Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Jaunās mēnešbiļetes lietošanai visiem Jelgavas skolēniem jākļūst par «SEB banka» klientiem 18

No šā gada 1.septembra Jelgavā tiks ieviesta jauna parauga skolēna apliecība, kas vienlaikus būs maksājumu karte un pildīs autobusa mēnešbiļetes funkcijas. Lai to izmantotu, skolēniem jākļūst par AS «SEB banka» klientiem, aģentūrai LETA apliecināja SIA «Jelgavas Autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.

Saskaņā ar ieceri, kuru Jelgavas pilsētas Dome atbalstījusi 26.aprīļa sēdē, lai jaunā parauga apliecība funkcionētu arī kā maksājumu karte un mēnešbiļete, būs jānoslēdz līgums ar banku, un šī karte būs saistīta ar konkrētu kontu.JAP veiktajā cenu aptaujā «SEB banka» bijis vienīgais pretendents, kas bija gatavs ieviest šo sistēmu, norādīja Salkazanovs un pauda cerību, ka jau drīz arī citas bankas ieviesīs šo tehnoloģiju.«Tā ir tā sauktā bezkontakta maksājumu tehnoloģija, kad norēķini ar karti notiek, pieskaroties autobusos uzstādītam sensoram, pat neievadot PIN kodu. Mēs būsim pirmie Baltijas valstīs, kas tādu ieviesīs, un, kā kļuva skaidrs mūsu aptaujā, daudzi vēl nebija gatavi šādu sistēmu ieviest un apkalpot,» skaidroja Salkazanovs.Viņš informēja, ka no JAP aptaujātajām bankām lielāku interesi izrādījušas «DNB banka» un «SEB banka», taču galīgo piedāvājumu iesūtījusi vien «SEB banka».«No kolēģiem Igaunijā zinu, ka Tallinā šādu sistēmu gatavojas ieviest pēc gada. Eiropā tā kļūst arvien populārāka, un patlaban šāda norēķinu sistēma gan autobusos, gan metro, gan taksometros Olimpisko spēļu laikā darbojas Londonā,» pastāstīja Salkazanovs, paužot, ka šai «e-karšu» sistēmai esot piecreiz mazākas izmaksas nekā «e-talonam» un arī daudz drošāka datu aizsardzība.Tām ģimenēm, kurām konti ir citās bankās, līdztekus pašvaldības līdzmaksājumam nepieciešamā summa skolēna apliecībai būs jāpārskaita uz skolēna kartes kontu.Tāpat aprīlī Dome nolēma ieviest arī Jelgavas iedzīvotāja karti, kura ir līdzīga jaunajai skolēna apliecībai un līdztekus personas identitātei saistīta ar konkrētu banku. Salkazanovs skaidroja, ka tā ir līdzīga skolēnu kartei, taču paredzēta kā maksāšanas līdzeklis citiem Jelgavas iedzīvotājiem, taču pagaidām tā neaizvietos mēnešbiļetes, kas atsevišķām pasažieru grupām turpinās darboties tādā pašā veidā, kā līdz šim. Taču nākamgad JAP plāno pāriet tikai uz bezskaidras naudas norēķiniem.Jaunās skolēnu apliecības un maksājumu kartes ieviešanai paredzēts pārejas laiks no 1.septembra līdz 1.oktobrim. Skaidrojumu par jauno kārtību JAP gan plāno publiskot vien 10 dienas pirms ieviešanas jeb 20.augustā. Tāds skaidrojums vispirms tiks ievietots JAP mājaslapā.Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza aģentūrai LETA skaidroja, ka līgums ar «SEB banku» būs jānoslēdz tikai tiem skolēniem, kas vēlēsies braukt ar autobusu, kam paredzēti pašvaldības nodrošinātie atvieglojumi.Jelgavā spēkā būs abas skolēnu apliecības - gan līdzšinējā, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem izstrādātā, gan jaunā skolēnu apliecība un sīkmaksājumu karte.«Mēs patlaban strādājam pie tādas jaunas skolēnu apliecības izstrādes, kura būtu bez maksāšanas funkcijām,» informēja Auza, paužot, ka tie skolēni, kas neizmanto autobusus, var lietot līdzšinējās apliecības.Aprīlī Jelgavas Dome nolēma ar 1.septembri noteikt Jelgavas pilsētas skolēniem atvieglojumu 50% apmērā no braukšanas maksas, bet ne vairāk kā divus latus dienā, mācību gada laikā sabiedriskajā transportā Jelgavas pilsētas nozīmes maršrutos.Tāpat tika apstiprināti divi dokumenti, kas dod tiesības uz braukšanas maksas atvieglojumu, - Jelgavas pilsētas skolēna apliecība un Jelgavas pilsētas iedzīvotāja karte, kas vienlaikus ir maksājumu kartes.Bankas bezkontakta sīkmaksājumu kartes kontā pasažierim regulāri būs jāieskaita nauda. Iekāpjot autobusā, karti pieliks pie POS termināļa - speciālas ierīces, kas iekasēs atbilstošo naudas summu un izdrukās biļeti, par kartes darbību skaidroja Salkazanovs.Pašvaldība skaidro, ka jaunās Jelgavas pilsētas skolēnu apliecības izstrādi ierosinājis JAP, lai samazinātu skaidras naudas norēķinus sabiedriskajā transportā un braukšanai nepieciešamo dokumentu skaitu.Līdz šim skolēnam par skaidru naudu bija jāiegādājas mēnešbiļete un autobusā tā bija jāuzrāda kopā ar skolēnu apliecību. No nākamā mācību gada skolēnam transportā būs jāuzrāda tikai jaunā braukšanas karte.

Pievieno komentāru

Komentāri 18

.

šitā 100% aizspēlēsies Jelgavas dome līdz VARAM rīkojumam..

pirms 8 gadiem, 2012.08.04 03:17

Salkazanova

Ja godīgi, man pie kājas jūsu jautājumi.

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 18:38

Pietiek reiz

Atkal jau spalvainā Rāviņa ķepa...Vai tad vienreiz nebūs gana, zārkā taks līdzi nepaņemsi!Bet dēliņš tāpat ar vieglu roku visu izputinās...Jā un kur mana izvēle, laikam tikai uz papīra baudāma lieta.Vēl nezināju, ka Jelgavas dome ir SEB filiāle...

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 16:21

zemgaliete

citēts:Jelgavas Izglītības pārvaldes vadītāja Gunta Auza aģentūrai LETA skaidroja, ka līgums ar «SEB banku» būs jānoslēdz tikai tiem skolēniem, kas vēlēsies braukt ar autobusu, kam paredzēti pašvaldības nodrošinātie atvieglojumi.
Kad tik ne arī izvēle! valsts ģimnāzijā skaidri un gaiši pateica - visiem būs šīs kartes un vecās apliecības vairs nebūs!!!!!

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 15:17

Žukovkas betmens

Situācija reāli dīvaina... Te varētu iespringt kāds nopietns jurists un pavētīt. Man kaut kā liekas, ka te ir ne tikai Tiesībsarga, bet arī Satversmes tiesas un Eiropas cilvēktiesību tiesas kompetence...
Izvēle - nebrauc ar autobusu, vai kļūsti par vienas vienīgas bankas klientu - pēc manām domām, rupji pārkāpj n-tās normas. A ko visi tie "gudrīši" klusē? Kāpēc Swedbank klusē? Dīvaini...

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 14:57

Vienkārši SEB banka grib jau skolniekus nozobēt,lai viņi būtu visu mūžu piederētu bankai.

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 13:24

Kāzu Viesis

Mani - 3 bērnu Tēvu tracina SEB. Vienkārši nepatīk. Ko darīt?
Cik % no apgrozījuma nokāsīs "labsirdīgie" profesionālie laupītāji?
Maniem bērniem ir konti citās bankās - vai šobrīd nav vienas bankas lobēšana?

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 12:11

Resnais

Man savukārt rodas sekojoši jautājumi
1)kā visa šī sistēma strādās, ja zināms, ka šoferi strādā kā individuālie komersanti? Tad jau naudiņai būtu jāiet šoferu kabatās ne JAP. Šoferi savukārt maksā nomas naudu JAP. Vai tad tagad JAP algo šoferus kā darba devējs?
2) kā būs būt, ja man somā ir vairāku bērnu biļetes, un es drūzmā vai šoferim bremzējot piespiežos tam POS terminālim. Rezultātā es samaksāju 2x, gan ar bērna, gan savu biļeti.

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 11:57

micro

Loģiski būtu bijis sākt ar šo:
«Mēs patlaban strādājam pie tādas jaunas skolēnu apliecības izstrādes, kura būtu bez maksāšanas funkcijām,»

nevis autobusa biļete - maksāšanas līdzeklis - skolēnu apliecība ... un kā būs ar bērnu personas datu aizsardzību, kas šos datus pārvaldīs, kādi drošības auditi ir veikti šai autobusa biļetei, oi, t.i., skolēnu apliecībai?

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 11:52

Krista

Man radās jautājums, kas tad tās par kartēm, ko piedāvā SWEDBANKA, piemēram, Amatu vidusskolas skolēniem, apgalvojot, ka nodrošinās tieši to pašu iespēju, kas minēta rakstā - skolēniem braukt sabiedriskajā transportā pa puscenu. Pie tam kartes jau tiek izsniegtas pilnā sparā! Varbūt kāds ir informētāks un var komentēt manu jautājumu!

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 11:44

tita

bet tas jau tikai laikam pilsetas berniem,bet tiem berniem kas brauc no pagasta kaa ar tiem bus,laikam ka neka...kau kas nesaprotams....jasez laukos un jarok s..i nav ko macities.

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 11:37

Daži jautājumi

Vispār rodas daži jautājumi:

1) Vai godātais biedrs R. kaut kad nebija SEB filiāles vadītājs?

2) Vai Jelgavas autobusu parks arī turpmāk ies pasaules tehnoloģiju priekšgalā, testējot citur vēl neieviestas tehnoloģijas? Ja tā, tad lieliski! Tad jau ūdeņraža tehnoloģiju bez-šoferu autobusi uz magnētiskā spilvena ir tuvāko gadu perspektīvas jelgavniekiem. Kas, protams ir forši... paskatīties. Jo nopirkt biļeti uz šo kosmosu jau nevarēšu.

3) Parasti jau mazas struktūras taisa atvērtas tehnoloģijas, piemēram, ar lielo karšu gigantiem VISA vai MasterCard. Nevis slēgtu sistēmu, kuru varēs apkalpot tikai viena banka. Vai "biznesa modelis" nav tikai prasti piesaistīt klientus vienam fin.pakalpojumu sniedzējam?

Nu kaut kā nejūt perspektīvu šeit. Turklāt, ja pareizi saprasts - vecākiem būs jāsamaksā pilna summa, no kuras k ko atskaitīs atpakaļ. Bet varbūt pāprotu. Varbūt žurnālisti var uzdot šos jautājumus SEB bankai vai pašvaldībai?

Piem., 1) vai sistēma paredzēs iespēju vecākiem izvēlēties ne tikai SEBu? 2) cik izmaksās tas vecākiem, t.sk. naudas "pieturēšana" kontā? 3) kādēļ bija jāievieš savs e-talons (ja varēja paņemt no tās pašas bēdīgi slavenās Rīgas e-talona sistēmas) un kā skaidro to, ka sisitēmas operators ir ekskluzīvi viena banka? Vai bija konkurss un vai nav interešu konflikta?

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 10:26

Kurp iesim

Ja banka gatava apkalpot bērnu kontus bez maksas, tad man iebildumu nebūtu.

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 10:11

augusto

ar šo jaunieviesumu pa tiešo pie tiesībsarga...

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 09:32

zocialists Ivars Jakovļevs

andris ta ne tikai rajona ispolkoma priekšēdētājs ir bijis, bet arī baņķieris taču!

pirms 8 gadiem, 2012.07.31 01:00

pēterīts

Pareizi saproti. Tas ir biznesa plāns, kā nokāst no tā kurš vairāk kustas.

pirms 8 gadiem, 2012.07.30 21:55

Man gan šķiet, ka skolēnam, kurš iet dažādos pulciņos un līdz ar to izmanto biežāk autobusu, šī sistēma "sit"pa vecāku kabatu daudz vairāk, kā parastā mēnešbiļete. Jeb es kaut ko nesapratu pareizi????

pirms 8 gadiem, 2012.07.30 21:37

Vietējās ziņas