Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ziemeļu tilta ideja rosina izteikties daudzus 15

Vai iedzīvotājiem ir pieņemams pēc Jelgavas pašvaldības pasūtījuma izstrādātais ietekmes uz vidi novērtējums (IVN) idejai, kādā veidā nākotnē varētu tapt tilts, kas šķērsos Lielupi un Driksu pilsētas ziemeļu daļā un savienos Loka maģistrāli Pārlielupē ar vēl neizbūvēto Atmodas ielas pagarinājumu un Dobeles šoseju? Vai ir pietiekami skaidri definēti nosacījumi, ar kādiem šis tilts varētu tikt būvēts? Jau pēc laikraksta nodošanas drukāšanai Zemgales reģiona Kompetenču centrā vakar risinājās IVN ziņojuma apspriešana.

Cenas būvniecībā ir augušas


Kopš 2015. gada Jelgavas domes vadība ir aktīvi rosinājusi šo projektu. Togad 1. decembrī notika idejas sākotnējā sabiedriskā apspriešana, un pēc tam uzņēmums SIA “Estonian, Latvian & Lithuanian Environment” ķērās pie IVN, kas trīs gados ir tapis gatavs un nodots sabiedriskajai apspriešanai. 2016. gadā tika lēsts, ka iecerētais tilts varētu izmaksāt 32 miljonus eiro, tagad jau izmaksas tiek kalkulētas ievērojami lielākas – no piecdesmit līdz pat simt miljoniem eiro. Pašlaik šāda nauda Jelgavas pašvaldībai nav pieejama, ja vien nenotiek kas brīnumains.

Tiesa, ar “brīnumainu” pilsētas attīstības vīziju (tajā iekļāvās arī Ziemeļu tilta būvēšana) Jelgavas pašvaldības vadība nāca klajā 2016. gada Otro Ziemassvētku brīvdienā. Toreiz kopā ar vairākiem Ķīnas uzņēmējiem Jelgavā ieradās uzņēmējs Juris Šabašovs un tika noslēgts nodomu protokols par pusotra miljarda investīcijām, Jelgavas vecajā lidlaukā izbūvējot multimodālu loģistikas centru ķīniešu preču tranzītam uz Rietumeiropu un ziemeļvalstīm. Šo nodomu protokolu, kuram it kā nebija tālāku seku un par kuru vēlāk, 2017. gada pašvaldību vēlēšanu diskusijās, pilsētas mērs Andris Rāviņš taisnojās ar vārdiem: “Man solīja, un es solīju”, varētu nepieminēt. Tomēr IVN ziņojumā atklājas, ka gluži bez pēdām ķīnieši nav aizgājuši. Proti, IVN ziņojumā rakstīts, ka Ziemeļu tilts būtu svarīgs tādēļ, ka pašvaldība paredz, ka bijušajā Jelgavas lidlaukā, kas atrodas uz ziemeļiem no plānotā tilta, tiks attīstīta ne tikai rūpniecības, bet arī loģistikas zona.

Biedrības “Jelgavas attīstībai” valdes priekšsēdētājs Jānis Āboliņš teic, ka ķīniešu loģistikas megaprojekta piesaukšana saistībā ar Ziemeļu tiltu ir lieka un pat musinoša pilsētas attīstības redzējumā. Viņš piebilst, ka Baltkrievijā pie Minskas jau ir tapis liels multimodāls loģistikas centrs, par kuru paši baltkrievi nav priecīgi. Tur izveidojusies slēgta ķīniešu pilsēta, kur vietējos darbā nepieņem. Nodokļi, ko par šo ekonomisko darbību saņem Baltkrievija, nav pienācīgi,” stāsta J.Āboliņš.

Visu rakstu varat izlasīt 11.aprīļa “Zemgales Ziņās”

Foto: Eva Pričiņa

 

 

 

 

 

 

 

Pievieno komentāru

Komentāri 15

ivanbeks

Jā ja tur ierāpos ĶĪnis tad mēsli lieli , tādā gdījumā lai koniki pārvalda to palienas pļavu un zelē nekam nevajadzīgu asaku zāli .

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.11 10:28

Disko

Jaunais ceļš būs pie pašam Ganību ielas daudzdzīvokļu mājām.Tur dzīvojošie jautri nebūs.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.11 11:52

Gudrā pensionāre

Laucinieku murgi Jelgavā. Sa---sa jau Pasta salu.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.11 11:56

Lielais P

Ko tur sa****?
sēdi mājās, un nepārdzīvo, tā vairs nav tava nākotne!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 07:57

Lielais P

Ko tur sa****?
sēdi mājās, un nepārdzīvo, tā vairs nav tava nākotne!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 07:57

Valdis

Ko var ņemties.Tiltu vajag un nekas ļauns tā esamības rezultātā arī nenotiks.Zirgi staigās pa apakšu brīvi. Nevajag tikai bez tilta balstiem,kas būs uz salas pieķibināt arī kāpnes.Ja tādu nebūs tad viss būs tāpat kā otrpus Jelgavai uz apvedceļa tilta.Viss kluss un mierīgs. Nu par Ganību ielu m arī neba nu ceļš gar pašiem logiem ies.Tā kā tilts ir vajadzīgs un svaigs gaiss Jelgavai arī nāks tikai par labu t

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.11 12:22

a

Nē šim tiltam. Vajag pabeigt sakopt jau esošo apvedceļu un tiltus.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.11 15:13

Lielais P

Pilsētā ir tikai viens tilts. Un ar katru dienu aizvien vairāk cilvēki uzskatas ka vajag pirkt vēl vismaz pa divām mašīnām lai veidotos korķi. es saprotu lielā mērogā skatoties, tie nav korķi, bet priekš Jelgavas, kur pāris gadus atpakaļ bez stresa varēja izbraukt cauri pilsētas centram, tagad ir jārēķina laiks lai to izdarītu, tad jebkurš normāli domājošs cilvēks sapratīs, ka vēl viens tilts vajadzīgs.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 07:59

ince

Tā vien šķiet, ka "Jelgavas attīstībai" dara visu, lai pilsētā nekas neattīstītos.
Viss, ko ieplāno pašvaldība, tiek apstrīdēts... Labprāt palasītu, kādi ir šīs biedrības ieteikumi vai sasniegumi pilsētas attīstībā.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.11 15:15

to ince

Tīmeklis panes jebkāda izmēra melus. :D
Pirmkārt, nebūt ne visu tā biedrība apstrīd. Otrkārt, netrūkst arī ieteikumu. Treškārt sasniegumus parasti pieprasa totalitārisma adepti vai zombiji, kuru domāšana (ne)strādā uzkalpošanās morālē.

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.11 15:51

Lielais P>TO

tipiksi, ka ****ā līdējs vai polotiķis, nobēri sausu runu, bet tā arī neatbildēji, kādi tad ir bijuši ieteikumi, plus, to ka noraida 90 % no ieteikumiem, tas gan ir skaidrs ! :D

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 08:01

ince

bla, bla, bla... Noteikti esi BIEDRS, var manīt pēc stila. NOLIKT un NOLIEGT. Nu tad pastāsti par jūsu "labajiem darbiem"! Ja neskaita aicinājumus cīnīties PRET?!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 07:56

Vents Grietēns, JA

Sveicināta ,Ince!
Lūk Jums būs informācija no “pirmavota” (esmu biedrības JA viens no dibinātājiem, jelgavnieks un arhitekts), bez starpniekiem un iterpretācijām:
1. DEPO – biedrība nekad un nekur nav apstrīdējusi veikala kā tāda pastāvēšanas iespēju, vienīgi un tikai piedāvātās ieceres neatbilstību pašas Domes izvirzītajiem nosacījumie, resp., piedāvātā risinājuma KVALITĀTI un konteksta ignoranci- 1) Mēs vērsāmies pie Domes vadības ar konkrētiem priekšlikumiem par esošās ieceres iespējamiem risinājuma uzlabojumiem, lai pēc iespējas mazāk ciestu Lielupes krasta atpūtas zona un apkārtējie iedzīvotāji ... noraidījums; 2) Mēs vērsāmies pie pašiem attīstītājiem Aurus Centrs ar līdzīgiem konkrētiem priekšlikumiem, saņēmām solījumu par sadarbību ... tie arī palika solījumi; Rezumē – vienīgā iespēja ietekmēt risinājuma pārstrādi – apstrīdējums, tiesa sniedza atbildi kam taisnība un kāpēc.
2. TIRGUS – biedrība ATBALSTĪJA jaunā tirgus izveidi un autoostas ieceri pie stacijas, bet ierosināja LIETOTĀJIEM (jelgavniekiem) labvēlīgus būtiskus prezentētā varianta UZLABOJUMA risinājumus: a) neparedzēt pazemes TUNELI gājējiem no stacijas perona uz stāvvietām, bet padomāt par gājēju pāreju virszemes izpildījumā (ja vispār nepieciešams) - lētāks un drošāks risinājums; b) uzlabot fasāžu (tirgus tēla) risinājumus – iesniedzām attīstītājiem paketi ar piemēriem no pasaules tirgus būvniecības prakses; c) lūdzām iestrādāt būvprojektā LABIEKĀRTOTU gājēju celiņu no esošās stacijas pieturas līdz jaunajai tirgus ēkai (iecerē nebija paredzēts – dubļu pļava) ...Rezumē – šajā gadījumā kopā ar attīstītāju šobrīd notiek pozitīvas izmaiņas tirgus risinājumā, BET TAS AKTIVIZĒJĀS TIKAI PĒC BŪVATĻAUJAS APSTRĪDĒŠANAS
3. Biedrība pati 2018. g. dec. Organizēja semināru “JELGAVAS ŪDENSMALU ATTĪŠTĪBA” (bija aicinājums FB), kurā ar lekcijām uzstājās ar lekcijām ugstas “raudzes” speciālisti - vēsturnieks, pilsētpētnieks un ainavu arhitekte, otrajā daļā “radošās darbnīcas” kurās darbojās (radīja idejas un priekšlikumus) atnakušie interesenti (pārsvarā jaunieši un bērni, bet bija arī vecākas paaudzes cilvēki) un ideju prezentācijas – visas skices un ideja tika apkopotas un iesniegtas Domē . Nākošais seminārs būs par Jelgavas parkiem (šogad);
4. Z-TILTS – kaut arī biedrībā bija ļoti atšķirīgi viedokļi, mēs tos argumentēti izdiskutējām un viedokļi “izlīdzinājās” – kopumā JA tilata ieceri atbalsta, bet arī sabiedriskajā apspriedē izteica PRIEKŠLIKUMUS Jelgavnieku (pot. Lietotāju un pieguļošo teritoriju) interesēs – a) paplašināt Lidlauka teritorijas attīstības iespējas neaprobežojot tikai ar “kravas terminaļa” būvniecību, bet varbūt paredzot arī cita veida komercdarbību vai dzīvojamo f-ju, b) paredzēt pasākumus transporta plūsmas samazināšanai centra “maģistrālēs” (samazinot braukšanas joslas, vairāk bulvāra tipa ielas) tās novirzot uz jauno tiltu, c) noteikt stigrākus pasākumus trokšņā līmeņa regulēšanai tilta piekļuves ielās/maģistrālēs, d) paredzēt papildus 3-joslu tiltam operatīvajam transportam vai avāriju gadījumam, e) izskatīt iespēju tiltu būvēt KOKA konstrukcijās ar betona klāju, kā to jau intensīvi dara R-Eiropā, Kanādā, ASV u.c. – tās ir tā saucamās “klusās” konstrukcijas, ko pie tam ir spējīga jau saražota vietējā Latvijas kompānija
Lūk neliels ieskats mūsu darbībā!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 09:49

Jelgavnieks.

Malači!!!!!

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 10:08

Vents Grietēns

... Biedrības Statūtots definētie uzdevumi un mērķi - VEICINĀT dialogu un domu apmaiņu starp sabiedrību (Jelgavniekiem) un Pašvaldību (Domi) pisētas attīštības jautājumos ... Laipni lūgti jebkurš ar idejām un raizēm ! :)

pirms 3 mēnešiem, 2019.04.12 10:57

Vietējās ziņas