Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«SEB banka»: Jaunām pasažieru uzskaites sistēmām jābūt ērti lietojamām 2

Ja tiek attīstītas jaunas pasažieru uzskaites sistēmas, tām jābūt visaptverošām un pasažieriem ērti lietojamām, secina "SEB bankas" speciālisti, kas nodrošina bezkontakta kartes pakalpojumus Jelgavā.

"SEB banka" pirms diviem gadiem sāka īstenot pilotprojektu Jelgavā - jaunās paaudzes bezkontakta karti. Šajā jomā "SEB banka" sevi nekad nav pozicionējusi kā vienīgais potenciālais pakalpojuma sniedzējs, aģentūrai LETA uzsvēra "SEB bankas" ārējo komunikāciju projektu vadītāja Kristīne Martinsone. Viņa skaidroja, ka, sākot projektu Jelgavā, SIA "Jelgavas Autobusu parks" veiktajā komercbanku aptaujā, lai izpildītu Jelgavas pilsētas domes lēmumu par braucienu personificētu un precīzu uzskaiti, "SEB banka" bija vienīgā komercbanka, kas uzņēmās atbilstoša pakalpojuma programmas izstrādi un sistēmas apkalpošanu.

Kopš 2012.gada augusta Jelgavā īstenotais projekts ļauj novērtēt sniegtās priekšrocības iedzīvotājiem, iedzīvotāju gatavību pieņemt šādu pakalpojumu, kā arī izvērtēt, kuras lietas efektīvas darbības nodrošināšanai nepieciešams pilnveidot. Viena no lietām, ko svarīgi ņemt vērā, domājot par turpmāku bezkontakta kartes attīstīšanu un visaptverošāku ieviešanas perspektīvu, ir, lai tas būtu ērts lietošanā sabiedriskā transporta pasažieriem un tehnoloģiskais risinājums ļautu pēc iespējas lielākam finanšu tirgus dalībnieku lokam piedalīties projektā un apkalpot pasažierus, ievērojot iedzīvotāju plašās izvēles iespējas un vēlmi saņemt pakalpojumus dažādās bankās, atzīmēja bankas pārstāve.

Kā ziņots, sagatavoti grozījumi Ministru kabineta noteikumos, kas paredz jaunu sistēmu to pasažieru identificēšanai, kuriem pienākas 100% atlaide sabiedriskā transportā biļetei. Pasažieriem būs jāsaņem elektronisks identifikācijas līdzeklis, kas nodrošinās valsts vai pašvaldības finansētā pakalpojuma saņemšanu. Maksa par identifikācijas līdzekli būtu jāsedz valstij vai pašvaldībai, iepriekš informēja Pārresoru koordinācijas centrā. Lai nodrošinātu jaunās sistēmas ieviešanu, paredzēts atvērt sistēmu dažādu uzņēmumu izsniegtiem identifikācijas līdzekļiem atbilstoši noteikumos minētajām prasībām - līdzīgi kā tirdzniecības vietās norēķinu termināļi pieņem jebkuras bankas karti.

Noteikumu projektā paredzēts, ka pasažieriem transporta pakalpojuma apmaksai jāizmanto maksāšanas līdzeklis, kas ir saistīts ar tādu iestāžu norēķinu kontu, kas piedalās noguldījumu garantiju fondā.

E-talona sistēmas īstenotājs SIA "Rīgas karte" uzskata šo grozījumu projektu par konkrētu iestāžu un personu interešu lobēšanu, jo tas pēc būtības esot veids, kā likt visiem valsts iedzīvotājiem, kas izmanto sabiedriskā transporta braukšanas maksas atvieglojumus, izmantot bankas pakalpojumus.

Pievieno komentāru

Komentāri 2

vavans-janis

protams ta ir vienas SEB bankas lobesana ; bet veiksmīgi darbojas un izdevīga iedzīvotājiem .

pirms 5 gadiem, 2014.05.14 09:04

Latvijas ziņas