Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Interese par fizikas olimpiādi aug

Zemgales reģiona Kompetenču centrā (ZRKAC) 17. janvārī notika 70. fizikas olimpiādes 2. posms 9.–12. klašu skolēniem, kurā jaunieši uzdevumus pildīja tiešsaistē. Tajā piedalījās 70 pilsētas skolu jaunieši, kas ir pēdējos gados lielākais dalībnieku skaits. Jaunieši atzīst, ka katram ir savs iemesls, kāpēc izvēlējies piedalīties: daļai tas ir treniņš pirms vidusskolas beigšanas eksāmena, cits vēlas izaicināt sevi un pirmo reizi pildīt olimpiādes uzdevumus tiešsaistē, cits cer, ka dalība fizikas olimpiādē viņam var dot papildu punktus, iestājoties augstskolā.

Olimpiādes galvenais mērķis ir veicināt padziļinātu mācību priekšmeta apguvi, pētnieciskā darba prasmes un izzināt jaunos talantus. ZRKAC norāda, ka pēdējos gados nedaudz, bet tomēr, aug fizikas olimpiādes dalībnieku skaits, kas nenoliedzami priecē. Piemēram, 2017. un 2018. gadā pilsētas fizikas olimpiādē piedalījās 57 skolēni, pagājušajā gadā – 62, bet šogad jau 70. Tas nozīmē, ka interese par dabaszinātņu priekšmetiem un to padziļinātu apguvi aug. 

Jelgavas pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldē informē, ka arī uzrunātajiem olimpiādes dalībniekiem šķiet, ka dabaszinātņu priekšmeti – fizika, ķīmija un bioloģija – jauniešu vidū iemanto popularitāti. Tam pierādījums esot tas, ka starp olimpiādes ilggadējiem dalībniekiem ik gadu parādās vairāk jaunas sejas. "Manuprāt, svarīga nozīme šo priekšmetu popularizēšanā ir arī dažādiem konkursiem, kuros parāda, ka, piemēram, tā pati fizika var būt interesenta. Es pats piedalījos "eXperiments" konkursā, pildu uzdevumus tiešsaistē spēlē "Gudrs vēl gudrāks", kur ik nedēļu internetā tiek ielikts viens fizikas uzdevums, kas jāatrisina un par to var iegūt balvu. Tas ir nestandarts, kas aizrauj. Bet, protams, svarīga loma ir arī skolotājam, vai viņš spēj aizraut ar savu priekšmetu," spriež Jelgavas 5. vidusskolas 10. klases audzēknis Daniels Ribalko, kurš pagājušajā gadā pilsētas fizikas olimpiādē ieguva 2. vietu.

Puisis atzīst, ka viņam patīk un padodas fizika. Par to vai modernais formāts – olimpiāde tiešsaistē, ir labs, viņam ir duālas izjūtas. "No vienas puses, tādējādi izslēdzam cilvēcisko kļūdu, labojot olimpiādes uzdevumus, jo pareizās un nepareizās atbildes nosaka dators. Taču ir vairākas nianses. Piemēram, es pagājušajā gadā skaitli 3,6 atbildei noapaļoju uz 4, jo dators nepieņēma komatu, bet beigās izrādījās, ka komata vietā bija jāliek punkts," stāsta Daniels. Daniels piedalīsies arī ģeogrāfijas, ķīmijas un matemātikas olimpiādē. 

Jau trešo gadu savas zināšanas fizikas olimpiādē pārbaudīja Emija Ļetko, kura mācās Jelgavas Valsts ģimnāzijas 11. klasē. "Olimpiāde ir labs veids kā pārbaudīt zināšanas, risinot nestandarta uzdevumus," spriež Emija, gan norādot, ka viņai īsti nepatīk tiešsaistes olimpiādes, jo, iespējams, rezultāts uzdevumā viņai var būt nepareizs, bet atrisināšanas gaita melnrakstā, kas nav redzama datorā, tomēr bijusi pareiza tikai kaut kur pieļauta neliela kļūda, taču par to jau tiešsaistē punktus nepiešķir. Viņa apsver iespēju pēc vidusskolas studijas turpināt Latvijas Universitātes Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātē un cer, ka dalība fizikas olimpiādē var būt viena no priekšrocībām, iestājoties augstskolā.   

Bet Ivaram Bleidelim no Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas 12. klases šī olimpiāde ir treniņš pirms eksāmena fizikā, kas notiks pavasarī. "Domāju mācīties par inženieri vai arhitektu un šajās profesijās fizika ir ārkārtīgi svarīga. Tieši tāpēc man sevi ir jāizaicina, lai pārliecinātos vai tiešām es zinu un izprotu pietiekami šo priekšmetu. Olimpiāde ir lielisks veids, kā to paveikt, jo risinām nestandarta uzdevumus, kas liek vairāk padomāt, paprātot un mani tas saista," stāsta Ivars, atzīstot, ka olimpiādē vienmēr ir uzdevumi ar "āķīti" un katru gadu viņš atceras vismaz vienu uzdevumu, kuru pēcāk uzdod arī saviem draugiem, lai viņi pamēģina atrisināt. 

Šonedēļ ZRKAC aizvadīta arī latviešu valodas un literatūras olimpiāde 8.–9. klašu skolēniem, kurā piedalījās 33 Jelgavas pilsētas skolu jaunieši un informātikas (programmēšanas) olimpiāde 8.–12. klašu skolēniem, kurā savas zināšanas apliecināja tikai seši jaunieši.   

Foto: Jelgavas pilsētas pašvaldība

 

 

Pievieno komentāru

Vietējās ziņas