Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

LTV: Satiksmes ministrija ceļu būvē plāno palielināt pārbaužu skaitu; sāks uzskaitīt būvnieku pārkāpumus 6

Gatavojot grozījumus Autoceļu likumā, Satiksmes ministrija apsver vērst stingrākas sankcijas pret būvniekiem, kas ceļu rekonstrukciju gaitā pieļāvuši rupjas kļūdas vai izbūvējuši brāķi, turklāt nākotnē paviršie būvnieki varētu krāt soda punktus, tādējādi mazinot savas iespējas uzvarēt iepirkumos – tā šovakar ziņo LTV raidījums «Panorāma». 

Pastiprināti sekot līdzi jaunbūvējamo ceļu būvniecībai gan licis naudas trūkums, secina raidījums. Portāls zz.lv jau ziņoja, ka valsts ceļa Jelgava – Rīga posma starp Jaunolaini un Rīgu būvniekiem – SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate» – uz sava rēķina, kā paredz līgums, jāpārasfaltē pērn būvētā šoseja. To uzņēmumam licis darīt uzņēmums «Latvijas valsts ceļi» (LVC). Vājās kvalitātes cēlonis ir asfalta masa, kurā ir par daudz lielo, nestspējīgo akmeņu. Līdz ar to asfalta masa faktiski neturējās kopā.

Sākumā būvnieks neesot piekritis brāķētos ceļa posmus pārbūvēt. Bet, kad tās pašas problēmas, ko LVC pārbaudē uzrādījušas arī privātās laboratorijas, pretargumentu vairs neesot bijis. «Uzņēmēji bija iegādājušies jaunu rūpnīcu un ir problēmas, kamēr rūpnīcas iestrādās. Tāpēc arī šis gadījums bija vieglāk pierādāms un nebija jāiet uz tiesu. Bet esam arī uz tiesu spiesti iet, kad nepiekrīt,» raidījumam norāda LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže.

Ceturtdien valsts ceļu laboratorijas speciālisti ņēma paraugus no jauna ieklātajos posmos.

Šādās pārbaudēs no jau ieklātā asfalta tiek izzāģēti paraugi, veiktas vajadzīgās atzīmes un jau laboratorijā Rīgā pārbaudīts gan izmantotais materiāls, gan ceļa blīvums. Tāpat analīzēm tiek ņemtas arī šķembu proves, ko vēl tika plāno izmatot. Būvnieki šāds analīzes mēdzot veikt arī paši, taču kā rādot pieredze – paļauties uz to nevar. Turklāt, ja ceļš beigās jāpārtaisa, ievelkas remontiem paredzētais laiks, kas apgrūtina satiksmi.

Tāpēc Satiksmes ministrija plāno palielināt pārbaužu apjomu, lielāku uzsvaru liekot un neplānotām pārbaudēm. «Ja nav izpildīts, tad mēs tagad diskutējam arī par to – varbūt stingrākas sankcijas ir nepieciešamas. Ne tikai darbu pārtaisīt, bet arī krāt kaut kādus punktus, ko ņemt vērā nākamajos iepirkumos,» LTV raidījumam «Panorāma» norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Patlaban notiekot darbs pie grozījumiem Autoceļu likumā un, iespējams, būvnieku pārkāpumus varētu sākt uzskaitīt jau sākot ar nākamo gadu. Pagaidām gan īsti neatbildēts ir jautājums, kas notiks ar tiem ceļiem, kas būvēti jau ļoti sen un ir sabrukuši ne tikai kvalitātes, bet arī laika zoba dēļ. Satiksmes ministrija no valsts budžeta nākamgad ceļiem ir pieprasījusi 29 miljonus latu. Taču tā ir tikai vien no daudzajām ministriju prasībām, tostarp veselības aprūpē, izglītībā un sociālajā jomā.

Raidījuma sižetu var noskatīties šeit.

Pievieno komentāru

Komentāri 6

moše

Līkročus vajag drāzt pēc pilnas programmas.

pirms 6 gadiem, 2013.07.04 23:11

Greex

Ir jau vēl tāda parādība kā zagšana - ieklāj lētāku un draņķīgāku asfaltu, bet atskaitēs uzraksta, ka viss izdarīts pēc projekta. Bet par "ieekonomēto" var uzbliezt kādu villu ārpilsētā...

pirms 6 gadiem, 2013.07.05 14:23

:D

un taisnročiem vajag tās rokas nocirst lai vispār nemuld ko nezin

pirms 6 gadiem, 2013.07.05 00:24

Dusmīgā

Ta ir ka strādā visādi dzērāji un stulbeņi, ko tur vēl piebilst!

pirms 6 gadiem, 2013.07.05 09:19

?

kādi vel dzērāji? vēlies parbaudīt?,droši jebkurā laikā.!

pirms 6 gadiem, 2013.07.05 21:17

Edgaram!

Edgar! Kāpēc Jūs nerakstāt par tiesas darbiem, kas draud IGATEI Jelgava?

pirms 6 gadiem, 2013.07.05 17:46

Latvijas ziņas