Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

6 lietas, kas būtu jāzina pirms jauna matrača iegādāšanās

Miegs aizņem lielu daļu mūsu dzīves, tāpēc uz jauna matrača iegādi nebūtu jāskatās caur pirkstiem. Matraču piedāvājums ir patiesi plašs, un katrs var atrast sev piemērotāko variantu. Tomēr pirms tā īstā un ērtākā iegādes, būtu jāpievērš uzmanība dažām lietām.

1. Matracis jāmaina ik pēc 7-10 gadiem. Pazīmes, kas uz to norāda ir šādas: deformējusies virspuse (iedobes, kunkuļi u.tml.), no rīta jūtamas muguras un citu ķermeņa daļu sāpes, vai vienkārši nav ērti gulēt, pat apgriežot matraci, atsperes čīkst, matracis izskatās novalkāts, vecs, saradušās putekļu ērcītes. Ja esat ievērojuši šīs pazīmes - nemokiet sevi un neguliet uz vecā matrača, jo miegs ir ļoti svarīga mūsu dzīves sastāvdaļa, tāpēc parūpējieties par savu komfortu. 

2. Gultas pamatnei ir liela nozīme matrača iegādē. Lateksa un viskoelastīgie, kā arī vairākums putu poliuretāna matraču tiek likti uz gultas redelēm, lai tiktu nodrošināta nepieciešamā gaisa un mitruma ventilācija, kā arī lai tiktu novērsts pelēšanas process. Kvalitatīvas, līdzenas, piemērotu atstarpju restes palīdzēs matracim kalpot ilgāk.

3. Jāzina precīzi gultas izmēri – reizēm tik vienkārša lieta var aizmirsties. Jāievēro arī tas, ka matracis nedrīkst būt zemāks par gultas rāmi. Augstāki matrači (apmēram 24-27 cm) ir piemērotāki apaļīgākiem cilvēkiem, citiem derēs arī zemāki.

4. Labs matracis nedrīkst kaitēt jūsu veselībai. Tam jāsaglabā jūsu mugurkaulu taisnu un jāsniedz komforta sajūta. Lai arī kā nebūtu, mēs katrs esam citādāks, tāpēc labs matracis – katram cits. Apaļīgākiem cilvēkiem ar muguras problēmām piemērots būs cietāks matracis. Tiem, kas iecienījuši gulēt mīkstāk vai ir svarā līdz 60 kg – mīksti matrači. Savukārt starpvariants  ir vidējas cietības matracis. Ja neesat pārliecināti, kādu matraci izvēlēties, izmantojiet iespēju izmēģināt matračus, pagulēt uz tiem (ieteicams tādā pozīcijā, kādā visbiežāk guļat), pavārtīties un novērtēt savas izjūtas pirms lēmuma pieņemšanas.

5. Jūsu ķermenis būs jums pateicīgs, ja izvēlēsieties matraci ar anatomiskajām zonām. Šāda veida matrači atvieglo muskuļu darbu, uzņemoties to slodzi. Matracis ar anatomiskajām zonām vietām ir mīkstāks vai cietāks, piemēram, plecu vai gurnu zonas ir mīkstākas, mugurkaula - cietāka. Piedāvājumā ir 3, 5 vai 7 zonu matrači, tomēr vislabāk savu darbu paveic tieši 7 anatomisko zonu matrači. 

6. Ieskatieties, kādu veidu matrači ir pieejami. Pašlaik visplašāk pārstāvētie ir atsperu matrači, tomēr neaizmirstam arī par lateksa, putu poliuretāna un viskoelastīgajiem. Katram no tiem ir savi plusi un mīnusi: 

  • atsperu matrači iezīmējas ar labu gaisa caurlaidību, uz tiem ir vēsi un patīkami gulēt, tāpēc īpaši piemēroti cilvēkiem, kuriem ir nosliece uz svīšanu. Jāpiemin, ka šie matrači īsmūžīgi;
  • lateksa matrači kalpo ilgi, tajos neieviešas putekļu ērcītes, piemēroti cilvēkiem ar lielāku svaru, tomēr ir smagi un nav piemēroti tiem, kam ir nosliece uz svīšanu. Šiem matračiem var būt specifisks aromāts;
  • putu poliuretāna un viskoelastīgie matrači ļoti labi piemērojas cilvēka ķermeņa formām, sniedz lielisku komforta sajūtu, labi laiž cauri gaisu. Tomēr dažiem var būt par karstu, guļot uz viskoelastīgā matrača. 

Ražotāji piedāvā matračus arī dabiskuma cienītājiem – matrači ar kokosa šķiedru, aitas vilnu vai citiem dabiskiem pildījumiem. Svarīgākais - atcerieties, ka matracim jāatbilst jūsu vajadzībām.

Reklāmraksti