Pērn Zemgalē reģistrēts liels cietušo mopēdistu skaits; Jelgavā cietuši trīs 16

Pērn Zemgalē reģistrēts liels ceļu satiksmes negadījumos cietušo mopēdistu skaits. Kopumā pagājušajā gadā Zemgales reģionā notikuši 20 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 25 mopēdu vadītāji un viņu pasažieri.

Lielākoties negadījumi fiksēti pilsētās un to tuvākajās apkaimēs, tajos visbiežāk cietuši gados jauni un maz pieredzējuši mopēdu vadītāji, liecina satiksmes drošības kampaņas «Mopēds – mazs un neaizsargāts» laikā apkopotā Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Valsts policijas statistika. 

Lai arī liela daļa jeb 56 ceļu satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti mopēdu vadītāji, pagājušajā gadā reģistrēti Rīgā un Pierīgā, vairāk nekā puse jeb 75 no mopēdu avārijām notikušas tieši reģionos. Turklāt 27 procenti jeb 20 no tām notikušas Zemgalē. Salīdzinoši nedaudz labāka situācija vērojama Kurzemes reģionā, kur pērn reģistrēti 15 ceļu satiksmes negadījumi ar 17 cietušajiem. Turpretim Latgalē pagājušajā gadā reģistrēti 20 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši 20, bet bojā gājuši 2 mopēdu vadītāji.

Portāls zz.lv noskaidroja, ka Jelgavā cietuši trīs mopēdisti, Jelgavas novadā – divi, Ozolnieku novadā – viens.

Apkopojot un analizējot CSDD un Valsts policijas statistikas datus par aizturētajiem un sodītajiem mopēdu vadītājiem, iezīmējas tipiskā Latvijas mopēdista portrets – tas ir jaunietis 16 – 17 gadu vecumā, kurš dzīvo Rīgā, brauc ar Ķīnā vai Taivānā ražotu mopēdu, ir izdarījis 1 – 2 pārkāpumus, sadursmē ar auto guvis vismaz vienu traumu, viņam gadās braukt  bez ķiveres un patīk vizināt meitenes, skaidro CSDD. 

Pērn reģistrēts 131 mopēdu ceļu satiksmes negadījums, kuros cietuši 150, bet gājuši bojā trīs mopēdisti. 

Kopumā par mopēdistu izdarītajiem pārkāpumiem ceļu policijas darbinieki sastādījuši 1980 administratīvā pārkāpuma protokolus un izteikuši 930 brīdinājumus. Policijas prakse liecina, ka negadījumi, kuros iesaistīti mopēdu vadītāji, notiek arvien biežāk un iemesli lielākoties ir pārgalvība un savu spēku, iemaņu pārvērtēšana. Katrs otrais jeb 50 procenti no visiem pērn avārijās cietušajiem ir gados jauni mopēdu vadītāji vecumā līdz 20 gadiem, tādējādi tā uzskatāma par lielāko mopēdistu «riska grupu».

Pievieno komentāru

Komentāri 16

Vernons

CSDD ir viens nosacījums, nolikt ceļu satiksmes Noteikumus! Un jaunietim nekāda cita apmācība, vai braukšanas prasmes netika pārbaudītas. Paši izauklēja un tagad brīnās. 45 km/h nav un nevar būt adekvāts ātrums saistībā ar CSN 10. punkta prasībām, katram rīkoties TĀ, lai neveidotu bīstamu situāciju. Ir cits laikmets un cita tehnika, bet padomju laika miliči to nespēj saprast.

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 09:53

nevajag runāt par padomju mopēdiem

laikam nav nācies braukt moderna "ciskudriļļa" tuvumā. iesaku Kalnciema šoseju, tur viņi regulāru kursē. tad varbūt pieleks, ka 45 km/h ir nosapņotas muļķības, jo šitie skūteri līdz 70 km/h vālē līdzīgā ātrumā ar mašīnām! (tikai rets opis ar padumjo laiku mopēdu varbūt velkas ar savu makšķeri)

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 10:09

Resnais

Mopēds ceļu satiksmes likuma izpratnē ir divriteņu vai trīsriteņu mehāniskais transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda nepārsniedz 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā. Ja iet ātrāk, tad tas vairs nav mopēds. Bet arī motocikls tas nav, jo motociklam jābūt virs 50 ccm UN max ātrums virs 45 kmh. Izpildās tikai viens no šiem nosacījumiem. Šaubos, vai policists uz ceļa spēj noteikt dzinēja tilpumu neizjaucot pašu dzinēju.

Vernons neko nejauc, viņš runā par "juridiski pareiziem" mopēdiem.

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 10:48

Resnajam

Bet ikdienas satiksmē tādā gadījumā vairākums nav "juridiski pareizie" mopēdi, un iestādēm jādomā, ka pareizāk komunicēt un laikam jārunā par motorolleriem! jo tie Vespa un Ducati rollerīši, ar kuriem skolēni masveidā vālē, REALITĀTĒ iet uz 70 km/h!
Rolleri daudzi ir ne tikai 50cc, bet arī 125cc.
Tomēr arī par 50cc radīto jaudu varētu būt novecojusi padomju infa, jo arī dažiem 50-niekiem rolleriem specifikācijās max ātrums parādās ap 70 km/h - paskaties ražotāju saitos un sludinājumos.
Piedevām krievu "čaklo roku" saitos redzams, ka no 50cm3 ar pārtaisītu izpūtēju var izspiest pat līdz 100 km/h

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 12:12

Resnajam

Jā! Abi ar Vernonu jūs te tuftoloģiju atlaižat. Lūk: Vespa (A), 50Qt-39, 2013, 49cc, maksimālais ātrums 80-90 km/h. Tas gan arī ir motorolleris, nevis mopēds, un tomēr - tikai 50 kubi... ;) un tādu un līdzīgu ir pilni veikali

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 12:17

Resnais

Vienkārši normatīvie akti un valsts birokrātija netiek līdzi dzīves straujajam ritējumam. Šķiet tā i palikuši ar augšup paceltu roku STOP signāla veidā (CSN 73.punkts), sniedzoties pēc Eiropas labumiem.

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 14:50

Vernons

Labs! Un tādu kolektīvi veidotu caurumu ceļu satiksmes Noteikumos ir gana daudz. Pie kam kolektīvi organizēts noziegums nemaz nav noziegums, bet gan noziedzīga politika ceļu satiksmē. CSDD, ceļu policija un satiksmes organizātori nemaz nevēlas laikmetam dzīvot līdzi. Kā var veikt ceļa remontu un neizveidot ātruma samazināšanas joslas?

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 14:57

kas pa dumībām?

Kā tad sanāk lielākais. Zemgalē - 23, Vidzemē - 24...
un Pierīga jau arī ir - reģions. :)

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 10:05

Polini 70cc

Ha ha te jau nevienam nejiet uz 45kh/h tas pasa kinas iet uz 70km/h ... Pa firminiekiem nemaz nerunasiim tiem jau 100km/h skaitas maz ...

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 11:10

Vernons

Mēs konstatējam faktus. Es savā jaunībā, 14 gadu vecumā, sāku braukt ar "Gauju"! Un tā, kad biju saliecies līkumā, gāja 60 km/h! Visiem, ne tikai jauniešiem, jāiemāca "nemaisīties pa kājām"! Tas nozīmē, ka pirms ikviena manevra ieslēgt savlaicīgu virziena rādītāju, ar augšup paceltu roku (73.) parādīt STOP signālu, un pat tad, ja arī esi devis šos savlaicīgos signālus, tas nenozīmē, ka esi visu izdarījis tā (77. un 10.), lai pats izdzīvotu. Katram ātruma samazinātājam jāpārliecinās par drošību, pirmkārt savu un tad arī citi būs drošībā. Pašam mājās tāds mopēda dīdītājs un tāpēc zinu kas un kā!

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 12:29

Vernonam

Ja pa šiem gadiem nebiji to pamanījis, tad noderēs zināt, ka tehnika strauji attīstās. Un tie, kam tagad ir jaunība, arī ar 50cc dzinēju vālē uz 70 km/h nemaz nesaliekušies līkumā. :D Tava jaunība un tās tehnika ir pagātne. :) Bet jābrīnās, ka ielās nemaz neesi pamanījis acīm redzamo, ka pusaudži ar rollerīšiem nemaz neatpaliek no mašīnām, bet dažas viņi pat apdzen. :D
(Pliki tilpuma parametri neko nenozīmē, tā sen vairs neviens nerēķina, jo arī 1,6 litru mašīna tagad ir jaudīgāka nekā pirms 10 gadiem, nerunājot par citiem tilpumiem.)

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 12:52

Vernons

Šodien runa iet par kustības drošību, ne viss par motoru jaudu. To braukšanas ātrumu un katra rīcību savstarpēji jāsabalansē. Vissmagākā ir šo attiecību saskaņošana. Es piedāvāju, ka ikvienam priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību ir jāgarantē drošība. Tas ir CSN 10. punkta uzstādījums. Ja man vajag samazināt savu ātrumu, tad laikus par to daru zināmu aizmugurē esošiem un ja ir iespēja laicīgi palaižu garām aizmugurē esošos ārpus pilsētas. Ja situācija veidojas manai dzīvībai bīstama, tad vācos nost no asfalta, ceļa malā, lai palaistu garām abos virzienos braucošos un 920. līnija ceļa malā man nav šķērslis arī CSN 10. punkta izpratnē. To ar vieglo var izdarīt. Gribēsi dzīvot un izdzīvot izdarīsi TĀ, lai nevienam netraucētu. Un mopēdistiem būtu jāiemāca tāda pati rīcība. Tās nianses ir pārāk daudz, lai tā īsi un korekti šeit varētu apstāstīt.

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 13:22

eppo

Brīnos pa kuru laiku Vernons to savu "mopēda dīdītāju" ir paspējis uztaisīt - viss laiks tak paiet komentējot :)

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 19:46

Greex

Droši vien uz kādu laiku bija atslēgts internets vai elektrība ;)

pirms 8 gadiem, 2013.05.30 22:58

tornis

LV brauktuves,kaa arii autobrauceeju kultuura nav pielaagota velosipediem un skuteriem.

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 21:33

dfgfd

Правительство выложило в сеть базу о всех гражданах Латвии и России и всего СНГ: телефоны, адреса, фото-видеозаписи, и многое другое, все данные в открытом доступе, но можно скрыть свою анкету если вы не хотите чтоб ее увидели другие. Вот сайт==> http://woot.tw/mvon

pirms 8 gadiem, 2013.05.29 23:48

Policijas ziņas