Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Jelgavas vidusskolēni interaktīvās nodarbībās mācās par klimata pārmaiņām (FOTO)

Pirmdien un otrdien, 30.novembrī un 1.decembrī, Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā un Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā visas mācību dienas garumā notika tehniski radošās darbnīcas vidusskolēniem par klimata pārmaiņām. Skolēni piedalījās pavisam trīs īpaši izstrādātās un sagatavotās tehniski radošajās darbnīcās, kas detalizēti iepazīstināja un izskaidroja, kas ir klimata pārmaiņas un ar tām saistītie problēmjautājumi un risinājumi. 

Pirmajā tehniski radošajā darbnīcā abu Jelgavas skolu skolēni uzzināja par klimata pārmaiņu iemesliem un sekām, kas šobrīd skar gandrīz visus Latvijas un pasaules iedzīvotājus. Otrā darbnīca tika veltīta risinājumiem, kas palīdz samazināt CO2 izmešu apjomus, tādējādi mazinot arī globālo sasilšanu, kas rada klimata pārmaiņas. Savukārt trešajā darbnīcā skolēniem bija iespēja dziļāk izprast dažādus pasākumus, kas jāveic, lai pielāgotos negatīvajām klimata pārmaiņu sekām. Tehniski radošo darbnīcu dalībnieki un pedagogi ieguva arī īpaši izstrādātu informatīvu bukletu jauniešiem par klimata pārmaiņām.

Vairāk par tehniski radošajām darbnīcām stāsta projekta vadītāja Ginta Grīnberga: „Visas darbnīcas ir starpdisciplināras, proti, vidusskolēniem bija iespēja izmantot arī citos mācību priekšmetos iegūtās zināšanas, piemēram, algebrā, fizikā, ķīmijā, ģeogrāfijā. Darbnīcās īsam teorētiskam stāstījumam sekoja praktiska darbošanās, uzdevumu risināšana, eksperimentu un mērījumu veikšana, novērojumi, analizēšana un secinājumu izdarīšana. Jāatzīmē, ka visas darbnīcas ir balstītas reālos starptautiskos pētījumos un statistikas datos, tādējādi maksimāli tuvinot gan aktivitātes, gan to rezultātus reālajai situācijai klimata pārmaiņu jomā Latvijā un pasaulē.”

Pasākumu kā interesantu atzina arī četri aptaujātie Spīdolas ģimnāzijas skolēni – Jānis Govčis, Dāvis Šļumba, Brencis Eglītis un Valdemārs Reinbergs: „Mums patika tas, ka savas zināšanas varējām pielietot praktiski un ka visas darbnīcas izveidotas tā, ka netiek pasniegta tikai teorija, bet skolēni var darboties arī paši. Bijām pārsteigti par to, cik ļoti cilvēki ietekmē klimatu un cik dažādas un postošas var būt klimata pārmaiņu sekas.”

Tehniski radošās darbnīcas Vislatvijas tūres ietvaros līdz pat nākamā gada aprīlim notiks pavisam 70 skolās visos piecos Latvijas reģionos. Darbnīcās caur praktisku darbošanos un spēļu spēlēšanu par klimata pārmaiņām vairāk uzzinās 4000 Latvijas vidusskolēnu. Darbnīcas izstrādājis un ieviesis uzņēmums SIA „Aspired”, kas tehniski radošo darbnīcu tirgū Latvijā un ārpus tās darbojas jau 3 gadus. 

Publicitātes foto

Pievieno komentāru

Lietotāju raksti