Google My Business - lieliska bezmaksas reklāmas iespēja

Google meklētājs joprojām ir populārākā izvēle, kur cilvēki meklē dažāda veida informāciju, pakalpojumus un preces. Starp visiem meklētājiem Google ir dominējošā vadībā - Latvijā Google meklētāju izmanto vairāk nekā 95% cilvēku. YouTube video platformā tiek meklēti video, Facebook socialā tīklā zīmoli, Twitter jaunākās ziņas, tomēr kopumā joprojām Google meklētājs ir galvenā mūsu izvēle.

Google meklētājā rezultāti tiek attēloti dažādos veidos:

  • Ierastais un tas, ar ko Google ir arī pazīstams - dabiskiem meklēšanas rezultāti, kuros Google pirmajās pozīcijās parāda tās mājaslapas, kuras uzskata par visatbilstošākajām. Šos rezultātus ikviens var uzlabot ar SEO optimizācijas jeb SEO pakalpojuma palīdzību
  • Maksas rezultāti - rezultāti, kuriem pievienota birka “Ad” (no angļu valodas - “Reklāma”). Šajos rezultātos var atrasties ikviens, kas gatavs maksāt par katru klikšķi maksu pēc izsoles principa (kurš vairāk, tas augstāk). Google sistēmā maziem uzņēmējiem paliek arvien draudzīgāka, tomēr efektīvi Google reklāmas kampaņas Jums vadīs digitālā mārketinga aģentūras
  • Kartes rezultāti - salīdzinoši svaigākais rezultātu attēlojums, kur Google parāda uzņēmumus pēc ģeogrāfiskās atrašanās vietas principa. Piemēram, ja meklējat frizieri no mobilās ierīces, Google noteikti jums parādīs frizētavas tieši Jūsu apkārtnē. Tieši tas pats ar daudziem citiem servisiem - veikali un dažādi citi pakalpojumu sniedzēji. 

Tieši par pēdējo iespēju tālāk nedaudz detalizētāk.

Google vēlas attīstīt kartes rezultātus
Daudzi digitālā mārketinga speciālisti ir pamanījuši, ka laikam ejot, arvien agresīvāk Google izmanto iespēju rezultātos attēlot tieši kartes rezultātus. Nav zināmi visi Google plāni un mērķi attiecībā uz rezultātu attēlošanu meklētājā nākotnē un cenu politikas stratēģiju, taču skaidrs, ka plāni ir lieli. 

Kopumā Google ir maksimāli ieinteresēta, lai apmeklētājs paliek Google meklētājā un visu informāciju saņem pēc iespējas ātrāk. Tāpēc rodas dažādi jauni formāti. Tas pats arī ar kartes rezultātiem - uzreiz parādās tuvākās frizētavas tālruņa numurs, atliek tikai uzzvanīt, lai pieteiktu vizīti. Nav pat nepieciešama mājaslapa, visu var paveikt Google meklētājā. Tas ir ērti arī mazie biznesiem, kuri nevar atļauties mājaslapu, taču vēlas kaut kādā veidā reklamēt savus pakalpojumus un preces.

Tādā veidā ikviens var izveidot savu kontu Google MyBusiness sistēmā un parādīties Google meklētājā bez maksas.

Bezmaksas MyBusiness konta izveide
Jā, Google MyBusiness konta izveide ir bezmaksas pasākums. Nekādu slēpto izmaksu, nekādu komisiju, tikai laiks, ko pavadīt, lai kontu izveidotu.

Kas nepieciešams? Protams, jāzina visu par savu biznesu, jo būs jāveido profila nosaukums, kurā vēlams iekļaut gan uzņēmuma nosaukumu, gan piedāvājumu, tāpat arī tāda informāciju kā tālruņa numurs, e-pasts, adrese/-es, kompānijas apraksts, darba laiks un cita.

Svarīgi piezīmēt, ka norādot uzņēmuma adresi, uz to tiks nosūtīts verifikācijas kods, ko, atpuveni pēc 2-3 nedēļas saņemot, ir jāievada sistēmā, lai konts būtu pilnībā apstiprināts un būtu iespēja izmantot visas MyBuysiness sniegtās iespējas.

Tāpat būtu vēlams sagatavot savas kompānijas viuzālos materiālus - logo, dažādus kompānijas, biroja foto, videklipu, ja tāds ir izveidots.

Ievēro visus noteikumus
Daudzi izmanto Google MyBusiness iespējas, lai iegūtu lielākas priekšrocības pār konkurentiem - norādot neesošas adreses, izveidojot savu konkurentu profilus, bet norādot citu numuru un tamlīdzīgi. Uzreiz jāsaka, ka Google diezgan strikti veic profilu monitoringu un bieži vien bloķē fiktīvos kontus arī Latvijā. Pie tam, lietotāji var sniegt norādes Google par dažādiem novērotiem pārkāpumiem un Google tos agri vai vēlu arī izskatīs.

Populārākās manipulācijas - dubulto kontu izveide, vairāku kontu izveide dažādās atrašanās vietās, lai gan fiziski konkrētā vietā uzņēmumam filiāles nav, viltus atsauksmju izveide un citas.

Esi aktīvs, izmanto visas iespējas
Lai iegūtu pēc iespējas labāku rezultātu no Google MyBusiness profila, t.i. pēc iespējas biežāk rādītos klientiem, kad viņi meklē informāciju par jūsu pārstāvēto nozari, ir jābūt pēc iespējas aktīvākiem. 

Tas nozīmē vismaz reizi mēnesī, vēlams biežāk jāievieto atjauninājums ziņu sadaļā. Regulāri jāpievieno jauni attēli. Ja uzņēmumā norisinās akcija klientiem, neaizmirstiet par to paziņot arī Google MyBusiness profilā, kur šim nolūkam izveidots īpašs rīks ar daudzām iespējām attēlot akcijas.

Svarīgi ir motivēt, mudināt esošos klientus atstāt atsauksmes Google MyBusiness profilā, jo tas ir viens no svarīgākajiem faktoriem, kas nosaka, cik bieži jūsu uzņēmuma profils parādīsies meklējumos, salīdzinot ar konkurentiem,

Vispār ir svarīgi sekot konkurentu aktivitātēm un būt vismaz tikpat aktīviem. Aktīvākie arī attiecīgi saņems labāku atdevi.

Digitalā mārketinga aģentūra MMN piedāvā jebkāda kalibra uzņēmējiem palīdzību biznesa attīstīšanā ar digitālā mārketinga rīkiem - mājaslapu izveide, Google Analytics datu uzskaites sistēmas integrācija mājaslapā, Google reklāmas, Google/SEO optimizācija, reklāmas sociālos tīklos Facebook, Instagram un citi pakalpojumi.

Reklāmraksti