Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nosaka kritērijus budžeta līdzekļu piešķiršanai pašvaldībām vienoto klientu centru izveidei

Valdība akceptējusi nosacījumus valsts budžeta līdzekļu piešķiršanai pašvaldībām valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei reģionu un novadu nozīmes attīstības centros 2015. gadā, kas šim mērķim no valsts budžeta šogad paredz 919 739 eiro, «Ziņas» informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Kļaveniece.

VARAM izstrādātie kritēriji nosaka valsts budžeta dotācijas piešķiršanu 2015. gadā valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidošanai, pielāgošanai un aprīkošanai, darbavietu uzturēšanai un nodarbināto atlīdzībai. Plānots, ka prioritāri tiks atbalstīta centru izveide vietās, kuras ģeogrāfiski izvietotas tālāk no reģionālās vai nacionālās nozīmes centriem. 

Pašvaldībām, kuras plāno izveidot vai attīstīt valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru, 30 darba dienu laikā pēc Ministru kabineta noteikumu «Kārtība, kādā pašvaldībām 2015. gadā piešķir valsts budžeta dotāciju valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidei reģionu un novadu nozīmes attīstības centros» apstiprināšanas ir jāiesniedz VARAM pieteikums. Lai sniegtu atbalstu pašvaldībām pieteikumu sagatavošanā, jau tuvākajā laikā VARAM organizēs reģionālos seminārus.

«Mēs aicinām pašvaldības izmantot šo iespēju un iesniegt pieteikumus valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru izveidošanai, nodrošinot iedzīvotājiem pieejamākus publiskos pakalpojumus,» uzsver VARAM valsts sekretāra vietnieks IKT jautājumos Arnis Daugulis.

2015. gadā pakāpeniski tiek sākta valsts un pašvaldību vienoto klientu centru izveide 89 novadu nozīmes un 21 reģionālās nozīmes centros un līdz 2020. gadam arī deviņos nacionālās nozīmes attīstības centros. Šajos centros iedzīvotājiem un uzņēmējiem vienuviet būs pieejami gan pašvaldības, gan pieprasītāko septiņu valsts pārvaldes iestāžu – Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Valsts zemes dienesta un Lauku atbalsta dienesta – pakalpojumi. Tāpat pēc nepieciešamības tiks sniegts atbalsts e-pakalpojumu pieteikšanā un nodrošinātas konsultācijas par valsts pārvaldes iestāžu pakalpojumiem un publisko pakalpojumu portāla www.latvija.lv darbību. 

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas