Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

«Spīdolieši» un aucenieki radīs Latvijas Kultūras kanona galda spēli (FOTO)

Divpadsmit vidusskolēnu komandas no visas Latvijas, tai skaitā Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas un Auces vidusskolas jaunieši, uzsāks savu Latvijas simtgades dāvanu veidošanu valstij – Latvijas Kultūras kanona galda spēles koncepcijas izstrādi.

Novembra pirmajā nedēļā visā Latvijā norisinājās Latvijas Kultūras kanona konkursa vidusskolēniem «Kultūras kanons Latvijas simtgadei» pirmā kārta. Tai bija pieteikušās vairāk nekā 50 vidusskolēnu komandas no visas Latvijas, informē konkursa projekta vadītājas asistente Nadīna Rutka. Jaunieši pārējiem dalībniekiem un žūrijai stāstīja, kas viņiem šķiet vērtīgākais, aktuālākais un jauniešiem tuvākais esošajā Latvijas Kultūras kanonā, kuru ekspertu komisija izveidoja 2007. gadā.

«Katrā reģionā izskanēja Jāzepa Vītola un Raimonda Paula vārds, vairākkārt atmiņā tika atsaukts lats, kā arī uz brīdi tika radīta vasaras sajūta, jo skolēni vienlīdz daudz runāja kā par Līgo svētku svinēšanu, tā Vispārējiem latviešu Dziesmu un deju svētkiem,» stāsta N.Rutka.

Otrs konkursa pirmās kārtas uzdevums bija izvēlēties divas vērtības, kas vēl nav iekļautas sarakstā, bet kam, pēc jauniešu domām, tur būtu jāatrodas. Šajā uzdevumā atspoguļojās komandu lokālpatriotisms, jo bieži tika minētas pašu reģionam aktuālas vērtības. Piemēram, Zemgalē jaunieši izcēla vidus dialektu un Jūrmalas dzelzceļa stacijas, Latgalē – Latgales vēstniecību «Gors» un Daugavpils cietoksni. Bija arī komandas, kuras domāja filozofiski simboliskā līmenī, kā vērtību izceļot Latvijas ceļus.

Līdztekus vērtību analīzei komandas bija domājušas, kāda varētu izskatīties viņu veidotā Latvijas Kultūras kanona galda spēle. Arī šajā gadījumā jaunieši bija dažādi savās vīzijās – izskanēja idejas, ka spēle varētu būt līdzīga mums visiem labi zināmajam «Monopolam», tāpat tika piedāvāti bilžu kubi ar dažādām arhitektūras vērtībām, kāda cita komanda kā spēles pamatu izmantoja vainagu: gan simboliskā, gan praktiskā līmenī.

Cēsu Valsts ģimnāzijas, E.Kauliņa Lielvārdes vidusskolas, Liepājas Valsts 1.ģimnāzijas, Brocēnu vidusskolas, Rīgas 64. vidusskolas, Rīgas Doma kora skolas, Krāslavas Valsts ģimnāzijas, Bebrenes vispārizglītojošās un profesionālās vidusskolas, Auces vidusskolas un Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas komanda ieguva pirmās vietas diplomu, kas ir kā ceļazīme uz konkursa otro un trešo kārtu. «Žūrijas darbs kā jau katru gadu bija grūts, jo ne vienmēr varēja izvēlēties tikai divas līderu komandas, tāpēc Rīgas reģionā un Zemgalē tika veikti izņēmumi – Ogres Valsts ģimnāzijas un Majoru vidusskolas komanda, kaut arī neieguva pirmo vietu, tomēr izcīnīja iespēju kopā ar pārējiem jauniešiem janvārī doties uz Latvijas Kultūras akadēmijas teātra māju «Zirgu pasts», kur kopā ar firmas «Brain Games» pārstāvjiem pilnveidos savas zināšanas par galda spēlēm, lai konkursa finālā varētu prezentēt jau reālu spēles koncepcijas piedāvājumu.

Kultūras kanona konkursu rīko Latvijas Kultūras akadēmija sadarbībā ar Latvijas Republikas Kultūras ministriju un Valsts izglītības satura centru. Konkursu atbalsta SIA «Brain Games Publishing».

Ar konkursa norises gaitu var iepazīties Latvijas Kultūras kanona un Latvijas Kultūras akadēmijas mājas lapā.


Publicitātes foto

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas