Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Turpmāk velosipēdisti pa ietvi varēs braukt tikai izņēmuma gadījumos; stingrāki sodi gan netiek paredzēti 15

Saskaņā ar jaunajiem ceļu satiksmes noteikumiem velosipēdisti nedrīkstēs braukt pa ietvi, to darīt varēs tikai izņēmumu gadījumos. Tomēr stingrāki sodi velosipēdistiem netiks paredzēti, aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Viņš skaidroja, ka jau patlaban velosipēdistiem ir paredzēti sodi līdz 30 eiro apmērā, taču sodi neesot risinājumi. Vairāk esot jāorientējas uz aizrādījumu un brīdinājumu izteikšanu.

Šodien velokafejnīcā "Miit", atverot īpašo "pop-up" velo eksaminēšanas punktu, kurā, nokārtojot eksāmenu, būs iespējams saņemt velosipēdista apliecību, Lukstiņš uzsvēra, ka ietve ir paredzēta tikai un vienīgi gājējiem, līdz ar to velosipēdistiem jāizvēlas velo infrastruktūra vai brauktuves.

Lukstiņš gan atzina, ka autovadītāji negribīgi satiksmē integrē velosipēdistus. Tomēr situācija esot jārisina, jo katru gadu velosipēdistu skaits pieaug par aptuveni 17%, un šogad trīs velosipēdisti jau gājuši bojā un 43 ievainoti. Situāciju sarežģījot fakts, ka 33% velosipēdistu braucot bez tiesībām un liela daļa no tiem nepārzinot satiksmes noteikumus. Veicot velo patruļu secināts, ka 15% neievēro luksofora signālus, bet 10% brauc agresīvi. Velokafejnīcā "Miit" trīs dienas CSDD bez maksas piedāvās nolikt eksāmenu un iegūt velosipēda apliecību.

Satiksmes ministrijas pārstāvis Tālivaldis Vectirāns uzsvēra, ka bez apliecības velosipēdisti pa ielām nedrīkst braukt. Arī viņš skaidroja, ka autovadītājiem vajadzētu mācīties respektēt velobraucējus, bet velosipēdistiem gājējus, jo uz ietves kājāmgājēji mēdz gan apstāties, gan risināt sarunas, un šādos gadījumos velosipēdistu neapmierinātība neesot pamatota.

Līdz ar to jaunajos noteikumos būs ietverts, ka velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa brauktuves malu, nevis jāizvēlas ietves. Tāpat velosipēdistiem būs iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas, vienlaikus gan respektējot autobusu un trolejbusu satiksmi. Pārmaiņas arī skaršot nosacījumus kā satiksmes dalībniekiem veikt kreiso pagriezienu, lai tas būtu droši.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka vietniece Vineta Mistre norādīja, ka vasaras sezonā policijai ir jāpievērš aktīvāk uzmanība velosipēdistiem. Vienlaikus arī viņa atzina, ka sodi nebūs tas labākais līdzeklis, kā ietekmēt velosipēdistus uzvedību, būtiski esot informēt sabiedrību, rīkot kampaņas, kas akcentē pastāvošās problēmas un to risinājumus.

Kā aģentūru LETA informēja Ceļu satiksmes un drošības direkcijā (CSDD), ierodoties uz velo eksāmenu, jāuzrāda pase, ID karte vai dzimšanas apliecība līdz 15 gadu vecumam. Kārtojot eksāmenu pirmo reizi, tas ir bez maksas, bet par atkārtoto jāmaksā 1,08 eiro.CSDD velo eksaminēšanas punkts velokafejnīcā "Miit" darbosies no 27. līdz 30.aprīlim. Pirmdien, 27.aprīlī, velosipēda vadītāja teorijas eksāmenu varēs kārtot laikā no plkst.12 līdz 18. Savukārt pārējās dienās teorijas eksāmeni tiks pieņemti no plkst.14 līdz 18.

Kā ziņots, Satiksmes ministrija kopā ar iesaistītajām institūcijām un partneriem izstrādājusi jaunu Ceļu satiksmes noteikumu projektu, kura mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību. Noteikumu projektā ir stingrāk noteikts, ka ietve ir domāta gājējiem, kuriem uz tās vienmēr ir priekšroka. Velobraucēji tiek rosināti izvēlēties velo infrastruktūru, divriteņu kustībai drošas ielas un tikai nepieciešamības gadījumā atrasties uz ietves.

Pievieno komentāru

Komentāri 15

tante

Parādiet man kaut vienu velosipēdistu, kurš ievēro noteikumus!un tagad vēl palaist šos uz ielām-savas tiesības šie gan zin..visas dāmas ar saviem smagajiem velo un groziņiem priekšā(moderni) a kad kāds jāapbrauc vai sarežģītāka situācija tā stūre jau trīc..tad lūdzu stingrākus noteikumus šiem pie apliecību izsniegšanas!

pirms 4 gadiem, 2015.04.27 21:12

vārds

parādiet man kaut vienu tanti, kas ievēro noteikumus. slāj pāri ielai kur pagadās, līdz krustojumam aiziet un pagaidīt zaļo gaismu nevar. neskatās ne pa labi ne pa kreisi, tik brien uz braucamās daļas.

pirms 4 gadiem, 2015.04.27 23:16

kurbulis

lūdzu, paskaties uz mani, kad es braucu ar ričuku zemessarga formā

pirms 4 gadiem, 2015.04.27 23:42

gājējs

Laba doma priekš manis kā kājāmgājēja.Ietve jau nosaukumā ietver ka tā vieta ir domāta iešanai,tātad gājējiem.Velosipēds ir transporta līdzeklis un velosipēdisti vienmēr ir gribējuši būt pilnvērtīgi satiksmes dalībnieki,tagad tāda iespēja radusies.Kāpēc man pastaigājoties jāsaraujas no zvanu skaņām aizmugurē?Atrodos kur man jāatrodas,neesmu uz ielas un man nevajadzētu būt sajūtai, ka kādam traucēju.

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 07:37

Braucu tikai pa sarkano trotuāra daļu

Nevazājies pa trotuāra sarkano daļu un neviens tev nezvanīs! :)

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 09:14

gājējs

Tad arī brauciet pa sarkano daļu tur kur viņa ir!

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 09:22

braucu, kur brīvs!

Gājēji vairumā gadījumu ir daltoniķi, sarkano krāsu nepazīst. Jābraukā viņiem apkārt zigzagā un jācer, ka šamiem neienāks prātā pēkšņi mainīt pārvietošanās virzienu. Ja nevaru apbraukt, jo visa ietve aizņemta, pīpinu tieši pie pa.kaļas tiem, kas velkas pa sarkano joslu. Un signāls man ir līdzīgs autotaurei, ceru, ka vismaz dažus esmu iemācījis nevilkties pa sarkano joslu. Gan jau kādai tantei bikses pilnas.

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 09:38

WWW

Vai tik tad, nebūs lielāķs satiksmes negadījumu skaits,jo pie tik, intensīvas satiksmes ,nevar iedomāties ,ka pa priekšu tirināsies riteņbraucēji un nezini ,kas tiem ienāks prātā,sevišķi jau pusaudži,jo diez vai tie, domās ar galvu!

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 08:44

...

kurus gadījumus var uzskatīt par izņņemuma gadījumu?

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 08:56

Mamma

Mēs līdz šim ar savu sešgadīgo bērnu braucām pa velosipēdistiem paredzēto joslu. Tagad man bērnam jāliek braukt pa ielas braucamo daļu? Absurds! Tas nozīmē, ka pa pilsētu vairs braukt nevarēsim.

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 09:12

Ja

Teikšu atklāti,ja jābrauc pa brauktuvi,tad labāk eju kājām,jo gribu dzīvot!

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 09:55

jes

Piekrītu,gājēji ievērojiet savus noteikumus,ļaujiet normāli braukt pa velo celiņu, un neviens nezvanīs !

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 10:03

Vina

Sviests kaut kaads! Un kaa ar beerniem un pusaudzjiem, kas brauc ar ritenjiem? Lai braukaa pa rinkji pagalmam? Vai palaist vienu 7-gadnieku uz braucamaas daljas, lai brauc kopaa ar mashiinaam? Kaads no shii likuma autoriem ir gatavs savus pamatskolas beernus palaist pa Riigas ielaam, lai dodas uz skolu vai pie drauga ciemos? Es vienkaarshi nesaprotu, kur Latvijaa rodas shaadas idiotikas idejas! Gaajeejiem traucee, ka brauc...labaak katru vakaru klausiities zinjaas, ka kaads ritenjbrauceejs notriekts uz braucamaas daljas. Un liela dalja gaajeeju pashi neieveero nekaadus celju satiksmes noteikumus, bet par to, ka neieveero ritenjbrauceejs, par to cepaas!
Tas eksaamens un papiiriitis kabataa nepasargaas ritenjbrauceejus no desmitiem tuukstoshu shoferu, kuriem ir alergjija pret ritenjbrauceejiem uz celja, kas kavee satiksmi!

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 10:06

Resnais

Ja ietve ir domāta gājējiem, tad ko uz tās dara inkasatoru un ceļu policijas automobiļi? Nemaz netaisos braukt pa brauktuvi, man dzīvība dārga.

pirms 4 gadiem, 2015.04.28 14:00

Latvijas ziņas