Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Uzņēmējs aicina jauno valdību organizēt starppilsētu pārvadājumus brīvā tirgus apstākļos 4

Starptautiskā pasažieru pārvadāšanas uzņēmuma "Lux Express" valdes priekšsēdētājs Hanness Sārpū vērsies pie jaunās valdības, atkal aktualizēdams ideju par starppilsētu pārvadājumu organizēšanu brīvā tirgus apstākļos.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro Sārpū, tirgus segmentācija sevi jau ir attaisnojusi gan Skandināvijā, gan Igaunijā, un tas tagad esot izaicinājums jaunajai valdībai - sakārtot pasažieru pārvadājumu sistēmu.

Igaunijā situācija pasažieru pārvadājumu jomā uz labo pusi mainījusies līdz ar valsts ietekmes mazināšanos šajā pasažieru pārvadājumu jomā. Patlaban Igaunijā sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina privātie uzņēmumi, kuri darbojas brīvā tirgus un konkurences apstākļos. Izņēmuma gadījumos, kā tas ir Tallinā, sabiedriskā transporta kompānijas īpašniece ir pašvaldība.

Tāpat Sārpū iesaka - lai valstij ik gadu subsīdijās nav jāmaksā vairāki miljoni, pasažieru pārvadātājiem radīto zaudējumu segšanai esot jādomā, kā padarīt sabiedrisko transportu tik pievilcīgu, lai to kā ērtāku un ātrāku pārvietošanās līdzekli sāktu izmantot autovadītāji.

"Uzskatu, ka Latvijai šo naudu, kas pašlaik tiek novirzīta dotācijās sabiedriskajam transportam, būtu jāizmanto lietderīgāk, piemēram, ceļu remontos. Miljonu piešķiršana nerentablo reisu dotēšanai problēmu neizskaudīs, it īpaši, ja tās risināšana gadu no gada tiek atlikta, uzskata autopārvadātāju pārstāvis.

Tikai tad, kad pārvadājumu nozarē būšot godīga konkurence un valsts finansējums to nekropļos, uzņēmumi būšot spiesti domāt gan par to, kā nodrošināt maksimālu komfortu, gan arī par cenu diferenciāciju. "Kamēr tā nav, pārvadātājiem nav motivācijas pilnveidot sniegto pakalpojumu servisu," uzskata Sārpū.

Kā ziņots, "Lux Express" pērn no augusta beigām uz mēnesi ikvienam piedāvāja bezmaksas braucienus ar autobusu no Rīgas uz Liepāju un atpakaļ. Akcijas galvenais mērķis bija pievērst sabiedrības un lēmumu pieņēmēju uzmanību problemātiskajai situācijai pasažieru pārvadājumu jomā Latvijā.

"Lux Express" valdes priekšsēdētājs toreiz skaidroja, ka organizētās akcijas galvenais mērķis bija norādīt uz to, ka šī brīža normatīvais regulējums ir mūsdienu pasažieru prasībām neatbilstošs un nekādā veidā neveicina pasažieru pārvadājumu jomas pakalpojumu attīstību - patlaban pārvadātāji nav ieinteresēti uzlabot un diversificēt savus pakalpojumus.

"Lux Express" akcijas laikā kopumā veica 64 bezmaksas reisus un pārvadājis gandrīz 3000 pasažieru.

"Lux Express Group" ir starptautisks pasažieru pārvadājumu uzņēmums, kas darbojas Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Polijā un Krievijā. "Lux Express Group" nodrošina biznesa klases ceļošanas pakalpojumus ar "Lux Express" zīmola autobusiem, kā arī ceļošanu par pieejamām cenām ar zemo cenu autobusu līniju "Simple Express". "Lux Express Latvija" īpašnieks ir Igaunijā reģistrēta kompānija "Lux Express Estonia".

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Vernons

Igaunis mēnesi par velti vadāja pasažierus maršrutā Rīga - Liepāja - Rīga. Jaunieši internetā pirka biļetes un brauca turp un atpakaļ! Par kadu brīvo tirgu runā šis kungs, kuram padomā izkropļot esošo sistēmu un sagraut pilknīgi pasažieru pārvadājumus Latvijā!

pirms 5 gadiem, 2014.01.27 09:13

cien.kungs,

kādu firmu pats lobējat?

pirms 5 gadiem, 2014.01.27 10:21

Vernons

Tos pašus starppilsētu autobusus!

pirms 5 gadiem, 2014.01.27 11:43

Mantrausis

Jautājums ir gana plašs un diemžēl 23 gadus to tā loģiski neviens nav aplūkojis. Piemēram, kā noteiktu maršrutu slēgšana ir ietekmējusi emigrāciju vai otrādi. Kā mainījušies autobusu un vilcienu kursēšanas grafiki. Vai uz lauku novadu var pārcelties dzivot ģimene, kam nav sava transporta, bet tuvumā būtu sabiedriskais. Utt. Visām pārmaiņām nav ne kripatas jēgas, ja tās neveicina vienlaikus transporta pieejamību un novada attīstību. Varbūt ir vietas, kur maršruts nudien nav vajadzīgs, bet autobuss ir kā baznīcas zvans – tam 13.41 ir jabūt uz tā pakalna... Un citviet tas ir daudz noderīgāks. Nerunājot par to, ka efektīvu un lietderīgu naudas izmantošanu pie mums nepanāks tuvākajos 13 gados...

pirms 5 gadiem, 2014.01.27 10:38

Latvijas ziņas