Treniņš mājas apstākļos – Ko der zināt?

Nav noslēpums, ka COVID-19 ir atstājis lielu nospiedumu uz mūsu nācijas līdzšinējiem sportošanas paradumiem. Tie, kas agrāk regulāri devās uz sporta zāli, lai trenētu savu ķermeni un fizisko izturību profesionāla sporta trenera pavadībā, tagad ir spiesti šos sporta zāles apmeklējumus aizstāt ar treniņiem mājās. 

Protams, arī treniņi mājās var būt tik pat rezultatīvi kā treniņi sporta zālē, taču ne visiem sportot gribētājiem ir skaidrs, kas jāievēro un ko der zināt, ķeroties pie patstāvīgas vingrošanas mājas apstākļos. Tieši tādēļ iepazīstinām ar dažiem no būtiskākajiem noteikumiem un lietām, kas jāzina, nomainot sporta zāli pret dzīvojamo istabu.

Iesildīšanās un atsildīšanās nozīme
Pirmā lieta, kuru der zināt ikvienam vingrošanas entuziastam, kas savas vingrošanas gaitas ir nolēmis turpināt arī ārpus sporta zāles sienām, ir sekojoša – nekad nenovērtē iesildīšanās un atsildīšanās vingrinājumu nozīmi par zemu. 

Aizmirstot vai atsakoties no iesildīšanās vingrinājumu izpildes, Tu palielini savu traumu iegūšanas risku, kā arī neļauj savam ķermenim pāriet no viegli intensīvas uz mēreni intensīvu slodzi, kas atsevišķos gadījumos var izraisīt pat negaidītas un asas muskuļu sāpes vai muskuļu krampjus.

Kas attiecas uz atsildīšanās vingrojumu izpildi, jāteic, ka šie vingrinājumi palīdz Tavam pulsam atgriezties normālā līmenī, samazina reiboņu risku, kā arī palīdz izvairīties no tik ļoti nepatīkamajām pēc treniņa muskuļu sāpēm. Ņem vērā, ka iesildīšanās un atsildīšanās vingrinājumu izpildei pietiks vien ar 5 minūtēm Tava laika – nekas sarežģīts, vai ne?

Izvēlies vingrinājumus, kas paredzēti visu muskuļu grupu noslogošanai
Trenējoties mājās, cilvēki itin bieži mēdz aizmirst par visu ķermeņa muskuļu grupu vienmērīgu noslogošanu. Tā ir viena no visbiežāk pieļautajām kļūdām, kas nereti izvēršas secinājumos, ka treniņš nemaz nav bijis tik efektīvs kā sākotnēji iecerēts. Ko tas nozīmē? Ja plāno  trenēt kādu atsevišķu ķermeņa daļu vairākas dienas pēc kārtas, Tu noteikti saskarsies ar konkrētās muskuļu grupas pārslodzi, kas Taviem muskuļiem diemžēl nāks tikai par ļaunu. 

Piemēram, ja vēlies uztrenēt pievilcīgu vēdera preses daļu siltajiem vasaras mēnešiem, atceries, ka nepārtraukta preses muskuļu trenēšana, aizmirstot par citu ķermeņa grupu fizisku nodarbināšanu, nav pareizā pieeja. Arī Tavai vēdera presei ir nepieciešama atpūta, lai tā spētu uzrādīt Tevis iecerēto gala iznākumu!

Arī 15 minūšu garš treniņš ir pietiekoši efektīvs
Visbeidzot esam nonākuši līdz trešajai lietai, kuru der zināt ikvienam sportotājam, kas nolēmis savu fizisko ķermeņa formu attīstīt, atrodoties mājās. Ņem vērā - lai panāktu maksimālu treniņa efektivitāti, Tev nav jānoslogo sevi un savu ķermeni vairākas stundas pēc kārtas. 

Patiesībā, korekti izpildot gan iesildīšanās, gan atsildīšanās, kā arī galvenos treniņa vingrinājumus, Tev pietiks arī ar 15 minūtēm. Arī šis laika sprīdis būs gana pietiekams, lai tonizētu Tavus muskuļus, stiprinātu imunitāti un izturības līmeni – galvenais ir atcerēties par vingrošanas regularitāti un pārāk nefokusēties uz treniņa ilgumu, un pastāvīgu slodzes paaugstināšanu. Seko līdzi sava ķermeņa spējām un nepārspīlē brīžos, kad tas signalizē par pirmā noguruma parādīšanos.

Iegādājies mājas treniņiem nepieciešamo ekipējumu tiešsaistē
Ja arī Tu esi nolēmis neļaut šim saspringtajam laika periodam atstāt nelabvēlīgu ietekmi uz savu figūru un fiziskās sagatavotības līmeni, ņem vērā, ka hanteles un citi trenažieri, kas palīdzēs atgūt vai nostiprināt fizisko formu mājas apstākļos, ir viegli un ērti pieejami plašajā interneta veikala Xnet.lv sortimentā. Ienāc, izvēlies, iegādājies un sporto uz nebēdu!

Reklāmraksti