Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Piecu gadu laikā izmaksāta lielākā atlīdzība autopārvadātāju civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā – 38 122 eiro

Apdrošināšanas sabiedrība „BTA Insurance Company” SE augustā izmaksājusi apdrošināšanas atlīdzību 38 122 eiro apmērā par negadījumu, kad, aizdegoties kravas transportlīdzekļa piekabei, nodega puse kravas. Tā ir pēdējo piecu gadu laikā lielākā BTA izmaksāta apdrošināšanas atlīdzība autopārvadātāju civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas veidā. 

Negadījums notika maija beigās Rumānijā, kad kravas pārvadājuma laikā aizdegās un nodega „Wielton PC2SP” markas kravas piekabe, kurā atradās krava – vīriešu ādas zābaki. Kravā kopumā bija 3442 apavu pāri, no kuriem pusi izdevās izglābt. Piekabe nodega pilnībā, savukārt pats kravas seglu vilcējs necieta, jo to operatīvi atvienoja, kad tika pamanītas uguns liesmas. 

Saskaņā ar negadījuma aculiecinieku sniegto informāciju sākotnēji bija dzirdama skaņa, kas līdzinās skaņai, kad bloķēta riepa tiek vilkta pa ceļa virsmu. Nedaudz vēlāk jau aculiecinieki bija pamanījuši, ka pie kravas seglu vilcēja vadītāja durvīm kreisajā pusē deg piekabes pārklājuma audums. Transportlīdzekļa vadītājs, nespējot nodzēst ugunsgrēku ar ugunsdzēšamo aparātu, atvienoja kravas piekabi no kravas seglu vilcēja un pārvietoja to tālāk no negadījuma vietas, kā arī izsauca ugunsdzēsējus. 

Negadījuma izmeklēšanā tika noskaidrots, ka ugunsgrēks transportlīdzeklī izcēlās zem kravas piekabes grīdas. Bremzēšanas ceļa nospiedumi uz brauktuves daļas liecina, ka braukšanas laikā viens no kravas piekabes riteņiem bija daļēji bloķēts, bremžu sistēmas pārkarsa, un radās elektroinstalācijas īssavienojums, kas izraisīja ugunsgrēku.

Saskaņā ar autopārvadātāju vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polisi BTA par daļēji bojā gājušo kravu izmaksāja apdrošināšanas atlīdzību 38 122 eiro apmērā. Autopārvadātājs bija apdrošinājis arī kravas transportlīdzekli un piekabi. Saskaņā ar KASKO apdrošināšanas polisi BTA par nodegušo piekabi izmaksāja apdrošināšanas atlīdzību 10 850 eiro apmērā.

Stāsta Iveta Rijniece, apdrošināšanas sabiedrības „BTA Insurance Company” SE Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore: „Autopārvadātāji, veicot kravu pārvadājumus, ikdienā saskaras ar dažādiem apstākļiem, kā rezultātā saistībā ar pārvadājamo kravu var rasties zaudējumi. Jāuzsver, ka autopārvadātājs kā profesionāls pakalpojuma sniedzējs ir atbildīgs par kravu no tās pieņemšanas brīža līdz nodošanas brīdim, un autopārvadātāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana ir viens no instrumentiem, kas nodrošina pārvadātāja finansiālās stabilitātes saglabāšanu, notiekot kādam negadījumam ar pārvadājamo kravu. Ja pārvadātājs nav iegādājies autopārvadātāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu, zaudējumus, kas var rasties kravas īpašniekam, piemēram, ja krava tiek nozagta vai sabojāta ceļu satiksmes negadījuma rezultātā, un par kuriem pārvadātājs ir civiltiesiski atbildīgs, jāatlīdzina no saviem līdzekļiem. Minētais gadījums aplieca, ka zaudējumi var būt ievērojami.”

Ir bijuši dažādi gadījumi, kad pārvadājumu laikā tiek bojātas kravas un saskaņā ar autopārvadātāju civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas noteikumiem izmaksātas apdrošināšanas atlīdzības. Biežākie negadījumu apstākļi ir kravu zādzības, transportlīdzekļu strauja bremzēšana, kā rezultātā notiek avārija un tiek bojāta krava, dažādi citi negadījumi uz ceļiem. BTA pastāvēšanas vēsturē lielākā atlīdzība autopārvadātāju civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā – 142,8 tūkstoši eiro – izmaksāta par 2006. gadā notikušu apdrošināšanas gadījumu, kad kāds kravas transportlīdzeklis Polijā, nespējot nobremzēt, iekļuva ceļu satiksmes negadījumā, kā rezultātā tika daļēji bojāta krava, kurā atradās “Mercedes Benz” markas specializētās tehnikas dzinēji. 

BTA lēš, ka ir lielākā apdrošināšanas atlīdzību izmaksātāja Latvijā. Kopumā 2013. gadā BTA bruto apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāja 77,8 milj. eiro, kas ir par 13 % vairāk nekā 2012. gadā. 2014. gada pirmajā pusgadā BTA bruto apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāja 42,8 milj. eiro, kas ir par 4,2 milj. eiro jeb 10,9 % vairāk nekā 2013. gada pirmajā pusgadā.

Savukārt biežākais KASKO pieteikuma iemesls pēdējo trīs mēnešu laikā ir vējstiklu plīsumi.

Saskaņā ar BTA apkopoto pēdējo trīs mēnešu statistiku katrs ceturtais KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikuma iemesls ir transportlīdzekļu vējstiklu bojājumi. Visbiežāk šādi transportlīdzekļu bojājumi rodas paša vai citu autovadītāju neuzmanīgas un neapdomīgas rīcības rezultātā, tai skaitā, pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu vai neievērojot pietiekamu distanci. 

Statistika par maijā, jūnijā un jūlijā pieteiktajiem KASKO apdrošināšanas gadījumiem liecina, ka transportlīdzekļu vējstiklu bojājumi ir biežākais KASKO gadījuma pieteikuma iemesls, proti, kopumā šajos trīs mēnešos BTA saņēmusi 532 KASKO apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par transportlīdzekļu vējstiklu bojājumiem, kas ir 23% no visiem BTA pieteiktajiem KASKO apdrošināšanas gadījumiem. Par šādiem KASKO apdrošināšanas gadījumiem kompānija trīs mēnešu laikā apdrošināšanas atlīdzībās kopumā izmaksājusi 91,7 tūkstošus eiro jeb vidēji 172 eiro par vienu apdrošināšanas gadījumu. 

Visbiežāk bojāti „Volkswagen”, „Volvo” un „Mercedes Benz” markas transportlīdzekļu vējstikli, proti, „Volkswagen” markas transportlīdzekļu vējstikli bojāti 19% gadījumu, „Volvo” – 8% gadījumu, bet „Mercedes Benz” – 7% gadījumu.

Visbiežāk transportlīdzekļu vējstiklu bojājumus izraisa priekšā vai garām braucošo transportlīdzekļu riteņu mestie akmeņi un šķembas. Visbīstamākie ir tie ceļu posmi, kurus klāj grants segums vai uz kuriem notiek remontdarbi. Apdrošināšanas eksperti norāda, ka pat nelieli akmeņi var radīt lielas plaisas vējstiklā un nopietni apgrūtināt redzamību un līdz ar to arī transportlīdzekļa vadītāja dalību satiksmē.  

Pievieno komentāru

Citas ziņas