Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Eksperimentēt palīdz arī avio inženieris (FOTO)

Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā šajā mācību gadā tiek iedzīvināta Inženieru stundu tradīcija. Izņēmums nav arī sākumskolas klases, kurā skolojas paši jaunākie „inženieri”.

Taču īpaši priecē fakts, ka skolas inovācijās gatavi iesaistīties arī skolēnu vecāki. Tā 2.m2 klasē Inženieru stundas vadīja Elzas Bebrišas tētis, Tehnoloģiju vidusskolas (bijušās Jelgavas 1.ģimnāzijas) absolvents, tagad avio inženieris, kurš ikdienā strādā VAS “Latvijas gaisa satiksme” Tomass Bebrišs.

Tētis kopā ar savu palīdzi 2.m2 klases audzinātāju Santu Zarembu skolēniem sagatavoja aizraujošus eksperimentus, kuros bērni darbojās ar sadzīves materiāliem un vielām un iepazina virkni interesantu fizikas un ķīmijas likumu.

Sajūsmu klasē raisīja statiskās elektrības iegūšana, skolēniem berzējot balonu pret matiem vai apģērbu, “uzlādējot” balonus un „piestiprinot” tos pie griestiem. Bērni vēroja eksperimentu, kā balonus var piepūst neparastā veidā, proti, kā, sajaucot sodu un etiķi, izdalās CO2 gāze, tādēļ balons uz pudeles sāka piepūsties pats.

Ļoti interesanta nodarbe jaunajiem eksperimentētājiem bija zīmējumi kefīrā, kad, tam pievienojot pārtikas krāsas un trauku mazgājamo līdzekli, skolēni novēroja neparastu zīmējumu rašanos. Bērni papildināja zīmējumus, jaucot krāsas un veidojot gan jaunus toņus, gan oriģinālas formas. Savdabīga bija piena “slepenās vēstules” veidošana. Skolēni noskaidroja, ka vēstules saturu var izlasīt tad, kad, papīru  turot uz sveces, piens ir nožuvis.

Tā kā eksperimentus vadīja tētis, kura ikdiena saistīta ar gaisa kuģiem, skolēni ne tikai iepazinās, kā teorētiski strādā lidmašīnu dispečers, kā lidmašīnas pārvietojas Latvijas gaisa telpā un kā tās tiek vadītas, bet arī apguva 12 dažādus veidus, kā pašiem izgatavot lidmašīnas no papīra. 

Noslēgumā lidmašīnas tika palaistas, lai noskaidrotu, kura aizlidos vistālāk, un lai vērotu lidošanas ceļa trajektorijas.

Stundu noslēgumā eksperimentu dalībnieki bija gandarīti par daudzveidīgo darbošanos Inženieru stundā.

Lūgti minēt spilgtāko iespaidu, skolēni atbildēja:

Sandis Grīnbergs: “Es biju pārsteigts, ka baloni uz pudelēm sāka paši piepūsties!”

Ralfs Dārznieks: “Neticami, kā baloni palika kā pielipuši pie griestiem!”

Evelīna Liepa un Agnija Kozlova: “Mums ļoti patika veidot zīmējumus kefīrā. Tie bija neparasti.”

Kristiāns Lauris: “Man patika locīt lidmašīnas. Es iemācījos jaunu veidu, kā izveidot lidmašīnu.”

Lelde Podniece: “Elzas tētis ļoti interesanti stāstīja par lidmašīnām. Es uzmanīgi klausījos, jo pavasara brīvdienās lidošu ar lidmašīnu pirmo reizi mūžā. Mēs lidosim ar ģimeni uz Ēģipti.”

Renārs Vilciņš: “Biju lepns, ka mana lidmašīna aizlidoja vistālāk! Kad mēs kopā ar skolotāju izmērījām attālumu, izrādījās, ka mana lidmašīna bija aizlidojusi 11 metrus.” 

Elza Bebriša: “ Mēs kopā ar tēti un māsu mājās arī veicam dažādus neparastus eksperimentus. Tad visi smejas, jo ir ļoti jautri.”

Šajā Inženieru stundā tikpat aktīvi darbojās arī 2.m1 klase, kura mājturības skolotāju Z.Jevsinas un L.Stepenas vadībā gatavoja telpisku apsveikumu draugam, izmēģinot inženiera cienīgus risinājumus, darbojoties ar papīru, līmi, šķērēm.

Guna Stepiņa (Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas direktora vietniece) un Santa Zaremba (2.m2 klases audzinātāja)

Foto: Guna Stepiņa

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti