Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Valdība plāno atzīt, ka Ziemeļu tilts Jelgavai būtu svarīgāks nekā dabas aizsardzības intereses tam pieguļošajā teritorijā 26

Otrdienas, 23. oktobra Ministru kabineta sēdei sagatavots rīkojuma projekts, kas plāno atzīt to, ka Jelgavas pilsētas pašvaldības iecerētais Ziemeļu tilts pār Lielupi un Driksu, kas šķērso Pils salu, ir būtisks pilsētas ziemeļu daļas sociāli ekonomiskās attīstības nodrošināšanai. Valdības rīkojuma projekts apstiprina arī to, ka šīs būves sabiedriskā nozīme ir svarīgāka nekā dabas aizsardzības intereses šīs iespējamās būves teritorijā, kas ietver Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo teritoriju Natura 2000.

Jāpiebilst, ka rīkojuma projekts nav saistīts ar konkrētu lēmumu uzsākt būves īstenošanas projektu. Tā izmaksas pēc 2016. gada aplēsēm bija 30 miljoni eiro, bet vēlāk tās izauga līdz ievērojami lielākām summām – līdz pat simt miljoniem.

Ministru kabineta lēmumprojekta pamatā ir pēc Jelgavas pašvaldības pasūtījuma triju gadu laikā tapušais ietekmes uz vidi novērtējums, kura sabiedriskā apspriešana notika šopavasar. Saistībā ar tilta ekonomisko lietderību ietekmes uz vidi novērtējumā tiek minēts, ka pilsētas teritorijā esošā Lielupes un Driksas tilta tagadējā noslodze ir pārāk liela. Lielās ielas un Jāņa Čakstes bulvāra krustojumu, kura normālā kapacitāte ir 26 tūkstoši transportlīdzekļu diennaktī,  2017. gadā, vidēji ņemot, šo tiltu diennaktī šķērsoja 37,7 tūkstoši automašīnu. 2018. gadā šis skaitlis bija nedaudz mazāks - 35 tūkstoši. Tomēr pārslodze ir ievērojama. Pie Ziemeļu tilta būves argumentiem tiek minēts arī , ka ka pārāk tāls ir pilsētas apvedceļa tilts dienvidos (tas savieno Rīgas un Lietuvas šosejas)  Diennaktī to šķērso mazāk nekā 10 tūkstoši transportlīdzekļu. Saistībā ar Ziemeļu tilta sagaidāmo skādi dabas liegumam Pils salā un citviet (56,8 hektāru lielā teritorijā), tiek lēsts, ka to varētu aizstāt, nosakot dabas liegumu līdzīgā teritorijā. Pie argumentiem par labu tiltam minēts fakts, ka tas tika plānots vēl padomju laikos - 1959. gadā, kā arī vīzija, ka līdz ar tilta uzbūvēšanu uzņēmējdarbība varētu attīstīties vecā lidlauka teritorijā.

Valdības sēdei sagatavotajā dokumentā minēts, ka atsauksmes uz minēto ietekmes uz vidi novērtējumu ir sniegušas arī trīs nevalstiskās organizācijas – Latvijas Ornitoloģijas biedrība, Latvijas Dabas fonds un biedrība “Jelgavas attīstībai”. Tajās paustas bažas par sagaidāmo ietekmi uz Dabas lieguma teritoriju, kā arī par trokšņa un gaisa piesārņojuma lieluma palielināšanos teritorijās, uz kurām paredzēts novirzīt transporta plūsmas.

Biedrība “Jelgavas attīstībai” spriež, ka pagaidām nav pietiekami izpētīts ekonomiskais pamatojums tilta būvēšanai. Nav noskaidrots, cik no autovadītājiem, kas pagaidām šķērso pārslogoto Lielupes un Driksas tiltu pie pils, būtu gatavi mainīt savu paradumu un šķērsot upes pa Ziemeļu tiltu. Biedrība jautā, kāpēc jauno tiltu plānots būvēt tieši ar divām transporta joslām. Arī šajā jautājumā, pēc biedrības domām, trūkst pētījumu.  Ziemeļu tilta būvi atbalsta kūdras un tās produktu ražošanas uzņēmuma “Laflora” vadītājs Uldis Ameriks.   

Lai Ziemeļu tilta būvēšanai varētu piesaistīt ES finansiālo atbalstu, to vēl skatīs Eiropas Komisija. 

Foto: no arhīva

Pievieno komentāru

Komentāri 26

SoSo

Protams, ka Ziemeļu tilts ir vajadzīgs! Mana ģimene ir par, jo ātrāk, jo labāk!

pirms mēneša, 2019.10.21 19:49

Greex

Kas tā par biedrību "Jelgavas attīstībai"? Spriežot pēc viņu runām, to grupiņu vajadzētu pārsaukt par "Jelgavas pagrimumam"...

pirms mēneša, 2019.10.21 20:22

@

Ne visi projekti ir realizējami. Tikai nekritiski domājošiem viss pabāzts zem vārda "pagrimums".

pirms mēneša, 2019.10.21 21:21

Inženieris

Tiltu vajag, bet kā Aviācijas ielas turpinājumu, paralēli dzelzceļa tiltam ar izeju uz Rūpniecības ielu.

pirms mēneša, 2019.10.21 21:09

Resnais

Nav slikta ideja! Un zirgu pļava paliks neskarta.

pirms mēneša, 2019.10.22 00:24

Jelgavniece

Uz Rūpniecības ielu var izbraukt pa Otru apvedceļu, pa Miera ielu, šķērsojot Platones upīti pa tikko uzbūvēto jauno tiltu un pēc tam pa Gaisa tiltu.

pirms mēneša, 2019.10.22 03:21

Jelgavniecei

Mērķis ir atslogot pilsētas tiltu. Ne jau visa tā plūsma iet tranzītā. Kāda jēga pilsētniekam braukt pa Miera ielu?

Būvējot tiltu blakus dzelzceļa tiltam, samazinātos arī izmaksas, jo jāšķērso tikai viena upe. Tagad plānotajā vietā divas. Un vēl ekstra - brauciens tieši gar attīrīšanas iekārtām.

pirms mēneša, 2019.10.22 07:06

:)

Jūs vietā sen viss izlemts un jaunā tilta būvniecībai viss sagatavots. Apskatiet plānotā tilta abus krastus un viss būs skaidrs :)

pirms mēneša, 2019.10.22 09:24

a

Ziemeļu tiltu var uzbūvēt pie Vītoliņiem, kur iznāk Dalbes ceļs. Jasataisa Dalbes ceļs ar pie viena. Būs īsts apvedceļs tad, garām Ozolniekiem, Jelgavai. Nebūs jāposta Pils sala.

pirms mēneša, 2019.10.21 21:52

zz fans

Virsraksts graujošs "Valdība plāno atzīt..." :D Lai atzītu ir jāplāno.

pirms mēneša, 2019.10.21 22:52

Grumpijs

Varēja jau uzreiz aizstāt "Jelgavas attīstībai" ar raksta autora vārdu.
Ko sēsi, to pļausi.

pirms mēneša, 2019.10.21 22:58

to a

Pareizs priekšlikums,tad tad to tiešām varēs saukt par apvedceļu.

pirms mēneša, 2019.10.21 23:44

Guntiš

Ideja laba, tikai cerams, ka nesaliks tajā trasē no Rīgas ielas līdz Dobeles šosejai kādus padsmit luksoforus...

pirms mēneša, 2019.10.22 00:50

Nejēdzība

Tilts ir plānots tikai vienā joslā katram virzienam. Viens crash un varēsi sēdēt un izbaudīt Natura2000.

pirms mēneša, 2019.10.22 07:01

Jelgavnieks

Zirgu pļavai tas absolūti nekaitē, jo tilts plānots ļoti augstu pāri pļavai un vēl ar skaņas slāpējošām un izplūdes gāzu aizturošām augstām malām. Vai kādam liekas ka trokšņi un izplūdes gāzes pietrūkst Lielās ielas visā garumā Jelgavas centrā.

pirms mēneša, 2019.10.22 03:26

Kārlis

Koks ar diviem galiem. Tilts ir vajadzīgs, dabu sargāt arī, tāpēc jāatrod vidusceļš. Iespējams, liegums jānoņem tikai tilta daļā. No Kalnciema ceļa puses iespējamā tilta vietā nekādus putnus redzējis neesmu, salu nobradājuši zirgi, tāpēc arī tur maz ticams par putnu esamību, bet nezinu kā ir pretējā krasta džungļos. Vēl viens jautājums - diez kāds ir Jelgavas jahtkluba jahtu vidējais mastu augstums, 10m vai vārāk? Tā noteikti būs vēl viena problēma, cerams, ka tikai viņu, nevis kādu citu zemes vai jau gatavu vietu īpašnieku.

pirms mēneša, 2019.10.22 08:41

Jelgavas patriots

Kāpēc tad biedrība, kas sevi pozicionē kā Jelgavas aizstāvjus, neizsaka viedokli par reformu, kuras rezultātā Jelgava zaudēs savas vēsturiskās pilsētas statusu un jelgavnieki kļūs par lauciniekiem? Grūtup, aūūū?!

pirms mēneša, 2019.10.22 09:09

Tāds

Tā nav taisnība ka reformas rezultātā pilsēta zaudēs savu statusu. Kā simtiem gadu Jelgava bija pilstēta tā arī turpmāk būs pilsēta. Reformas rezultātā novadam un pilsētai būs viena vadība. Tā arī vienīgā acīm redzamā izmaiņa būs jelgavniekiem.

pirms mēneša, 2019.10.22 09:20

Jelgavas patriots

Cik zināms, reformas rezultātā Latvijā būs 5 pilsētas un Jelgavā nebūs starp tām, Rēzekne būs, bet Jelgavā nē!! Tikai auni var ticēt Pūces meliem
Jelgava būs administratīvi novads un pilsētnieki maksās par to

pirms mēneša, 2019.10.22 09:27

ezis

Nav tādi pilsētnieku nodokļi un laucinieku nodokļi. Visi mēs nodokļus maksājam, lai visu valsts teritoriju uzturētu un attīstītu.

pirms mēneša, 2019.10.22 12:28

Jelgavā strādājošie lauķi

Vajag tiltu, vajag tiltu, mums vajag tiltu

pirms mēneša, 2019.10.22 09:50

Vecais Vecis

Atslābsti.Priekš laukiem tiltu esmu uzcēlis,ej uz Pasta salu un tiltojies pa manu Līko cik uziet!Priekš tam jau vińu cēlu.

pirms mēneša, 2019.10.22 10:44

Essa

"...Tā izmaksas pēc 2016. gada aplēsēm bija 30 miljoni eiro, bet vēlāk tās izauga līdz ievērojami lielākām summām – līdz pat simt miljoniem." 3 gadu laikā x3???

Nu pieskrullējam vēl kādus pārsimts miljonus, lai visi beidzot paēduši! Ko var nepārtraukti kampt un raut. Saprotu, nobarojamos lopus nemitīgi ēdina, jo jānokauj, bet kas tiem ļaudīm galvās, ka ir nepiebarojami? Tā jau, manuprāt, ir psihiska novirze!

pirms mēneša, 2019.10.22 09:58

Vietējās ziņas