Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Kas veido OCTA polises cenu?

Mēs vēlamies zināt, par ko mēs maksājam un, jo īpaši domājot par apdrošināšanas polisēm, vēlamies zināt, ko, nepieciešamības gadījumā, saņemsim pēc sava ieguldījuma. Lai gan obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise, jeb citiem vārdiem OCTA, nepieciešama ikvienam autovadītājam, kas ar spēkratu piedalās ceļu satiksmē, ir būtiski zināt, par ko tiek maksāts, jeb no kā tad īsti veidojas tieši Tava OCTA polises cena. Kopumā, ja skatāmies pēc OCTA kalkulatoriem, kur iespējams salīdzināt OCTA polises izmaksas, starp dažādiem apdrošināšanas kompāniju piedāvājumiem, varam skaidri redzēt, ka atšķirības cenās pastāv. Apdrošināšanas prēmijas lielumu nosaka katra kompānija, vadoties pēc vairākiem riska faktoriem.

Visbūtiskāk cenu ietekmē vairāki kritēriji – dažādi apdrošināšanas kompānijas izvirzītie, kā arī Bonus Malus klase, kurā ir  transportlīdzekļa īpašnieks. Bonus Malus (BM) ir transportlīdzekļu īpašnieku klasifikācija, saskaņā ar kuru apdrošināšanas kompānijas vērtē klienta izraisīto zaudējumu vēsturi.

BM sistēmā sastāv no 17 klasēm, no kurām pirmajai ir visaugstākais riska paaugstinājums, kamēr septiņpadsmitajai – viszemākais. Tās tiek iedalītas sekojoši:
• 1.-5. klase – paaugstinātais risks,
• 7.-17. klase – pazeminātais risks
• 6. klase – sākuma klase, bez noteiktiem riskiem, kas pienākas ikvienam auto, kam OCTA tiek iegādāta pirmo reizi.

Vārdu sakot, skatoties pēc Bonus Malus klasēm – augstāka klase nozīmē zemāku OCTA polises cenas. Lai arī BM sistēma attiecas uz ikvienu auto īpašnieku, nebūt visi par to ir informēti. Piederība klasei tiek noteikta automātiski, vērtējot visus īpašnieka vienas kategorijas transportlīdzekļus un to apdrošināšanas vēsturi, kā galvenos kritērijus nosakot
• CSN skaitu pēdējo vienpadsmit gadu laikā, kad izmaksātas apdrošināšanas atlīdzības
• Kopējo apdrošināšanas laiku pēdējos 11 gados, kad pirktas polises (Pamatā ir dienu skaits, cik ilgi polise ir bijusi spēkā).

BM klasei gan nav tieša sakara ar šoferīša uzkrāto pārkāpumu punktu skaitu, bet gan pārkāpumi, kuri rezultējušies ar apdrošināšanas gadījumiem. BM klasi ietekmē jebkurš CSNg kurā vadītājs ir atzīts par vainīgu, kura rezultātā nodarīti zaudējumi trešajai personai. Tomēr, tā kā tas nav vienīgais cenu veidojošais faktors, tad arī automašīnām ar vienādām Bonus Malus klasēm var atšķirties OCTA polišu cenas.

Apdrošināšanas kompānijas arvien vairāk pievēršas katram topošajam OCTA īpašniekam individuāli, pielietojot detalizētākus un specifiskākus kritērijus, pēc kuriem noteikt polises cenu. Tomēr vieni no pamata kritērijiem, pēc kā noteikt tieši Jūsu polises cenu ir:
• Apdrošināšanas termiņš – Tā kā polisi var iegādāties sākot no trīs līdz divpadsmit mēnešiem, apdrošināšanas kompānijas vienmēr piedāvā izdevīgāku cenu iegādājoties polisi uz ilgāku laika posmu.
• Transportlīdzekļa raksturojums – sākot ar transportlīdzekļa tipu (apdrošinot vieglo auto, cena būs salīdzinoši mazāka, nekā iegādājoties OCTA autobusam vai kravas automašīnai); pilno masu (salīdzinoši, transportlīdzeklim ar lielāku pilno masu arī OCTA maksās dārgāk); auto vecums (jaunām automašīnām apdrošināšanas cena būs krietni vien atšķirīgāka, nekā gadus 10 kalpojušam spēkratam), auto nobraukums gadā.
• Transportlīdzekļa reģistrācijas vieta – jā, arī tas ietekmē OCTA polises cenu, lai cik savādi tas neliktos. Tomēr tam ir spēcīgs arguments – satiksmes intensitāte attiecīgajā teritorijā, kur reģistrēts auto. Respektīvi – aktīvāka, intensīvāka satiksme, lielāka iespēja iekļūt CSNg, augstāka polises cena.

Šie ir lielākoties sastopamie, bet ne visi OCTA polises cenu ietekmējošie faktori. Vēl sastopami dažādi citi faktori, kas atkarīgi no katras apdrošināšanas kompānijas izvirzītajām prasībām. Bieži vien polises cenu ietekmē arī auto īpašnieka juridiskais statuss, kas nozīmē, ka apdrošinot uzņēmuma auto, polises cena būs krietni vien augstāka, nekā fiziskām personām piedāvātā apdrošināšana. Tāpat reizēm būtisks ir arī transportlīdzekļa izmantošanas veids. Izmantojot auto kā taksometru, veicot kurjera pakalpojumus un līdzīgas saimnieciskās darbības, polises cena kāps. Dažu apdrošināšanas kompāniju gadījumos arī autovadītāja vecums var ietekmēt polises cenu – nereti vadītājiem ar nelielu braukšanas stāžu polises cena ir augstāka, nekā tiem, kam iekrāta jau bagāta autovadītāja pieredze un „tīra” CSNg vēsture.

Reklāmraksti