Autotirgotāji kategoriski iebilst pret nodevu palielināšanu

Ikgadējās transportlīdzekļu nodevas paaugstināšana ir tuvredzīga, bezatbildīga un bezperspektīva nodokļu politika, kas, kā liecinot pieredze, ne tikai nedod cerētos rezultātus, bet panāk pretēju efektu, uzskata Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociācija (LPAA).

«Nodevas celt nedrīkst,» uzskata LPAA prezidents Andris Kulbergs. Viņš skaidro, ka tālāka nodokļu likmju celšana esot valdības un likumdevēju ņirgāšanās par atlikušajiem godīgiem uzņēmumiem, kas vēl maksā nodokļus.Pēc LPAA veiktajiem aprēķiniem un pētījuma, tikai auto apkalpošanas un servisu nozarē vien negodīgie uzņēmumi nodokļos nenomaksā valstij vismaz 20 miljonus latu, bet auto nozarē kopā vairāk kā 80 miljonus latu.«Finanšu ministrijas plānotie papildus ieņēmumi no «pelēkās ekonomikas» 6 miljoni latu ir piliens jūrā un klaja izvairīšanās no atbildības,» uzsver A.Kulbergs.LPAA arī atgādina, ka Latvijā automobiļiem ir augstākais nodokļu un nodevu slogs Baltijas valstīs. Pirms jauno nodokļu pacelšanas jau tagad, iegādājoties jaunu auto, pircējs Latvijā samaksās nodokļos un nodevās 16 reizes lielāku summu nekā Lietuvā un 4 reizes lielāku nekā Igaunijā.LPAA ir gatava sadarboties ēnu ekonomikas apkarošanā un dalīties ar pētījuma rezultātiem, priekšlikumiem un metodēm.A.Kulbergs piebilst: «Man nāk prātā ASV prezidenta Franklina D.Rūzvelda teiktais žurnālistam pēc jautājuma - kāda bija viņa vislielākā kļūda karjeras laikā? Uz ko Franklina D.Rūzvelda atbildēja: «Mana vislielākā kļūda prezidenta amatā bija nodokļu pacelšana valstī pēc lielās depresijas ASV». «Varbūt mūsu valstsvīriem beidzot derētu ieklausīties šinī atziņā.»Jāatgādina, ka valdība ir vienojusies par transportlīdzekļu ikgadējās valsts nodevas paaugstināšanu, lai nodrošinātu papildus piecu miljonu latu ieņēmumus budžetā.Mazās un vidējās klases automašīnām, kuras reģistrētas pēc 2005.gada, nodevas maksa var nedaudz samazināties, bet ekskluzīvajām un liela motora tilpuma automašīnām pieaugs.

Pievieno komentāru

Jelgava