Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

65 procenti Latvijas iedzīvotāju vairs neatceras vien pērnajos Ziemassvētkos saņemtās dāvanas

Šā gada decembrī veiktā aptauja liecina, ka aptuveni divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju vairs neatceras visas pērn saņemtās Ziemassvētku dāvanas. Turklāt daļa arī atzīst, ka ne visas dāvanas bijušas pārdomātas un sniegušas cerēto gandarījumu, informē aptaujas veicēji.

Mēneša sākumā veiktās aptaujas dati apliecina – Ziemassvētku dāvanu pirkšana, tuvinieku un draugu apdāvināšana Latvijā ir stabila tradīcija. 90 procentu iedzīvotāju atdzinuši, ka pērnajos Ziemassvētkos saņēmuši dāvanas.

No tiem 44 procenti pērn saņēmuši līdz pat trim dāvanām, bet 22 procenti  – vairāk par četrām. Tomēr vairāk nekā ceturtā daļa respondentu atzinuši – dāvanas bijušas, taču to skaitu vairs neatminas. Savukārt iedzīvotāju skaits, kas atminas visu dāvanu saturu, ir vien 35 procenti. Diemžēl šādi dati nav iepriecinoši, jo nozīmē, ka dāvanām pietrūkusi emocionālā vērtība.

Aptaujājot respondentus par to, vai visas saņemtās dāvanas sniegušas patiesu gandarījumu, iedzīvotāji atzinuši, ka diemžēl tikai daļēji vai vispār nē. Kā būtiskākie iemesli šādam vērtējumam norādīta sajūta, ka dāvana iegādāta steigā un nepārdomāti, kā arī atziņa, ka saņemtās dāvanas nebija noderīgas.

Savukārt, taujāti par mīļākajām dāvanām, gandrīz puse iedzīvotāju atzinuši, ka rūpīgi izsvērtās dāvanas ir tās, kas saņēmējus iepriecina visvairāk. 21 procents dāvanu saņēmēju jutušies laimīgi, saņemot no dāvinātājiem pašdarinātas dāvanas, bet 15 procentu gadījumu apmierinājuma pamatā bijusi iepriekšēja vienošanās par dāvinājuma saturu.

Tirdzniecības parka “Alfa” veiktajā pētījumā sadarbībā ar aģentūru “OMD Latvija” piedalījās 706 respondenti no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums norisinājās interneta vidē šā gada decembra sākumā.

 

Foto: publicitātes

 

 

Pievieno komentāru

Dzīvesstils