Rosina stingrāku atbildību masu pārsniegušiem autopārvadātājiem un agresīviem braucējiem 2

Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) un Valsts policija (VP) rosina stingrāku atbildību agresīviem braucējiem un autopārvadātājiem, kuri pārsniedz atļauto kravas masu.

Ģirģens šodien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē aicināja padomi sagatavot vēstuli Tieslietu ministrijai, kurā izvērtēt atbildības pastiprināšanu autopārvadātājiem, kuri ar neatļauti pārkrautām kravām pārvietojas pa Latvijas ceļiem un šādā veidā tos bojā.

Īpaši ministrs akcentēja Lietuvas komersantus, kuri pieļaujot to, ka ļaunprātīgi tiek pārkāpti satiksmes noteikumi un "bendē mūsu ceļu infrastruktūru". "Ir jābūt lielākai atbildībai šādiem baļķvedējiem," norādīja ministrs.

Savukārt VP priekšnieka vietnieks Normunds Krapsis padomes sēdē norādīja, ka, lai arī autopārvadājumu kontrolē pārkāpējiem policija var uzlikt riteņu bloķētājus, diemžēl ir gadījumi, kad šoferi "apiet likuma prasības".

Tā vietā policijai jāpiemēro pat slēptas metodes, lai notvertu pārkāpējus, piemēram, slēpto novērošanu. "Šādiem vadītājiem bieži vien ir sakaru līdzekļi un viņi viens otru informē par policijas klātbūtni, tāpēc ne vienmēr izdodas aizturēt," norādīja Krapsis.

VP arī rosina pārskatīt sodus par bīstamo manevru veikšanu.

Ģirģens padomes sēdē arī atgādināja jau šonedēļ pausto, ka nepieciešami bargāki sodi arī par braukšanu reibumā. Kopējais satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits Latvijā nav samazinājies un šogad pat vērojams neliels pieaugums, turklāt strauji pieaudzis dzērumā izraisītu negadījumu skaits.

Ņemot vērā minēto, ministrs rosina domāt par izmaiņām Krimināllikumā. Arī Krapsis norādīja, ka dzērājšoferi ir būtiska problēma. Viņam gan nav skaidrs, vai tas ir saistīts ar to, ka šogad vairs Latvijā nevar piemērot administratīvo arestu un aresta vietā nav atrasts kompensējošais mehānisms.

Jau ziņots, ka Latvijā šogad līdz 15.oktobrim satiksmes negadījumos bojā gājuši 104 satiksmes dalībnieki, kas ir pieciem cilvēkiem vairāk nekā pērn šajā laikā, aģentūru LETA informēja VP. Šogad avārijās cietuši 3370 cilvēki.

Pērn šajā pat periodā satiksmes negadījumos bojā gāja 99 cilvēki, bet cieta 3681 persona.

Šogad līdz septembra beigām konstatēti 555 avārijās iesaistīti transportlīdzekļu vadītāji reibumā. Pērn šādā laika posmā tādi bija 470.

Latvijā šogad no 1.jūlija vairs neeksistējot administratīvajam arestam, dzērājšoferiem tiek piemēroti palielināti naudas sodi.

Līdz jūlijam administratīvie sodi bija noteikti Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, bet no 1.jūlija administratīvie sodi ir iekļauti nozaru tiesību aktos.

Administratīvais arests dzērājšoferiem Latvijā eksistēja vairākus gadus.

Autopārvadājuma likums paredz atbildību par transportlīdzekļa pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu. Naudas soda apmērs ir atkarīgs no masas lieluma. Sodu var piemērot sodu transportlīdzekļa vadītājam un pārvadātājam.

Foto: no arhīva

Pievieno komentāru

Komentāri 2

Vernons

Palasiet CSL 51. pantu "Agresīva braukšana" tur pat tiek minēta " Strauja bremzēšana bez vajadzības"! Definējiet un izpildiet Savu vajadzību uz ceļa! Ja priekšā braucošam STOP signāls ieslēdzas no trieciena pa pakaļu un virzienrādītājs pagriežot stūri, tad esat gatavi 280 Eiro sodam un 6 soda punktiem!

pirms mēneša, 2020.10.22 19:10

Resnais

vispirms sakārtojiet ceļu satiksmes organizāciju un tad runājiet par svara ierobežojumiem. Bieži vien tās svara zīmes ir saliktas pilnīgi bezjēdzīgi un mēdz pazust atkarībā no tā, vai remontē kādu paralēlo ceļu, un tad sanāk situācija, kad vakar bija ierobežojums 7 t, bet šodien jau mauc 40t.

pirms mēneša, 2020.10.23 10:57

Asā hronika