Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Ēdieni, kas nodrošinās bagātīgu D vitamīna devu 4

Gada tumšajā laikā, kad saules ir maz, teju katram mūsu valsts iedzīvotājam īpaši jāpiedomā par papildu D vitamīna uzņemšanu – to atzīst gan uztura speciālisti, gan ārsti.   Tā, ka D vitamīna rezerves var atjaunot ne vien ar dažādām aptiekā nopērkamām pārtikas piedevām, bet arī atbilstošu uzturu, uztura speciāliste Jevgēnija Jansone piedāvā divas gardu ēdienu receptes, kas, ne vien labi garšos, bet arī papildinās Jūsu organisma D vitamīna rezerves. 


Pokijs ar lasi latviešu gaumē


Gatavošanas laiks 30-40 min.
Sastāvdaļas (4-6 personām)

400 - 450 g laša filejas ar ādu, 4 nelieli kartupeļi, 4 nelieli burkāni, 

2 ēdamkarote olīveļļas, 1 ķiplokspiedē izspiesta ķiploka daiviņa, 1 avokado, 2  vārītas olas (var izmantot gan mīksti, gan cieti vārītas)

125 g rukolas lapu, 2 nelieli gurķi, zaļie lociņi un sezama sēkliņas rotāšanai,  sāls un melnie pipari 
Mērcei

5 ēdamkarote sojas mērces, 1 ēdamkarote medus, 

1 ķiplokspiedē izspiesta ķiploka daiviņa, 3 ēdamkarote laima vai citrona sulas, 3 ēdamkarotes "Extra virgin" olīveļļas


Pagatavošana

Uzkarsē cepeškrāsni līdz 180 grādiem.Uz vienas cepamās plāts liek laša fileju, uz otras sagatavo kartupeļus un burkānus – vispirms dārzeņus notīra (nomizo vai rūpīgi nomazgā), tad traukā sajauc 2 ēdamkarotes olīveļļas ar ķiplokiem, sāli un pipariem. Kartupeļus un burkānus sagriež gabaliņos, katru atsevišķi izkārto uz cepamās plāts, apslaka ar eļļas un garšvielu maisījumu. Gan lasi, gan dārzeņus cep cepeškrāsnī ~ 25 minūtes. 

Ja laša fileja sagriezta mazākos gabalos, zivs cepšanas laiku var saīsināt un pietiek ar  ~ 15 minūtēm. Kamēr zivs un dārzeņi cepas, nelielos gabaliņos sagriež svaigo gurķi un avokado. Notīra vārītās olas un pārgriež tās uz pusēm.Sajauc kopā visas mērces sastāvdaļas.

Izcepto laša fileju sadala mazākos gabaliņos, apslaka ar 3-4 ēdamkarotēm mērces un viegli samaisa.Traukā kārto dārzeņus, rukolas lapas, olu un laša filejas gabaliņus, apkaisot visu ar smalki sagrieztiem lociņiem un sezama sēkliņām.Pasniedz ar papildu mērci, lai katrs var pievienot tik daudz mērces, cik vēlas.


Sēņu brusketas brokastīm 


Gatavošanas laiks 20 min
Sastāvdaļas (~10 brusketām)1 pilngraudu ciabatta maizes kukulis (vai cita maize)

400 g sēņu (piemēram, šampinjonu, austersēņu, šitake u.c.)70 g sviesta maizei un sēņu cepšanai

2 ķiploku daiviņas

3 ēdamkarotes baltvīna (var neizmantot)

1 ēdamkarote sakapāta rozmarīna un timiāna (pēc vēlmes)

50 g sarīvēta parmezāna tipa siera.


Pagatavošana

1) Maizi sagriež šķēlēs, uz katras šķēles uzsmērē nedaudz sviesta un liek cepties 180 grādu karstā cepeškrāsnī uz 7-12 minūtēm, kamēr maizei parādās zeltaina garoza, taču iekšpusē tā vēl ir mīksta. 2) Sēnes sagriež nelielos gabalos un sviestā apcep uz pannas tik ilgi, kamēr ir iztvaikojis viss ūdens, tad pievieno sēnēm baltvīnu, samaisa un cep visu, kamēr vīns iztvaiko. Pievieno sēnēm ķiplokus, rozmarīnu un timiānu, cep vēl 2-3 minūtes. 3) Uz karstām maizītēm liek ceptās sēnes un pasniedz uzreiz, pārkaisot ar rīvētu sieru.


Foto: Viktorija Kožemakina

Pievieno komentāru

Komentāri 4

Fakts

...kaut ko vienkāršāku.....latviskāku.... nevar!?????

pirms 17 dienām, 2020.02.09 09:37

beka

cik ilgi vidēja izmēra latvietis ar ģimeni un minimālo algu šito vitamīnu devu varēs atļauties ēst? Algas un avansa dienā?

pirms 16 dienām, 2020.02.10 12:11

u

ja nevari nopirkt lasi nopérc siļķi tajā ir viss tas pats ,norvéğijas laśi mâkslïgi audzěti ,lai iznïcinâtu utis uz laśiem kaisa indi..

pirms 6 dienām, 2020.02.20 17:12

beka

gribi teikt laba siļķe ir stipri lētāka par lasi?

pirms dienas, 2020.02.25 08:47

Dzīvesstils