Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

SM: Autoceļu un dzelzceļa sakārtošanai nākamajā plānošanas periodā paredzēts lielākais ES fondu līdzfinansējums 1

Autoceļu un dzelzceļa sakārtošanai nākamajā plānošanas periodā no 2014.gada līdz 2020.gadam paredzēts lielākais Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja ministrijā.

Šogad tāpēc esot būtiski nodrošināt savlaicīgu piekļuvi Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, lai pilnvērtīgi izmantotu būvniecības sezonu un saglabātu vienmērīgu tirgus kapacitāti, jo īpaši ceļu būves jomā.

Kā uzsver ministrijā, šogad SM prioritāte būs Autoceļu sakārtošanas un ceļu būvniecības kvalitātes stiprināšanas pasākumi. Tā, piemēram, darbu uzsākšot Autoceļu kompetences centrs, kura pārraudzībā būs visi ar ceļu projektēšanu un būvniecību saistītie posmi, tādējādi veicinot ceļu būvniecības kvalitāti.

Kā ziņots, no Eiropas Savienības fondiem plānotais līdzekļu apjoms transporta nozarei nākamajā finanšu periodā no 2014. līdz 2020.gadam ir tāds pats, kāds bija iepriekšējā finanšu periodā no 2007.gada līdz 2013.gadam, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Ilze Aleksandroviča.

Tas gan ir mazāk, nekā Latvija sākotnēji bija plānojusi atvēlēt transporta nozarei. Kopējais samazinājums, kas jāveic transporta sektorā nākamajam periodam, bija 185 miljoni eiro, skaidro amatpersona, uzsverot, ka joprojām Latvijā paredzēts transporta sektorā investēt vairāk nekā Lietuvā vai Igaunijā.

Kā norāda Aleksandroviča, bija jārod veidi, kā mazināt kopapjomu, un jāpārskata finanšu apjomi tādās jomās kā ostas un lidosta. Eiropas Komisijas pārstāvji uzskata, ka šie uzņēmumi ir komersanti un līdz ar to investīcijas, kas ir saistītas ar kapacitātes palielināšanu, būtu jāfinansē pašiem operatoriem ar aizņēmuma palīdzību. Vienlaikus Briselē šajās jomās tiekot pārskatītas arī valsts atbalsta vadlīnijas.

Līdzfinansējuma likme ir samazināta arī tajos projektos, kur to īstenotāji ir pašvaldības. Arguments - pašvaldības pašas var līdzfinansēt projektu realizāciju.

Patlaban konkrēti pateikt, par cik samazināti līdzekļi ostām un lidostai, vēl nevarot, jo programma ir jāiesniedz Eiropas Komisijā un jāsagaida atbilde.

Transporta investīciju kopapjoms nākamajam finanšu gadam indikatīvi ir 1,159 miljardi eiro.

Kā ziņots, Latvija vienošanos ar Eiropas Komisiju (EK) par 2014.-2020.gada Eiropas Savienības (ES) fondu investīcijām plāno panākt šī gada sākumā.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Latvijas ziņas