Kalvītis: Ieguldījumi Dienvidu tilta būvniecībā ir investīcijas attīstībai

Rīga, 17.jūn. Ieguldījumi Rīgā topošajā Dienvidu tilta būvniecībā uzskatāmi par ilgtermiņa attīstības investīcijām, uzskata Ministru prezidents Aigars Kalvītis (TP).

Premjers uzsvēra, ka transporta plūsmas problēmas galvaspilsētā ir aktuālas, tāpēc finanšu ieguldījumi tilta būvniecībā uzskatāmi par ilgtermiņa attīstības ieguldījumiem, informēja Kalvīša padomnieks Arno Pjatkins.

Kalvītis pauda cerību, ka Rīgas domes deputāti, pieņemot lēmumu par finansējumu otrās kārtas būvniecībai, rūpīgi izvērtējuši gaidāmās izmaksas un lēmumu pieņēmuši apdomīgi.

Valdības vadītājs norādīja, ka jāatdala ilgtermiņa attīstības investīcijas no īstermiņa patēriņu veicinošiem ieguldījumiem. Tilta būvniecība ir svarīgs projekts, kam būs jārisina augošās satiksmes plūsmas problēmas.

Jau ziņots, ka Rīgas domes deputāti nolēma slēgt līgumu ar AS «Dienvidu tilts» par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību, kā arī par nepieciešamā finansējuma piesaisti.

Līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, ko veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.

Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu.

Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.

Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, kad izbūvēja tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, bet šogad beidza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus.

Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS «Dienvidu tilts». Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA «Skonto būve», AS «Latvijas tilti», AS «BMGS», SIA «Tilts», SIA «Rīgas tilti» un SIA «Viadukts».

Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.

Pievieno komentāru

Citas ziņas