Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Lauksaimnieki: Papildu vagonu iegāde graudu pārvadāšanai ir pozitīvs solis; bažas par to tālāku likteni

VAS «Latvijas Dzelzceļš» meitasuzņēmuma SIA «LDz Cargo» lēmumus iegādāties vēl 200 vagonus graudu pārvadāšanai ir ļoti pozitīvs lēmums, vienlaikus pastāv bažas par to tālāku izlietojumu, biznesa portālam Nozare.lv atzina aptaujātie eksperti.

Kā ziņots, «LDz Cargo» konkursa kārtībā ir iegādājies 200 vagonus graudu pārvadāšanai, un tie tiks piegādāti no septembra līdz novembra beigām, intervijā Nozare.lv atklāja «LDz Cargo» valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs. Viņš gan skaidroja, ka graudu transportēšanai ir sezonāls raksturs. Ja uzņēmums iepirktu 1000 vagonu, tad «ko tie darīs pārējos astoņus mēnešus, kad nav sezona, un kurš būs gatavs par to maksāt».Kā norādīja Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas un Vidzemes agroekonomiskās kooperatīvās sabiedrības valdes priekšsēdētājs Indulis Jansons, investīcijas graudu pārvadāšanas vagonu iegādē vērtējama kā pozitīvs solis.«Tas atslogos patlaban pārslogotās autotransporta un tranzīta automašīnas, kurām vairs nepietiek jaudas. Lauksaimniecība kļūst arvien nozīmīgāka nozare, taču, kamēr Latvijā nav atbilstošas pārstrādes jaudas, liela nozīme ir eksportam un spējai laikā un labā kvalitātē piegādāt nepieciešamo graudu apjomu,» sacīja Jansons.Viņš arī atzina, ka šis lēmums negarantēs, ka visiem «tieši vajadzīgā brīdī graudu vagoni būs pieejami, bet veiktās investīcijas ievērojami atslogos un palīdzēs optimizēt graudu transportēšanu uz ostām».Savukārt graudkopības kooperatīva «Latraps» izpilddirektors Edgars Ruža atzina, ka vagonu iegāde ir vērtējama pozitīvi, tomēr pastāvot bažas, vai vagoni patiešām tiks izmantoti paredzētajiem mērķiem.«Tas ir ļoti labs solis no uzņēmuma puses, ko jau sen gaidījām. Vienlaikus ir bažas, vai vagoni netiks novirzīti pakalpojumiem Krievijā un Kazahstānā, kur tas ir daudz izdevīgāks bizness, un mēs tos vairāk neredzēsim. Mēs eksportējam graudus visu gadu, nevis vienu sezonu, un vagoni nepieciešami nepārtraukti. Gadā kopumā izmantojam ap 3000 vagonu, un šādā ražas gadā kā šis vagonu trūkst, jau tagad esam spiesti lielāko daļu graudu vest ar mašīnām,» sacīja Ruža.Kā ziņots, līdz šim «LDz Cargo» rīcībā bija 843 vagoni. Jauno iegādāto graudu vagonu cena netiek atklāta, taču atkarībā no vagona tipa tā cena var sasniegt 100 000 eiro (70 000 latu).«LDz Cargo» arī uzsver, ka dzelzceļa pakalpojumi ir tikai viens ķēdes posms graudu izvešanā. Problēmas šogad rada mitrais laiks, jo nav pietiekami liels skaits kalšu, lai ražu izžāvētu. Tāpat jābūt korekti nodrošinātam kuģu transportam.Kā ziņots, šis ir graudu ražas rekordgads - katrā graudu pieņemšanas punktā pieņemtās labības apjoms pieaudzis 1,5-1,6 reizes. Tik laba raža negadās bieži - reizi 10-20 gados.

Pievieno komentāru

Jelgavas novadā