Aptauja: Katrs piektais pircējs lielveikalā nogaršo produktu, pirms samaksājis 5

Katrs desmitais Latvijas iedzīvotājs atzīst, ka dažkārt lielveikalos nesamaksā par kādu no pirkumiem, katrs piektais pircējs tirdzniecības vietās mēdz nogaršot sveramos produktus pirms to iegādes, bet 15 procenti klientu atver produktu iepakojumus, lai gan par tiem vēl nav samaksājuši – tādu ainu par pircēju paradumiem atklāj drošības kompānijas «Grifs AG» pētījums.

Nesamaksāšanai par noskatīto preci iemesli esot dažādi – pārdevēja nepieskaita kādu produktu, prece nejauši sajaucas ar pircēja personīgajām mantām, bet bieži vien tās ir arī tīšas zādzības, par pētījumā atklāto «Ziņām» stāsta uzņēmuma «Grifs AG» pārstāve Sabīne Zālīte. Turklāt vienīgo pierādījumu pirkuma iegādei – čeku – līdz veikala apmeklējuma beigām saglabā tikai nepilni 12 procenti aptaujāto.  Pēc pētījuma (piedalījās 519 respondenti vecumā no 20 – 74 gadiem) datiem, kopumā 30 procentu Latvijas iedzīvotāju nezina lielveikalu iekšējās kārtības noteikumus. Turklāt vecāki atzīst, ka pretrunā ar lielveikalu iekšējās kārtības noteikumiem mēdz bērnus sēdināt iepirkumu ratiņu produktiem paredzētajā nodalījumā, nevis speciāli bērniem paredzētajā krēsliņā. «Lielveikalu apsargiem ik dienas nākas skaidrot cilvēkiem it kā pašsaprotamas lietas. Ja apsardzes darbinieki pamana, ka tirdzniecības vietas apmeklētāji lieto produktus pirms to iegādes, apsardzes darbiniekam ir tiesības lūgt pārstāt to darīt vai pretējā gadījumā lūgt atstāt tirdzniecības telpas,» skaidro «Grifs AG» vadītājs Ainārs Bundulis.Apsardzes darbības likums nosaka visu apsardzes darbinieku tiesības un pienākumus, kurā norādīts, ka apsardzes darbiniekam ir tiesības pircējam lūgt uzrādīt personīgās mantas, piemēram, ja nostrādājis drošības vārtu signāls un citos gadījumos. «Apsardzes darbinieki apzinās, ka nereti viņu pienākumu izpilde cilvēkiem var radīt neērtības un arī psiholoģisko diskomfortu, tomēr aicinām cilvēkus būt saprotošiem, jo tirdzniecības vietu apsardzes darbinieki, tāpat kā lidostas drošības pārbaudes darbinieki tikai veic savus darba pienākumus kopējās drošības un sabiedrības labklājības labad,» komentē A.Bundulis.Padomi pircējiem:•    Nesatraucieties, ja apsardzes darbinieks lūdz doties uz dienesta telpu! Tas tiek darīts, lai mazinātu pircēju diskomfortu un mantas nebūtu jāuzrāda pie kases citu pircēju klātbūtnē.•    Lai ietaupītu laiku, ieteicams mantas un pirkumus uzrādīt apsardzes darbiniekam, jo, atsakoties to darīt, jums būs jāgaida Valsts policijas darbinieki, kuriem mantas būs jāuzrāda.•    Ja pircējam ir aizdomas, ka apsargs pārkāpis viņa tiesības, tad noteikti jāvēršas apsardzes kompānijā. Ikvienā apsargājamajā objektā ir izvietotas uzlīmes ar informāciju par apsardzes uzņēmumu, kur arī norādīts telefona numurs, pa kuru var zvanīt un pastāstīt par problēmu. Sūdzība tiek izvērtēta, un pircējs tiek informēts par atbildi.•    Apsardzes darbinieku vajadzētu uztvert ne vien kā kārtības uzraugu, bet arī kā tirdzniecības vietu apmeklētāju palīgu. Bieži vien veikalā iegādātā prece «nopīkstas» citā veikalā. Lai šādas situācijas novērstu, apsardzes darbinieks palīdzēs noskaidrot signāla avotu.•    Ja jūtat apdraudējumu, piemēram, kāds Jums seko, vēršaties pie apsardzes darbiniekiem, jo viņu pienākums ir rūpēties par drošu vidi pircējiem un tirdzniecības vietas darbiniekiem. •    Ja Jums ir pazudis bērns vai kāds cits tuvinieks, tad vēršaties pie apsardzes darbiniekiem, viņi palīdzēs sameklēt tuvinieku ar skaļruņa un kameru palīdzību.•    Ja Jums tirdzniecības vietā paliek slikti ar veselību, pazūd maks vai kādas citas mantas, informējiet par to apsardzes darbiniekus, viņi palīdzēs izsaukt ātro medicīnisko palīdzību vai palīdzēs sameklēt pazaudēto mantu.

Pievieno komentāru

Komentāri 5

skeptiska

Ziniet, reizēm liekas, ka mēs tā pārmaksājam par veikalu uzskrūvētajām cenām, kas nekas nenotiks, ja to vienu cepumu pirms samaksāšanas arī iedošu bērnam apēst. Protams, nav forši, ja redzu, ka plauktā nekaunīgi atplēsta pamperu paka un izņemti pamperi, taču kopumā - merčendaizings dažkārt darbojas tik nekaunīgi, ka - nu nevajag bērna acu līmenī likt atklāti našķus, kur mazās roķeles pastiepjas un izņem. Es netaisos taisnoties par nograuztu cepumu, jo ar savu kopējo pirkuma tēriņu jau tā negribēti esmu samaksājusi daudz vairāk kā tas patiesībā maksā. Otrkārt, reizēm tiešām - no skata rieksti izskatās ok, bet nopērc, aiznes mājās - un pēc garšas - iepelējuši rūgteni. Taču attiecībā uz ratiņiem - ziniet ar tiem milzonīgajiem stūres ratiem var izstūrēt tikai būdīgi vīrieši. Ja iekšā sēž bērns un tev jālūko prece, tad izlīferēt ar tiem milzu ratiem ir neiespējami . Tad labāk lieku mazo tā, kā ir ērtāk man, viņam un cilvēkiem apkārt, nevis tā, kā rakstīts sausos noteikumos.

pirms 10 gadiem, 2010.11.29 11:13

pircēja

1. Kāpēc Rīgas ielas Maximā, pērkot akcijas sieru, citā ēkas nodaļā, t.i., ieejot pie mēbelēm u.c. sīkumiņiem, skan signāls!!! Tā vienkārši ir cūcība! Tad nu mūs glābj to veikalu pārdevējas un atskenē. Kāpēc mani pataisa par zagli , un apkārtējie taču skatās!!!! Kur man griezties tādā gadījumā, lai kompensē morālo kaitējumu?
2.Ja man nevar paskaidrot par iesaiņoto preci, tad tā ir jātaisa vaļā!!!! Es taču par drazām netaisos maksāt!

pirms 10 gadiem, 2010.11.29 08:31

ll

Aptaujāja 519 zagļus un izdarīja secinājumsu par visiem ?

pirms 10 gadiem, 2010.11.29 08:12

me

1. Nogarsot produktu pirms ta iegades ir normala paradiiba, ka lai savadak saprot ko velies iegadaaties... it seviski sveramos produktus - protams tas nenoziimee paeest vai ataisiit kreejuma burku

2. Apsargam nav nekadas tiesiibas parbaudiit - un uz telpam aicina ne jau pirceeja labas gribas pec, bet lai neradiitu sliktu iespeeju par tirdzniecibas vietu, ieteiktu visiem publiski neatejot no kases, durvimm utt pieprasit apsargam policijas izsauksanu un sagaidit kametr tiek uzrakstits pilnvarotas personas iesniegums policijai uz ka pamata vini tikai jums drikst likt uzradiit mantas, viniem nav tiesibu jus aizturet lidz sim bridim.

3. latvija neviens apsargs nestradaa pirceeju interesees, vini visus uzskata par zagliem...

4. palidzesim attistiities siim komopanijam un nelavsim parkapt savas tiesibas, arpus LV tada klientu pazemosana ka lv vienkarsi netiek pielaita, biznesa cilveekam tomeer reputaacija un imidzh ir svarigaks kaa apeests mandariins no plaukta - bet ne jau primatu republika latvija

pirms 10 gadiem, 2010.11.29 06:13

Jelgava