilstošs normām.

SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» valdes loceklis Madars Radželis aģentūru LETA informēja, ka uzņēmums apkopojis visus LVC testus un tajos secināts, ka ceļu būvnieka veiktais darbs atbilst ceļu specifikāciju prasībām, tāpat «Igates» darbu nevienā objektā neesot apšaubījis būvuzraugs un LVC pārstāvis, un tas visur īstenots saskaņā ar pasūtījumu un tā tehnisko projektu.

Radželis pauda, ka attiecībā uz ceļu posmu rekonstrukcijas objektiem Dobeles šosejā Jelgavā un Jelgavas šosejā pie Rīgas medijos iepriekš īstenotā «Igates» darba apšaubīšana vairāk atgādinot nomelnošanas kampaņu, par ko esot izbrīnīti daudzi. Daudzu komentētāju apgalvojumi bijuši vai nu nepamatoti, vai arī, iespējams, izrauti no citāda konteksta.

«Konkrēti nesen medijos atspoguļotā šosejas Rīga-Jelgava posma rekonstrukcijā «Igates» darbu bija sākuši izvērtēt vēl nepabeigtā objektā, kur visi darbi šogad turpinās - tādu pārspīlētu uzmanību pirms darbu beigām piedzīvojām pirmoreiz,» secināja uzņēmuma pārstāvis.

«Nepabeigtā posma apakšējā asfalta slāņa klājumam remontus un labojumus neviens no mums nepieprasīja, jo tos paredzējām jau pērn, kad, sākoties ziemas sezonai, pārtraucām darbus. Asfalta apakškārtai ir citāds ķīmiskais sastāvs (daudz rupjāks un poraināks) nekā virskārtas slānim, ko šosejā uzlejam patlaban, tāpēc jau iepriekš tika paredzēta iespēja, ka apakšslānis varētu saplaisāt, un tā labošana pirms virskārtas uzklāšanas bija plānots darbs,» skaidroja Radželis.

«Iestājoties tehnoloģiskajam pārtraukumam, «Igate» bija informējusi LVC par iespējamo defektu rašanos un garantējusi rakstiski, ka tie tiks novērsti uz «Igates» rēķina pirms virskārtas likšanas. Lēmums par objekta pārtraukšanu un virskārtas nelikšanu 2012.gada rudenī tika pieņemts kopā ar LVC pārstāvi un būvuzraugu. Ļoti labi, ka virsējā kārta netika likta pērn, jo laika apstākļi nebija tam labvēlīgi,» skaidroja «Igates» pārstāvis.

Viņš aģentūrai LETA atsūtīja LVC laboratorijas atzinumu kopijas un informēja, ka LVC laboratorijas veiktajos testos konstatēts, ka asfaltbetona apakškārtas un sasaistes kārtas poru saturs, šķembas un bitumena saturs atbilst Ceļu specifikāciju prasībām un esot pat virs tām ar kvalitatīvu rezervi, tāpat kārtas biezums un riteņu sliežu tests atbilstot prasībām.

«Igates» darbu atbilstību prasībām apliecinājuši visi laboratoriskie pētījumi pēdējā gada laikā, arī iepriekš diskutētajā Dobeles šosejas posmā Jelgavā, informēja uzņēmuma pārstāvis, skaidrojot, ka būvdarbu organizēšana ceļu būvē principā ir līdzīga būvdarbu kārtībai ēku būvē, un visi būvdarbi tiek īstenoti pasūtītāja izvēlēta būvuzrauga kontrolē, kura pienākums ir sekot darbu atbilstībai, tāpat arī ceļu būvē būvdarbi norit saskaņā ar tehnisko projektu un saskaņā ar iepirkuma tehniskajām specifikācijām, kuru prasības ir uzņēmumam saistošas.

«Mēs savā darbā nevaram rādīt pasaulei mūsu tehnoloģiju brīnumus, ja projektā tādi nav paredzēti. «Igate» nevar atļauties strādāt ar zaudējumiem, dāvinot pasūtītājam papildu darbu un papildu tehnoloģiskos risinājumus, kā arī nevar novirzīties no projekta prasībām,» skaidroja Radželis.

Viņš pauda, ka kopumā uzņēmumu «Igate» satrauc problēmas, kas tiek konstatētas uz pabeigtajiem ceļiem, un to risināšanai «Igate» apņēmusies regulārāk un rūpīgāk informēt un brīdināt pasūtītāju par iespējamiem trūkumiem, īstenojot būvdarbus atbilstoši projektam, tāpat iesakot alternatīvus risinājumus. «Igate» arī regulāri informē LVC par saviem novērojumiem un ieteikumiem.

LVC ražošanas pārvaldes direktors Gints Alberiņš aģentūrai LETA skaidroja, ka šajā un līdzīgos gadījumos nevar uzvelt visu vainu vienai vai citai atsevišķai projektā iesaistītajai pusei, lai kā gribētos visu «krāsot melnbaltos toņos».

«Jelgavas šosejas posma konstrukcija vēl nav ne uzbūvēta, ne nodota pasūtītājam, un tā ir būvniecības procesā. Riska novēršana šajā objektā gulstas uz būvnieku, un būvnieks par saviem līdzekļiem to dara. Taču, ja šo riska novēršanu izmanto, lai būvnieku ierautu vainīgo meklēšanā vai padarītu par vienīgo vainīgo, tad es piekrītu būvniekam, ka tas ir negodīgi,» pauda Alberiņš.

«Un, ja mēs gribam, lai viss būtu ideāli un neviens nebūtu vainīgs, tad mums nevajadzētu ceļus remontēt, bet gan pārbūvēt tos pilnīgi no jauna - trīsreiz mazākā apjomā un par trīsreiz dārgākām izmaksām, bet kārtīgs saimnieks rīkojas ar to, kas ir viņa rīcībā. Viņš analizē un vērtē, cik daudz no tā var izmantot,» uzskata LVC pārstāvis.

Alberiņš pauda izbrīnu, ka tieši «Igates» rekonstruētie posmi iemantojuši vispārēju publisko uzmanību, jo valstī notiekot ceļu rekonstrukcijas arī citur, daudzviet pat vērienīgas, bet «Igati» izcelt starp pārējiem būvniekiem kā labāko vai sliktāko viņš nevarot.

«Acīmredzot tāpēc, ka Jelgava ir tuvu Rīgai, šie objekti iemantojuši pastiprinātu mediju uzmanību,» pieļāva LVC ražošanas pārvaldes direktors.

Pievieno komentāru

Komentāri 22

Kurp iesim?

Tad vainīgs ir projektētais? Nevar būt, ka ceļš brūk, bet vainīgo nav.

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 16:03

uz priekšu

ko var darīt, lai jaunizbūvērtie vai nesen remontētie ceļi nebruktu?

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 16:17

aizdomas

ka laikam gan sabiedrībai, gan pašvaldībām un LVC pie LV pieticības jāizšķiras, ja dabū, piem., tikuntik ļimonus, ko 1 reizē darīt:
a) piemēram, asfaltēt visu Lietuvas šoseju līdz Elejai pa lēto
b) piemēram, asfaltēt Lietuvas šoseju tikai līdz Platonei pa dārgo (un laikam kvalitatīvāk)
Kurš var pateikt, kā labāk? Ja būs superceļš līdz Platonei, bet aiz tās šausmu ieleja, nez vai cilvēks būs apmierinātāks?
Laikam jau valdība varētu prasties un atdot par degvielu un CSDD iekasēto piķi ceļiem pilnībā?

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 16:39

Kurp iesim?

Pa dārgo vai pa lēto var attiecināt uz apstādījumiem, nožogojumiem vai kādam citam "fiškam", bet ja pa "ļimonu" remontēts ceļš jūk ārā pirmajā gadā, tad tas "ļimons" ir vējā izmests.

pirms 6 gadiem, 2013.08.01 07:44

interesanti

Bet vairbūt ar šīm lietām saistīta šī dīvaini klusā vadības pārbīde?
VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) akcionāru sapulcē Satiksmes ministrija (SM) akceptējusi līdzšinējā uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Ivara Pāžes vēlmi mainīt darbu un par jauno uzņēmuma vadītāja pienākumu izpildītāju apstiprinājusi tā līdzšinējo valdes locekli Jāni Langi. Izmaiņas LVC vadībā veiktas, jo uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pāže pieņēmis piedāvājumu uzsākt darbu SIA "Ritošā sastāva serviss" valdē un līdz ar to atstāj valdes priekšsēdētāja amatu LVC.
(t.i., LVC taisīja lētuma normas, pretī dabūjot lētuma kvalitāti. Tā LVC cilvēka komentārā par saimnieciskumu nojaušams zemteksts, ka mēģina pēc iespējas vairāk kilometru ar pēc iespējas mazāku piķi, līdz ar to sataisa "megaprojektus" par pāris miljoniem, kamēr webā var atrast, ka citās valstīs pāris miljonus izmaksā tikai 1 kilometrs vai pat mazāk)

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 16:32

Salīdzinot ar LT un EU

Autoceļu būves izmaksas eiro uz 1 kilometru vidēji Eiropā ir - 10 miljoni EUR par tikai 1 km.
Tātad - 7 miljoni - par 1km.
Lithuania - €4 million/1 km
Tātad Lietuvā tērē 4 mil. EUR (ap 2,8 mil. latos) uz - tikai 1 kilometru.
Paņemiet jebkuru vietējo projektu un salīdziniet! - lūk, būs arī atbilde vsiem jautājumiem.

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 16:59

kļūda

7 miljoni LATU - par 1km

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 17:00

?

kā var salīdzināt, ja nav norādītas 1 km izmaksas Latvijā........

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 17:13

to ?

Nu pilns internets tak ar projektiem... Es domāju, ka var gan salīdzināt, ja piemēram, apskatās, ka tā Rīga-Jelgava topošā šosejas posma izmaksas ir 3,7 miljoni par aptuveni 10 kilometriem (tā ir viena šosejas puse, bet ar 2 joslām)... Vai tad nav redzami samēri - 1 km un 10 km... :D
Bet - LV ne labprāt apkopo šo info, tak 1 nesenu versiju atradu: Tuvu apdzīvotām vietām ar sarežģītu infrastruktūru izmaksas pārsniedz 1 milj., pat 1.6 milj. Ls (1.4 - 2.3 milj. eiro) par km - 2reiz mazāk par leišiem. Savukārt lauku teritorijās cena ir ap 0.5 milj. Ls (0.73 milj. eiro) par 1 km

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 17:39

Kurp iesim?

"Autoceļu būve" ir ļoti stiepjams jēdziens. Igate Rīgas šoseju tikai remontē, nevis būvē.

pirms 6 gadiem, 2013.08.01 07:52

Skaidrs

Tagad draugs Lange visu piesegs un atmazgās Igati. Malači! Paveicās izsprukt sveikā! Pat žurnalisti tagad jau viņu pusē. Cepuri nost!!!:)

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 17:12

nežurnālists

Bet varbūt pats esi pagalam netīrs un mazgājams? Vai tik žurnālisti netuvojas patiesākam nelaimju cēlonim, un būsi tā darbinieks, kurš kļūst nemierīgs??? :)
Un savu nezināšanu jau arī parasti nepamana. :D

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 17:43

čangalis

Nu ne velti Jelgavas mafijas čļens Jānis Lange ir iecelts par LVC valdes priekšsēdētāju . Šī firma VIENMĒR atzīs otra Jejgavas mafijas čļena Peilāna taisnību . Turpmāk Igatei būs vienmēr izcila darbu kvalitāte.

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 18:45

frotipiploretmi

Ceļš brūk , Igate nav vainīga . ZZS tiešām laikam domā , ka Latvijā muļķi vien dzīvo un vienīgie gudrie ir Bubulis , Rāviņš , Caune u.t.t.

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 18:49

TUPIK

Stulbs gan esi.

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 22:12

pa galvu

Tos nomelnotajus vajag maisaa un uz sibiriju prom .

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 20:14

moše

Vai tad Muļķu zemē kautkas nav bijis kārtībā?Nu tak vienmēr viss ir bijis vislabākajā kārtībā.

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 22:19

nick

dobeles šoseja preti maximai jaliek ielapi uz asfalta,,,vainigo nau...maksasim mes,

pirms 6 gadiem, 2013.07.31 22:42

vijolnieks

Ja Pasūtītājs tiešām būtu ieinteresēts par darbu kvalitāti, tad tiktu noslēgts līgums ar sertificētu Vācijas vai Skandināvijas laboratoriju un ceļš pieņemts ekspluatācijā pēc pozitīva slēdziena saņemšanas. Tad būtu pārliecība, ka viss, ko paredz projekts, ir arī ielikts iekšā. Te taču visi ir čomi, kaimiņi un beigu galā mācījušies vienā augstskolā...kopā kojās alu strēbuši un pie meičām gājuši. Nu un kā tu tādam čomam atteiksi, vēl jo vairāk, ka arī pašam savs labumiņš tiek.

pirms 6 gadiem, 2013.08.01 08:46

wtf

Drīzāk pasūtītājs nebūs ieinteresēts noslēgt līgumus ar sertificētu Vācijas vai Skandināvijas laboratoriju, jo tā laboratorija var konstatēt, ka nepilnīgs un nekvalitatīvu darbu radošs bijis jau pats pasūtījums un projekts, ko liek priekšā izpildītājam.... ;)

pirms 6 gadiem, 2013.08.01 09:54

Ome

Gudrie cilvēki, paskaidrojiet man vecam cilvēkam - to ceļa posmu Rīga-Jelgava Igate taisa no jauna vai tikai remontē. Es domāju, ka tās ir divas dažādas izmaksas.

pirms 6 gadiem, 2013.08.01 11:08

negudrs

Omīt, tās gan ir, gan nav dažādas izmaksas. Nav izmaksu standartu. Tāpat ar šoseju - to netaisa pa jaunu un to neremontē. To rekonstruē. Pēc padomju laiku leksikas vecai omei varbūt pieleks, ka tas ir kapitālais remonts, kur ievēorjamu daļu virskārtas pārbūvē pa jaunu... Jauna ceļa izmaksām nāk klāt ceļa uzbēršana, nomaļu veidošana utt, remontēšana bieži r tikai virskārtas nomaiņa, bet te - rekonstruē - latviski: pārbūvē - tātad daļēji taisa pa jaunu, bet pats ceļš netiek būvēts (gluži zaļā pļavā)

pirms 6 gadiem, 2013.08.01 13:32

Latvijas ziņas