Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nebiedē ne tāls ceļš, ne īgni pasažieri: 2018. gada drošāko uzņēmumu autoparki savus autovadītājus sagatavo stresa situācijām 1

“Neviens darbinieks neiet uz darbu ar mērķi strādāt slikti, trūkst tikai izpratnes, tāpēc vadības uzdevums ir palīdzēt darbiniekiem veikt savus pienākumus labāk,” uzskata SIA “Dobeles autobusu parks” valdes priekšsēdētājs Aldis Rutkis. Tam piekrīt arī kravu pārvadātāja SIA “Kreiss” Kvalifikācijas nodaļas instruktors Andris Pļavenieks piebilstot, ka darbinieku drošībai jābūt vienai no uzņēmumu vadības prioritātēm. SIA “Dobeles autobusu parks” un SIA “Kreiss”  šogad konkursā “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” tika godalgoti ar zelta kategorijas apbalvojumu. 

Stresa menedžments pasažieru pārvadātājiem 

Aldis Rutkis ir pārliecināts, ka drošu autoparku balsta trīs “vaļi”: autoparka tehniskais stāvoklis, transporta vadītāji un uzņēmuma kultūra. Tāds ir arī apdrošināšanas sabiedrības “Balta” un Satiksmes ministrijas rīkotās gada balvas “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” galvenais secinājums. 

Kā pārliecinājušies konkursa rīkotāji un dalībnieki, daloties pieredzē, līdzekļi, kā uzlabot autovadītāju darba apstākļus, ir dažādi. “Dobeles autobusu parks”, ieguldot autoparka tehniskajā attīstībā, līdztekus nemitīgi apmāca savus šoferus, pilnveidojot viņu profesionālo meistarību un arī specifiskas prasmes, piemēram, stresa menedžmentu. 

“Ja kravu pārvadātāju krava pati par sevi “klusē” un neprasa īpašas komunikācijas spējas, tad autobusa vadītāja “krava” ir pasažieri, kas var būt kā labā, tā sliktā omā. Tam piedevām nāk Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka ne vien autobusa vadītāja, bet arī pasažieru pienākumus, un šoferim ir jāgādā, lai pasažieri tos ievērotu. 

Ja maršruta izpildes laikā gadījusies kāda problēmsituācija, šoferim ir jāmāk būt gana savaldīgam un aukstasinīgam, lai droši atgrieztos galapunktā,” autobusa šoferu izaicinājumus ieskicē A. Rutkis. Gādājot par to, lai šoferi savus pienākumus veiktu kvalitatīvi, uzņēmumā noteikts, ka “smagās tēmas”, tādas kā pasažieru sūdzības un ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, ar šoferi netiek apspriestas viņa maiņas laikā vai pirms tās. 

Lai katra darbinieka laiks tiktu izmantots pēc iespējas efektīvāk, maršrutā Dobele – Rīga – Dobele ieviesti papildu reisi: “Iepriekš šoferi devās no Dobeles uz Rīgu agri no rīta, nīka astoņas deviņas stundas Rīgā un tad vakarā devās atpakaļ. Bet tagad rīta reisa šoferis pēcpusdienā brauc atpakaļ uz Dobeli ar mikroautobusu, kuru uz Rīgu ir nogādājis cits šoferis, kas mājup vedīs autobusa vakara reisa pasažierus.” 

Tāpat uzņēmuma vadība cenšas iespēju robežās pielāgot katra šofera vēlmei, ērtībai un prasmēm atbilstošas kategorijas izmēra transportlīdzekli, kā arī maršrutu, jo viens šoferis labāk jūtas, braucot pa vietējiem ceļiem, bet cits labprātāk mēro garāku ceļu uz Rīgu. 

2018.gadā “Dobeles autobusu parka” reisos tika veiktas 49 pārbaudes, no kurām nevienā netika konstatēts kāds pārkāpums. Par priekšzīmīgo darbu, gada balvas “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” ietvaros, uzņēmumam tika pasniegta Satiksmes ministrija specbalva par drošāko uzņēmuma autoparku valsts pārvaldē.  

Tālbraucēju akadēmija 

Kravu pārvadāšanai ir cita specifika un arī citi izaicinājumi. Lai šoferi prasmīgi mācētu tikt ar tiem galā, kravu pārvadāšanas uzņēmums SIA “Kreiss” izveidojis savu Tālbraucēju akadēmiju. “Autoskolā var iegūt atbilstošas kategorijas braukšanas apliecību, bet ne izpratni par kravas pārvadāšanu. Tāpēc mums nekas cits neatlika, kā vien pašiem sagatavot šīs jomas speciālistus,” skaidro Kvalifikācijas nodaļas instruktors Andris Pļavenieks. 

“Kreiss” pats meklē potenciālos darbiniekus, apmāca tos un pēc mācībām nodrošina darbu uzņēmumā. Tāpat katrs transportlīdzeklis “Kreiss” autoparkā ir aprīkots ar rokasgrāmatu, kas detalizēti apraksta dažādus darba izpildes aspektus, tai skaitā, precīzu algoritmu, kas jādara, iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā. 

Ņemot vērā lielos attālumus, ko veic “Kreiss” šoferi, uzņēmums īpaši gādā ne tikai par savu autovadītāju kompetenci, bet arī par komfortu. Garās stundas ceļā un neērti sadzīves apstākļi ir tālbraucēju ikdiena. Turklāt ne vienmēr ceļā atrodama pienācīga stāvvieta ar dušu un ēdināšanu. Tāpēc uzņēmums nodibinājis bāzi Francijā, kur ikviens šoferis var tikt pie dušas, guļvietas un pārtikas. 

Tomēr A. Pļavenieks atzīst – ja jāizvēlas starp drošību vai komfortu, “Kreiss” par savu prioritāti uzskata pirmo aspektu: “Televizora ierīkošana vadītāja kabīnē šoferim, visticamāk, šķistu patīkama, taču ekstremālās bremzēšanas sistēma un citi pasīvās drošības rīki pavisam noteikti ir noderīgāki.” 

Jau ziņots, ka “Dobeles autobusu parks” un SIA “Kreiss” ir divi no deviņiem uzņēmumiem, kas AS “Balta” un Satiksmes ministrijas rīkotajā konkursā “Drošākais uzņēmuma autoparks 2018” tika atzīti par Zelta kategorijas laureātiem. Gada balva tika rīkota jau sesto gadu. Šogad kopumā tika godalgoti 33 uzņēmumu autoparki, kas aktīvi un atbildīgi iesaistās ceļu satiksmes drošības uzlabošanā. Ar pilnu laureātu sarakstu iespējams iepazīties interneta vietnē drosakais.lv .

 

Foto: no arhīva

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Astra Berzina

Es pedeja laika biezi braukaju ar sabiedrisko Dobeles transportu.Soferi ir loti pieklajigi,izpalidzigi un laipni. Lai jauki visiem svetki un lai pilni autobusi ar pasazieriem,

pirms 3 mēnešiem, 2018.12.22 11:09

Vietējās ziņas