Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Svētdien, Starptautiskajā dienā bez auto, aicina pamēģināt sabiedrisko transportu 4

Šo svētdien, 22. septembrī, atzīmējot Starptautisko dienu bez auto, VSIA “Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” kampaņas “Pamēģini sabiedrisko!” ietvaros aicina Latvijas autovadītājus veikt ierasto maršrutu, pārsēžoties sabiedriskajā transportā. Starptautiskās dienas bez auto mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību transportlīdzekļu radītajam gaisa piesārņojumam un pārdomāt alternatīvas ierastajiem pārvietošanās līdzekļiem, informē VSIA “Autotransporta direkcija” pārstāve Zane Plone.

“Brauc un absolūti relaksēti izbaudi Ziedoņa epifānijas, “teksto ziņas droši “vai “vēro zelta rudeni,” aicina kampaņas “Pamēģini sabiedrisko!” rīkotāji. Viena no lielākajām sabiedriskā transporta sniegtajām priekšrocībā ir laiks, kuru var pavadīt nevis satiksmes sastrēgumā, bet veltīt noderīgām un patīkamām nodarbēm.

Pētījumu centra SKDS 2018. gadā veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja liecina, ka, braucot vilcienā, 37% pasažieru lieto internetu, 31% aptaujāto klausās mūziku, lasa, skatās pa logu vai vēro cilvēkus, bet 26% izmanto iegūto laiku kādai citai svarīgai nodarbei – gulēšanai.

Sabiedriskajā transportā var darīt to, kam parasti neatliek laika: noskatīties mīļāko seriālu, izlasīt grāmatu, kura jau pusgadu gaida savu kārtu uz nakts skapīša, vai iegūt vēl papildu stundu miega. Turklāt ne mazāk svarīgs ir drošības aspekts – ja, piemēram, pie stūres lasīt ziņas, pētīt jaunumus vai rakstīt komentārus sociālajos tīklos ir bīstami, tad sabiedriskajā transportā to mierīgi var darīt. Brauciens vilcienā ir draudzīgs apkārtējai videi un arī finansiāli izdevīgs, īpaši, pērkot e-biļeti  mobilajā lietotnē, kur tā ir par 5% lētāka nekā kasē,” uzsver “Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Būtiski, ka braukšana sabiedriskajā transportā ir arī saudzīgāka apkārtējai videi. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem Latvijā vidējais braucēju skaits vienā vieglajā automobilī ir no 1,6 līdz 1,9 personām. Tas nozīmē, ka katrā automašīnā, kas piedalās satiksmē, atrodas tikai viens vai divi cilvēki. Savukārt viens autobuss ne tikai saīsina sastrēgumu aptuveni 52 vieglo automobiļu garumā, bet arī mazina gaisa piesārņojumu. Turklāt, ja 52 vieglie auto kopā saražo vidēji 10 400 g/km CO2 izmešu, tad viens autobuss rada vien 900 g/km.

Sabiedriskais transports piedāvā arī ērtu, komfortablu pārvietošanos un mūsdienīgas norēķinu iespējas. “Sabiedriskā transporta tīkls Latvijā ir labi attīstīts, tā pilnveidošanas darbi turpināsies, īstenojot Sabiedriskā transporta nākotnes koncepciju 2021.–2030. gadam. Šī gada pirmajos sešos mēnešos pasažieru vajadzībām esam pielāgojuši maršrutu tīklu, veicot izmaiņas 315 maršrutos un palielinot kustības ātrumu 51 maršrutā. Šobrīd Latvijā regulāri kursē 1175 autobusi, kuru vidējais vecums pēdējo gadu laikā ir samazinājies par apmēram diviem gadiem; trešā daļa autobusu ir jaunāki par pieciem gadiem. Vairāk nekā pusē autobusu ir iespējami bezskaidras naudas norēķini un gandrīz 700 maršrutos var iegādāties abonementa biļetes,” stāsta “Autotransporta direkcijas” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Ikdienā lietotājiem kļuvusi pieejamāka arī informācija par autobusu un vilcienu kursēšanas grafiku, nodrošinot iespēju plānot braucienu caur Google Maps. Savukārt, iegādājoties e-biļeti braucienam vilcienā, var saņemt atlaidi 5% apmērā, gūstot individuāli jūtamu apstiprinājumu vienam no galvenajiem argumentiem – brauciena izmaksām, ko Latvijas iedzīvotāji minējuši kā izšķirošo par labu sabiedriskajam transportam.

Kampaņas “Pamēģini sabiedrisko!” laikā ikviens Latvijas autovadītājs aicināts kaut vai tikai vienu reizi veikt ierasto maršrutu sabiedriskajā transportā un novērtēt tā sniegtās priekšrocības.

Foto: publicitātes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Vermons

Es sabiedriskajā transportā rādu dažādus signālus lai aiz manis braucošais saprastu kas ir kas!Ja aiz manis neviens nebrauc tad raustu zosi vai ēdu desmaizes.

pirms 25 dienām, 2019.09.21 23:04

Resnais

es tomēr izvēlēšos braukt ar savu auto. Ielej gāzīti un brauc, kur gribi, nekā gaidīt autobusu pieturā bez jumtiņa un nereti pat bez soliņa un beigās iekāpt sasmakušā autobusā kur kāds ēd desmaizes vai rausta zosi. Reizēm ga autobusā gadās smukas meitenes. Vilciens ir cits stāsts. Uz Rīgu aizbraukt ir pa pirmo. Ja tajā būtu labierīcības, kur man mazajam pačurāt, tad būtu ideāli.

pirms 25 dienām, 2019.09.22 13:18

Vietējās ziņas