Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Raidījums: Jelgavas lidlauka plātņu izsaimniekošanu pēta KNAB 13

Aviācijas entuziasti satraukti, ka no Jelgavas lidlauka aizved skrejceļa segumu apmēram pusmiljona latu vērtībā, tādējādi izpostot lidlauku. Par notiekošo satraukti gan ir ne tikai lidotāji, bet interesi izrādījis arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs, kas sācis pārbaudi, šovakar ziņo LTV raidījums «De facto».

Lielākā daļa lidlauka un zemes pieder pašvaldībai, bet vieglu peļņu nesošās plāksnes – privātai kompānijai. Jau ziņots, ka virkne lidotāju šonedēļ mēroja ceļu uz Jelgavas Domi, lai saprastu, kas notiks ar lidlauku Jelgavā. Pēdējo nedēļu laikā tur demontē plāksnes, un no pusotru kilometru garā un 50 metru platā skrejceļa paliks vien šaura strēmele – 800 x 20 metru skrejceļš.Uz lidotāju jautājumu, kas izstrādājis šāda skrejceļa perspektīvu, Jelgavas mērs Andris Rāviņš (ZZS) skaidri atbildēt nespēja. Tie esot vairāki eksperti, bet viņu vārdus A.Rāviņš nosaukt nevarēja, aizbildinoties, ka tos ir aizmirsis un ka pirms lidotāju nākšanas uz Domi viņš ar šo lietu nav iepazinies.Raidījums atgādina, ka Jelgavas lidlauku šobrīd izmanto ļoti daudz pilotu, un brīvdienās uz skrejceļa satiekas pat vairākas lidmašīnas vienuviet. Taču pēc skrejceļa demontāžas tas vairs nebūs iespējams tāpat kā jauno pilotu apmācība, jo skrejceļš būs kļuvis šaurs un asām malām.A.Rāviņš skaidroja, ka lidlauka vietā viņš grib redzēt attīstītu teritoriju, bet uz jautājumu, vai viņu neinteresē aviācijas attīstība, mērs atbildēja: «Ja šī teritorija mums neinteresētu aviācijas attīstībai, mēs šos jautājumus būtu izlēmuši jau daudz ātrāk.» Klātesošie pārmeta, par kādu attīstību un investoriem var būt runa, ja tur vairs nav lidlauka, bet uz to A.Rāviņš atbildēja: «Mums ir citi plāni.»Jelgavas lidlauka ēkas un būves pirms 13 gadiem privatizēja firma «BaltdelAero», kurai saistības ar aviāciju ne toreiz, ne arī tagad nav. Firmas lielākais īpašnieks ir Ilgvars Lecis, Ozolnieku Domes deputāts un Rāviņa partijas biedrs. Ilze Konstantinova, SIA «BaltDelAero» valdes locekle, raidījumam atzina, ka firma līdz pat šim brīdim, kad tiek demontētas plātnes, lidlaukā nekādu saimniecisko darbību nav veikusi. «De facto» ziņo, ka jau drīz pēc privatizācijas firma aizveda daļu plākšņu, pat neraugoties uz Domes nosacījumu saglabāt lidlauku. Šis pārkāpums, iekrātie parādi un «BaltDelAero» maksātnespējas rezultātā Jelgavas Dome nolēma lauzt privatizācijas līgumu. Tas gan nevedās, bet pirms trim gadiem konfliktu atrisināja ar mierizlīgumu, turklāt tas uzņēmumam bijis visai labvēlīgs un šobrīd var atnest pat labu peļņu.    «BaltDelAero» atļauts demontēt apmēram 5800 plāksnes, kuru tirgus vērtība ir ap 100 latiem jeb vairāk nekā pusmiljons latu par visām kopā. A.Rāviņš skaidrojis, ka plāksnes atdotas firmai kā kompensācija par privatizācijā ieguldīto, tas ir ap trīssimt tūkstošiem latu, kas turklāt samaksāts privatizācijas sertifikātos. Citus ieguldījumus firma nav veikusi. Pēc plākšņu aizvešanas lidlauks atkal būs pašvaldības īpašums, taču par tā attīstību ar pilotiem neviens nav aprunājies. Pilots Arnis Īstens atzina, ka, atstājot 800 x 20 metru plašu skrejceļu, lidlauks praktiski tiek iznīcināts, jo vairs nebūšot manevru iespējas, varēšot vien nolaisties un tūdaļ pacelties.A.Rāviņš raidījumam skaidroja, ka meklē investorus Krievijā. Runa esot par iespējamu kravas termināli.

Pievieno komentāru

Komentāri 13

Lidonis

Bet kāpēc netika ņemts vērā tas, ka firma jau "izzaga" visas pievedceļu plāksnes pirms 7iem gadiem? Un to skaits viennozīmīgi ir daudz vairāk par 5800. Ja jau tā - varbūt būsim kviti?

pirms 8 gadiem, 2010.06.24 14:17

piedalos

vai kads netaisas uzrikot striku? tikai pec plkst. 17.00 bus daudzi kuri piedalisies

pirms 8 gadiem, 2010.06.15 09:12

ome

Mums tak ir VEJA tunelis, testesanas centrs, pieviltais AMO Plant... Kapec nevaretu but NAFTAS terminalis? Murgojam, kungi,talak.

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 18:22

Vincents

Tautai atmiņa ir īsa, piedodiet. Pēc 3 gadiem neviens par tādām plāksnē pat neatcerēsies.

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 15:51

sapiens

uz vēlēšanām atcerēšos, kas par pakaļām ir Rāviņš un Lecis, un pateikšu arī draugiem, par cik viņem politika ir pofig, bet manī klausās

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 12:00

Greex

Kādu kravas termināli? Kam tas terminālis būs domāts? Un kam tas būs vajadzīgs?

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 11:41

Robis

Labi būtu, ja kāds šo un simtiem citu kliedzošu gadījumu par ZZS zaglīgumu un korumpētību atminētos pirms vēlēšanām!

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 09:33

maika

Var tak uzdāvināt savam čomakam partijas biedram tās plātes

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 09:27

paķerjods

Balsojiet tik balsojiet par zaglēnu ierāviņu un viņa blici, ne to vien piedzīvosiet...

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 08:47

tudaliņš

a, kur palika bruģis pirms pāris gadiem no LLU Ekonomikas fakultātes priekšas?

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 04:54

xxx

Knab loti daudz ko peta un petijis Jelgava... tikai no visa ciks vien ir...un darboni smaida usas un dara savu talak. Petiet talak...

pirms 8 gadiem, 2010.06.14 00:38

Vietējās ziņas