Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pētījums: Teju puse cietušo ir apmierināta ar policijas ierašanās ātrumu notikuma vietā 1

Teju puse jeb 48% cietušo ir apmierināti ar policijas ierašanās ātrumu notikuma vietā, bet 12% ir kritiski noskaņoti par policijas reaģēšanas ātrumu, liecina Valsts policijas (VP) pētījums par policijas darba kvalitāti cietušā vērtējumā.

Mazliet vairāk nekā puse jeb 52% cietušo ir apmierināti ar policijas darbinieku saskarsmes kvalitāti pirmreizējas sazināšanās laikā.

Savukārt neapmierināti ar policijas darbinieku saskarsmes kvalitāti pirmreizējās sazināšanās laikā ir 9% cietušo. Pārējie pētījuma dalībnieki bijuši daļēji apmierināti vai daļēji neapmierināti.

92% aptaujāto cietušo norādījuši, ka bija viegli sazināties ar VP, savukārt 4% pētījuma dalībnieku norādījuši, ka ar VP bija grūti sazināties, bet vēl 4% gadījumu policija pati vērsās pie cietušā.

Cietušajiem, kuri gaida policijas ierašanos pēc tās izsaukšanas, ir svarīgi, lai policija notikuma vietā ierodas ātri. Ierašanās ātrums bieži ietekmē cietušā apmierinātību ar policiju. 48% cietušo atklājuši, ka ir apmierināti ar policijas ierašanās ātrumu notikuma vietā, savukārt 12% cietušo nav apmierināti ar ierašanās ātrumu. Pārējie pētījuma dalībnieki snieguši cita veida atbildes.

Pētījums atklāj, ka cietušo apmierinātība strauji samazinās, ja samazinās policijas reaģēšanas ātrums. Ja policija ierodas ātrāk par 15 minūtēm, cietušo apmierinātība ir ļoti augsta, savukārt, ja policija ierodas vēlāk par 40 minūtēm, cietušo apmierinātība ir vidēja.

Pētījumā iegūtā informācija liecina, ka, saņemot informāciju no cietušā, 65% gadījumu policijas ierašanās laiks cietušajiem tiek pateikts, savukārt 35% gadījumu tas netiek pateikts.

Cietušie kā galvenos iemeslus, kādēļ vēršas VP, min vēlmi, lai policija noskaidro un soda vainīgo personu un lai varētu atgūt savu mantu.

Izsakot viedokli par atkārtotu vēršanos VP, pamatojoties uz iegūto pieredzi, 80% cietušo norāda, ka vērsīsies policijā atkārtoti, ja būs nepieciešamība, savukārt 7% pauduši viedokli, ka policijā vairs nevērsīsies. Pārējie pētījuma dalībnieki snieguši cita veida atbildes.

45% cietušo atklājuši, ka ir apmierināti ar policijas pieņemto lēmumu, savukārt 17% ar lēmumiem nav bijuši apmierināti.

Pētījuma autori norāda, ka VP būtu nepieciešams savā darba organizācijā ieviest praksi, ka, saņemot izsaukumu, cietušais tiek informēts par policijas ierašanās laiku notikuma vietā. Šāda pieeja palielinās cietušo apmierinātību ar policijas reaģēšanas ātrumu. VP darbiniekiem nepieciešams attīstīt komunicēšanas prasmes un spēju uzklausīt cietušo.

VP Prevencijas vadības nodaļa arī izstrādājusi ceļvedi, lai cietušais saprastu policijas rīcību pēc tam, kad ir vērsies policijā pēc palīdzības. Tajā raksturoti biežākie gadījumi un katrā no aprakstītajām situācijām ir skaidrotas cietušā tiesības, kā rīkoties tālāk.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

zemitis

Cien.policijas kolegi,sakam kopa stradat ar musu zeniem,ka vecajos laikos.Kad mes ar jums kopa parggajam pa tiem ukiem un tockam,ka ari veicam patrulas pilseta un pilsetas nomales,uzreiz bija kartiba.Prieks bija sastradaties.Turaties zeni.

pirms 5 gadiem, 2014.05.28 19:20

Latvijas ziņas