Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Piektdien «Zemgales Ziņās»: Glābējsilītē vai izgāztuvē?; nāve autoostas teritorijā neliek pasteigties meklēt risinājumu tur valdošajam satiksmes haosam; Jelgavas dziedošā ģimene – Bindri 4

Ne vienu reizi vien sabiedrību pāršalkusi ziņa par atkritumu konteinerā vai kāpņu telpā atrastu mirušu zīdaini, visticamāk, pašu vecāku nogalētu. Glābējsilīšu jeb «Baby Box» projekts Latvijā veidots traģisku noziegumu profilaksei – ar domu, lai glābtu bērnu dzīvības un dotu iespēju viņiem dzīvot ģimenēs, kur mazulis būs mīlēts un aprūpēts.

Pirms trim gadiem Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā Rīgā tika atklāta pirmā glābējsilīte, kas joprojām darbojas un, iespējams, no nāves paglābusi jau vairāku bērnu dzīvības. Otru bija paredzēts veidot Jelgavā, taču projekta autori atbalstu un ieinteresētību par to mūsu pilsētā neatrada, tieši pretēji – sastapās ar nosodījumu un pārmetumiem. Savukārt citās pilsētās – Liepājā, Daugavpilī, Ventspilī, Rēzeknē – pašvaldību un slimnīcu interese par projektu bija un glābējsilītes veiksmīgi darbojas. Oktobrī tām pievienosies Madonas un vēlāk arī Valmieras slimnīcās. Vai doma par to Jelgavā ir atmesta uz visiem laikiem? Atbildes uz šo jautājumu piektdien meklē «Zemgales Ziņas».Jelgavas autoostas nomnieki uzskata – situāciju, ka gājēju un autotransporta kustība notiek neorganizēti, pašlaik nav iespējams mainīt«Nomājam tādu autoostu, kāda tā ir. Veidojot jauno pie dzelzceļa stacijas, šī mācība būs jāņem vērā,» situāciju Jelgavas autoostā, komentējot šodien notikušo negadījumu, kad autobuss nāvējoši notrieca sētnieci, raksturo Rīgas Starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. Savukārt pārvadātājs, kura šoferis iesaistīts negadījumā, lūgs autoostas vadībai pārskatīt satiksmes organizāciju tajā.«Comenius» projekti ļauj iepazīt citu valstu skolu pieredzi, valodu un kultūru «Jā, šie projekti mums jau kļuvuši kā āķis lūpā, jo pirmkārt ļauj piesaistīt skolai papildu finansējumu. Tā ir arī iespēja aizbraukt un paskatīties, kā klājas citiem, praktiski lietot angļu valodas zināšanas, iepazīt citu kultūru. Milzīgs izaicinājums gan skolēniem, gan pedagogiem,» par iesaistīšanos ES līdzfinansētajā mūžizglītības «Comenius» programmā teic Jelgavas 4. vidusskolas direktora vietniece Ivita Steķe. Ierobežoto līdzekļu dēļ uzvarēt konkursā nav viegli. Taču atbalstāmo skolu skaitā allaž ir arī kāda Jelgavas, kā arī Ozolnieku un Jelgavas novadu izglītības iestāde.  LLU karsējmeiteņu ceļš no basketbolistu krekliem līdz glītām formāmDejot gribošas meitenes pirms gada kopā saveda ideja par savu karsējmeiteņu komandu, treniņiem un privātskolotāju, kas to visu iemācītu. Nu jau kustības apgūtas, uzstāšanās satraukums pārvarēts un komanda nostiprinājusies. Tagad LLU karsējmeitenes ir gatavas savā pulkā uzņemt jaunas dejotājas, kas padarīs priekšnesumus košākus un baudāmākus.Dziedošo ģimeņu televīzijas šovam šogad pieteicās saimju rekordskaits – 101. Pusfinālā iekļuva tikai 20, viņu vidū arī Bindri no JelgavasLatvijā daudzu tik iecienītajam dziedošo ģimeņu šovam pirms nedēļas ar pirmo pusfinālu atklāta ceturtā sezona. Šo svētdien skatītājus un līdzjutējus gaida otrā pusfināla atlase, tajā iznāciens paredzēts arī vienīgajiem Jelgavas pārstāvjiem – Bindru ģimenei. Viņu vidū ir arī šova jaunākā dalībniece – gadu un divus mēnešus vecā Beatrise. Portretaprakstu par dziedošo ģimeni meklējiet piektdienas «Zemgales Ziņās».Plašāk lasiet «Zemgales Ziņu» 28.septembra numurā.• Drukātas avīzes saturs pieejams arī portālā zz.lv, ko var atrast sadaļā «Avīze» vai spiežot šeit .• Reģistrējoties portālā, tā konta papildināšana iespējama, spiežot šeit .

Pievieno komentāru

Komentāri 4

lūk

Nu izskatās gan,ka autobuss deva atpakaļgaitā ne mazā ātrumā,ja būtu nelielā,tad sievieti tikai nedaudz pagrūstu un ne tā lai nokristu.
Un ja šoferis nav pārliecināts,vai kāds nav aizmugurē,tad padod signālu un nevis akli mauc.

pirms 5 gadiem, 2012.09.29 09:18

vernonam

autobuss nav blusa, kura lecot pārvar 200 sava garuma vienības! Sargā sevi pats, un dievs tevi sargās! Nav ar slotu jālien zem aurtobusa, it sevišķi, ja tam dzinējs nav izslēgts. Tik liels autobuss nevar uzsākt kustību atpakaļgaitā tādā ātrumā, lai nespētu " pamukt malā". Ja sētniece bija akla un kurla, tad uzkopt teritoriju, kur ir autotransporta kustība-nedrīkst.
Jūtu līdzi šoferim vairāk nekā cietušajai šajā gadījumā.

pirms 5 gadiem, 2012.09.28 11:25

Vernons

Lai izslēgtu dubultu morāli, izskatot ikvienu negadījumu ceļu satiksmē, jaizdara atsauce uz CSN 4., 6. un 10. punktiem, kas nosaka kārtību un secību, kā katram uz ceļa ir jārīkojas. CSN 10. punkts paredz, katram ceļu satiksmes dalībniekam un citām personām ir jārīkojas TĀ, lai pat neveidotu bīstamu situāciju! Kustība atpakaļgaitā ir saistīta ar risku, kur pat CSN paredz citas personas palīdzību. Bet neviens nav ieprogrammēts tā lai kādam uzbrauktu reāli virsū. Uzskatu, ka slaukot teritoriju bija jāvelk līdzi ratiņi ar brīdinājuma zīmi, vai lielu konusu, kas pievērš uzmanību. Ne velti pēdēja izlaiduma auto aprīkoti ar sensoriem un pīkstuļiem ,kas pievērš uzmanību gan šoferim, gan gājējam.

pirms 5 gadiem, 2012.09.28 10:27

Vietējās ziņas