Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Autoostas apetīte sit pa maku pārvadātājiem 1

Par katru autobusa reisu pasažieru pārvadātāji Jelgavas autoostas saimniekiem spiesti maksāt piecus latus. Ievērojamās autoostu nodevas, kas mēnesī sasniedz vairākus tūkstošus latu, pašlaik ir viens no iemesliem, kādēļ pārvadātājiem rodas milzīgi zaudējumi.

Tā kā tos daļēji sedz valsts, tuvākajos mēnešos situāciju plānots mainīt, ļaujot uzelpot gan valsts budžetam, gan autobusu parkiem, savukārt autoostām liekot meklēt citas peļņas iespējas. Patlaban saskaņā ar valdības noteikumiem jebkuram pasažieru pārvadātājam ir pienākums izmantot autoostu pakalpojumus, bet tās savukārt drīkst aprēķināt maksu par reisu apkalpošanu. Noteikumi autoostu saimniekiem sniedz diezgan lielu brīvību, ļaujot plānot noteiktu peļņu, bet neņemt vērā autobusu noslogotību.Rajona pasažieru pārvadātāja firmai «Migar» pasažieru pārvadāšana gadā rada 339 000 latu zaudējumus (valsts apņēmusies kompensēt 70 procentus), un firma rēķina, ka pārlieku augsto autoostas nodevu dēļ vairāk nekā trešdaļa rodas no tiem.Kā «Ziņām» stāsta uzņēmuma valdes loceklis Aleksandrs Maļko, par katru reisu firma Jelgavas autoostas saimniecei SIA «Rīgas Starptautiskā autoosta» maksā piecus latus (plus PVN). Gadā tie ir ap 90 000 latu, un «Migar» vadība uzskata, ka tas ir nesamērīgi daudz salīdzinājumā ar saņemto pakalpojumu - biļešu kasu darbu un perona izmantošanu. Turklāt maksa par reisu pēdējā gada laikā augusi desmit reižu - no 50 santīmiem līdz vairāk nekā pieciem latiem.«Tas ir bizness,» uz jautājumu par nodevām atbild akciju sabiedrības «Rīgas Starptautiskā autoosta» (RSA) valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. Viņa akcentē - RSA bijusi vienīgā, kas uzņēmusies saimniekot Jelgavā, jo neviens cits to nav gribējis.«Nodevas ir ekonomiski pamatotas atbilstoši normatīviem,» skaidro V.Gromule, piebilstot, ka pēdējā gada laikā veiktas arī investīcijas - salāpītas bedres laukumā un pie peroniem, uzlikti jauni informācijas dēļi un kosmētiski izremontētas uzgaidāmās telpas un darbinieku kabineti. Iepriekšējais saimnieks - JAP - neesot pat par bedrītēm parūpējies. RSA draud - ja būs jāsamazina reisu nodevas, vispirms saruks darbinieku skaits un algas, nevis meklētas citas taupības iespējas uzņēmumā...Kā nodevas vērtē vietējais pasažieru pārvadātājuzņēmums un Bauskas autoostas vadība - lasiet sestdienas, 11.jūlija, «Zemgales Ziņās».

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Jelgavnieks

Ja ir izdarīta kļūda un autoosta kādam pārdota, tad uzņemt pasažierus citā vietā.

pirms 11 gadiem, 2009.07.10 16:55

Vietējās ziņas