Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

NĪP elektroniskajā sistēmā plāno paredzēt iespēju iedzīvotājiem pieņemt lēmumus par mājas pārvaldīšanu 3

Saeimas Mājokļu apakškomisijas sēdē «Rīgas namu pārvaldnieks» un Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvalde šodien prezentēja māju apsaimniekošanas elektroniskās informācijas sistēmas, norādot, ka nākotnē dzīvojamo māju īpašnieki varētu elektroniskajā vidē pieņemt lēmumus par mājas pārvaldīšanu.

Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldes pārstāvis Juris Vidžis deputātus informēja, ka šī uzņēmuma izstrādātajā informācijas sistēmā var nodot ūdens skaitītāju rādījumus, saņemt rēķinus un apmaksāt tos, redzēt datus par atsevišķu dzīvokļu īpašnieku parādiem. Tāpat dzīvokļu īpašniekiem tiek nodrošināta iespēja sazināties ar pārvaldnieku, kā arī ar atsevišķu pakalpojumu sniedzējiem, tāpat reģistrētājiem lietotājiem dzīvojamajā mājā ir iespēja sazināties savā starpā. Elektroniskajā sistēmā arī pieejama informācija par finanšu līdzekļu apriti un citiem jautājumiem.

Kopumā Jelgavas Nekustamā īpašuma pārvaldei ir aptuveni 15 000 klientu, savukārt šo elektronisko sistēmu izmanto vairāk nekā 6000 lietotāju. Vidžis stāstīja, ka šo skaitu varētu palielināt vēl aptuveni par 3000, jo saskaņā ar aptaujas datiem 6000 klientu nelieto internetu. Vidžis arī pastāstīja, ka šo sistēmu izveidoja uzņēmuma darbinieki.

Runājot par sistēmas attīstību, Vidžis atzina, ka patlaban nodrošinātās iespējas ir pirmais solis uz lēmumu pieņemšanu par mājas pārvaldīšanu elektroniskajā vidē.

Savukārt «Rīgas namu pārvaldnieka» pārstāvis pastāstīja deputātiem par mājaslapu e-parvaldnieks.lv, kas darbojas pusotru gadu. Tā tika izveidota, jo tika ieviesta maksa par mājaslapas izmantošanu, kurā iepriekš varēja ievadīt ūdens skaitītāju rādījumus. Līdz ar to jaunu sistēmu vajadzēja izveidot ļoti ātri, mēneša laikā, tāpēc tas tika nodrošināts kā ārpakalpojums par 4000 latu.

Šajā sistēmā reģistrētie lietotāji var ievadīt ūdens skaitītāju rādījumus, saņemt rēķinus, redzēt noteiktās tāmes un pārskatus. Patlaban šo sistēmu izmanto vairāk nekā 65 000 klientu, savukārt 10 000 dzīvokļu īpašnieku atteikušies no rēķiniem papīra formātā.

Nākotnē paredzēta iespēja pieņemt lēmumus par mājas pārvaldīšanu elektroniskajā vidē. To bija plānots sākt nākamgad, tomēr pagaidām neesot rasts risinājums, kas neizmaksātu lielus naudas līdzekļus un paredzētu pietiekami drošu lietotāju autorizāciju.

Pievieno komentāru

Komentāri 3

laila

ļoti labs risinājums, izmantoju un esmu apmierināta.

pirms 5 gadiem, 2013.11.21 09:03

sislietotājs

Fantastiska lieta! Rekomendēju! Ir pieejama arī apskates (demo) versija NĪP mājaslapā. Paldies izstrādātājiem!

pirms 5 gadiem, 2013.11.21 12:18

Ivars

Doma laba - bet kā tas būs praksē ?
Šobrīd NĪP elektroniskajā saziņas sistēmā ir nereāli pat ierosināt jebkuru jautājumu par mājas pārvaldīšanu un apsaimniekošanu - atbildēs tiek dotas tikai norādes uz dažādiem MK noteikumiem, kas paredz visus mājas apsaimniekošanas un pārvaldīšanas jautājumus risināt ar mājas vecāko, vai sasaucot mājas kopsapulci.
Vienīgā iespēja kā kaut ko panākt - ir zvanīt uz avārijas dienestu un kliegt ka kaut kas ir salūzis vai sabojājies.
Un kā piemēram desmit -piecpatsmit reģistrētie lietotāji varēs pieņemt lēmumus par mājas pārvaldīšanu, ja mājā ir ap simts dzīvokļu?
Cik saprotu, tad lai pieņemtu kādu lēmumu ir vajadzīgi 50% +1balss, no kopējiem mājas iedzīvotājiem.

pirms 5 gadiem, 2013.11.21 15:01

Latvijas ziņas