Branku krustojums – viegli piebraucams, bet grūti šķērsojams 14

Saskaņā ar Ozolnieku novada pašvaldībā noslēgto iepirkumu vēl šoruden gar autoceļu Brankas–Ozolnieki taps 878 metrus garš un divus metrus plats gājēju un velosipēdistu celiņš, kas aizvedīs no Brankām līdz krustojumam ar automaģistrāli Rīga–Jelgava–Lietuvas robeža (A8). Tādējādi pāris gadu laikā, ieguldot apmēram vienu miljonu eiro, Ozolnieku novada pašvaldība saviem spēkiem būs labiekārtojusi valstij piederošo ceļu, kas ved no Ozolnieku dzelzceļa stacijas līdz Brankām, kā arī izveidojusi divus stāvlaukumus, kas kalpo tiem, kuri līdz dzelzceļa stacijai brauc ar auto. Izņēmums šajā labiekārtojumā ir apmēram simts metru garš, bet bīstams posms – krustojums ar automaģistrāli A8. Tur nav ne apgaismotas gājēju pārejas, ne luksofora, ne tuneļa, ne estakādes. Ir vienīgi ātrumu ierobežojoša zīme 70 kilometru stundā un fotoradars. 

Pašvaldībā plāno krustojuma šķērsotāju skaita pieaugumu



“Man ir nepatīkami iedomāties, ar kādu sajūtu vecāki no Brankām laiž bērnus uz Ozolnieku vidusskolu. Rītos pa A8 automašīnas iet vienā laidā. A8 šķērsošana kājām Branku iedzīvotājiem ir laimes spēle ar ļoti augstu likmi. Vai tiešām jāsagaida vēl kāds nelaimes gadījums, lai “Latvijas valsts ceļus” piespiestu šo problēmu risināt?” retoriski jautā Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs Andris Ozoliņš. Viņš domā, ka šajā krustojumā vajadzētu ierīkot apli. Tad braucēji ātrumu samazinātu un tas kļūtu drošāks Ozolnieku novada iedzīvotājiem, kas braucot vai kājām vēlas šķērsot A8 automaģistrāli. A.Ozoliņš piebilst, ka ikdienā šo krustojumu šķērso arī satiksmes autobuss. 
Pašvaldībā prognozē, ka pēc 2023. gada, kad saskaņā ar uzņēmuma “Latvijas dzelzceļš” plānu tiks modernizēta Ozolnieku stacija un drīz pēc tam sāks kursēt jaunie ātrgaitas vilcieni, A8 automaģistrāles šķērsotāju skaits uz Branku ceļa augs. VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāve Ella Pētermane paskaidro, ka Ozolnieku stacijā tiks izbūvētas paaugstinātas platformas, modernas un funkcionālas nojumes, soliņi un velonovietnes, taktilās joslas un vadulas, apziņošanas un videonovērošanas sistēma, tiks izvietotas vienota standarta informatīvās norādes, kā arī pieejas platformām cilvēkiem ar kustību traucējumiem. 

Visu rakstu lasiet 17. septermbra "Zemgales Ziņās"'


Foto: Ozolnieku novada pašvalldība


Pievieno komentāru

Komentāri 14

Jauki

Gluži tas pats, kas ar Medemciema krustojumu. Tas ir valsts nozīmes (A8) autoceļš un nav manīts, ka tur būtu izvietota zīme “apdzīvotas vietas sākums”, tātad noteiktais ātrums 70 km/h un izvietotais fotoradars ir pietiekoši, lai dotajā krustojumā izpildītu visus nepieciešamos manevrus, tur pat ir ierīkotas atsevišķas joslas, lai veiktu kreiso pagriezienu.
Iespējams, ka aplis būtu labāks, bet viņš jau kādreiz tur bija, tātad secinājums, nebija vajadzīgs. Bērnu došanās no Brankām uz Ozolnieku vidusskolu, tas ir nedaudz virs pieci kilometri un vienā virzienā ejot ar kājām, aizņem vairāk par vienu stundu, tātad jājautā, cik reāli ir to gājēju? Nevar gribēt uz valsts nozīmes ceļa, neapdzīvotā vietā, katrs savu gājēju pāreju.
Ak jā, “ātrgaitas vilcieni”, kāds varētu nosaukt, cik minūtes aizņems brauciens no Jelgavas līdz Rīgai? Piecas, desmit, 30 vai tik pat 50 minūtes? Mums vienkārši ir pieraduši sabiedrībai stāstīt pasakas. “Ozolnieku stacija” nav tādas, tas ir vienmēr bijis un būs pieturas punkts, tā pat kā Cukurfabrika un Dalbe un noteikti ātrgaitas vilcieni tādos nepietur pēc definīcijas vien. Tad jājautā, no kurienes uzradīsies tās cilvēku masas, kas šķērsos A8 maģistrāli?
To, ka tas viss bija jāsaved kārtībā jau sen, šaubu nav, bet uz tā rēķina nevajag izārdīt pus pasauli.

pirms mēneša, 2020.09.17 14:19

Greex

Laikam sen neesi braucis pa to ceļu - uz un no Medemciema jau kādu laiku kreisie pagriezieni ir slēgti. Savādi, ka tik kvalificēts "dīvāna eksperts" palaidis garām šādu informāciju...
Aplis Ozolnieku-Branku ceļa krustojumā bija, bet tas bija tik pornogrāfiski ierīkots, ka pusdulli leiši tur gandrīz katru nedēļu sitās. Tāpēc arī laikam likvidēja.
Un kāda starpība, kā Ozolniekus sauc Rīgas birokrāti - par staciju vai "pieturas punktu". Pasažieru tur ir pietiekami daudz, lai vilcienam būtu izdevīgi apstāties.

pirms mēneša, 2020.09.17 18:12

Vernons

Bērni uz skolu jāved ar autobusu! No skolas uz mājām arī!

pirms mēneša, 2020.09.17 14:38

Resnais

jums būs uzticēt sava bērna dzīvību autobusa šoferim

pirms mēneša, 2020.09.17 23:36

mia

ŠITIE PUVUŠIE OZOLNIEKI, PĒDĒJIEM SALMIEM PĒDĒJOS MĒNEŠUS CENŠAS IZSIST SAVAM MAKAM LABUMU. TĀDI OZOLNIEKI DRĪZ VAIRS NEIKSISTĒS UN KABANUS NEVARĒS PABAROT!

pirms mēneša, 2020.09.17 15:19

Greex

Es gan redzu, ka cenšas gūt labumu saviem iedzīvotājiem. Diemžēl pašvaldība nedrīkst par savu naudu ierīkot apli vai luksoforu uz valsts nozīmes ceļa.

pirms mēneša, 2020.09.17 15:58

Jauki

Es gan saskatu pretējo, kā izvilnāt atkal mega līdzekļus tam, kas jau pārbūvēts un gadiem ilgi darbojas, tikai pamatojoties un mega tautas masām, kas šķērsi ikdienā A8, lai nokļūtu uz skolu vai ātrgaitas vilcienu.

pirms mēneša, 2020.09.17 19:00

Tas pats kapots

Atkal Ozolnieku jaunburžuji sarosās..

pirms mēneša, 2020.09.17 19:11

Resnais

Aplis dēļ pāris skolēniem? Vai nav vienkāršāk gājēju tilts vai tunelis?

pirms mēneša, 2020.09.17 23:37

Branka

Brankas (un ietilpstošais Spartaks) ir pietiekami lielas vietas, un transporta plūsma ir ļoti augusi. Ātrgaitas šosejas šķērsošana ir problēma! Sen vairs Branku krustojums uz šīs šosejas nav vienīgā vieta, kur jāsamazina ātrums. Saskaitiet vien, un viens aplis klāt tāds nieks vien būs.

pirms mēneša, 2020.09.18 11:06

Sāk jau besīt

šo apsviedīgo indivīdu nekaunība. Sapērkās pa lēto īpašumus nomalēs vai mežā un tad sāk tiranizēt pārējos, izlepušajiem bērneļiem autobusi neder, dodiet tiem apļus un celiņus.

pirms mēneša, 2020.09.18 13:14

To

Pareizs viedoklis.Tāpat kā izcīna atļaujas būvēties upju palienēs,bet vēlāk sūdzas,ka upe apdraud plūdos.Bērni vairs neprot līdz skolai aiziet ar kājām,kaut dzīvo netālu no skolas.

pirms mēneša, 2020.09.18 13:23

Egija

Banku krustojumā varēja luksoforu ieviest un gājēju pārēju

pirms mēneša, 2020.09.18 18:41

Kuro

Viss pareizākais varinats būtu tur taisīt ciet.
Jo uz Brankām var ļoti labi aizbraukt pa Loka maģistrāles viaduktu.
Nebūs ne jāsitās nekā savādāk.
Ok, gājējiem var izbūvēt zolīdu tiltu pāri, jo tuneļi, lai arī kā mēs viņus ierīkotu ir nedroša vieta tumšajos mēnešos.
Jā jā, tulīt bļaus, ka jāveic pāris KM vairāk, bet dzīviba taču ir dārgāka, kā pāris litri degvielas.
Pa lielam , var visu smuki sariktēt un pa tiešām nelielām izmaksām. Taču ir jautājums, vai to kāds grib un ir izdevīgi.

pirms 6 dienām, 2020.10.14 15:13

Vietējās ziņas