Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Čakstes bulvāra turpinājumu par pusmiljonu rekonstruēs «Igate» 17

Bez pārsteigumiem noslēdzies Jelgavas Domes izsludinātais konkurss par J.Čakstes bulvāra turpinājuma rekonstrukciju – pašvaldības izvirzītās prasības par specifisko bruģi, ko var saražot tikai viens uzņēmums, spējusi izpildīt vietējā SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»». 

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija, Jelgavas Domei par bulvāra rekonstrukciju nāksies tērēt vairāk, nekā tā sākotnēji bija plānojusi. Paredzēto 400 000 latu vietā «Igate» bulvāra daļu piedāvājusi rekonstruēt par 445 988,45 latiem (bez PVN).

Jau ziņots, ka Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) Iesniegumu izskatīšanas komisija maija pirmajā pusē noraidīja SIA «Brikers Latvija» sūdzību, kas iesniegta par iepirkumu Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcijas otrajai kārtai Jelgavā, liecina IUB paziņojums.

Saskaņā ar IUB datiem jau iepirkuma gaitā, turpinoties piedāvājumu iesniegšanai, SIA "Brikers Latvija" pārstāvji iesnieguši sūdzību, kurā pauž neapmierinātību ar to, ka Jelgavas pilsētas pašvaldība, iespējams, radījusi negodīgu konkurenci, iepirkumā norādot prasības pēc konkrēta tipa bruģa, kuru ražojot konkrēts uzņēmums. 

Vietējam laikrakstam «Zemgales Ziņas» uzņēmuma pārstāvis paudis aizdomas, ka specifisko prasību dēļ pašvaldība ietvju segumam pašvaldība izvirzījusi prasības, kuras var izpildīt tikai Jelgavas vietējā firma «Igate», jo prasībās paredzēts tāds bruģa tips, kuru var iegūt, bruģi apstrādājot nevis ar ūdens strūklu, bet ar lodītēm, un tāda tehnoloģija Latvijā esot tikai "Igatei".

Pašvaldība IUB skaidrojusi, ka tiešām iepirkumā tiek prasīts konkrēts bruģa tips. "J.Čakstes bulvāra rekonstrukcijas 2.kārta (posmā no Lielās ielas līdz Ausekļa ielai) ir J.Čakstes bulvāra 1.kārtas (posmā no Raiņa ielas līdz Lielai ielai) rekonstrukcijas turpinājums (1.kārtas rekonstrukcija pabeigta un objekts nodots ekspluatācijā 2012.gada novembrī), kā arī saskaņā ar akceptētā tehniskā projekta dokumentāciju abi Čakstes bulvāra posmi veido stilistiski un arhitektoniski vienotu pilsētvides objektu, tāpēc tehniskajā specifikācijā prasītā bruģakmeņa parametri ir identiski J.Čakstes bulvāra 1.kārtā izbūvētajam bruģakmenim," teikts pašvaldības paskaidrojumā.

Jau ziņots, ka Jāņa Čakstes bulvāra 1.kārtas bruģēšanas darbus kā galvenā būvnieka - SIA "Tilts" - pieņemts apakšuzņēmējs veica SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"".

Pašvaldība arī skaidrojusi, ka minēto bruģakmeni ražo arī citās Eiropas Savienības valstīs, piemēram, Polijā, un uzņēmums, kas pretendē iepirkumā, bruģi var iepirkt vai piesaistīt apakšuzņēmējus, tāpat jebkurš bruģa ražotājs varot pielāgot ražošanas tehnoloģiju.
Kā liecina iepirkuma dokumenti, tajos nav prasība pēc bruģa, kas apstrādāts ar lodīšu strūklu, tomēr ir prasīt konkrētu izmēru, konkrētas krāsas bruģis - ar "paaugstinātām virsmas slīdes pretestības prasībām".

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija secinājusi, ka "pasūtītāja konkursa nolikumā bruģakmenim izvirzītās prasības ir pamatotas, ņemot vērā, ka konkursa priekšmets ir būvniecības otrā kārta, proti, būvniecības pirmās kārtas ietvaros ceļu seguma izbūvē tika izmantots identisks bruģakmens, tādējādi iesniegumu izskatīšanas komisijas ieskatā konkrētajā gadījumā nav iespējama līdzīga (izmantotā bruģakmens parametriem neidentiska) bruģakmens piedāvāšana".

Attiecībā uz sūdzībā norādīto, ka konkursa nolikuma prasībām atbilstošu bruģakmeni Latvijā un Baltijā ražo tikai viens ražotājs, IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija norāda, ka "jebkuras prasības konkursa nolikumā vai citos iepirkuma procedūras dokumentos zināmā mērā ierobežo kāda iespējamā piegādātāja iespējas piedalīties iepirkuma procedūrā, tādējādi prioritārais jautājums ir prasību pamatotība, nevis kāda piegādātāja iespējas minētās prasības izpildīt".

IUB atgādina, ka pretendentiem, lai izpildītu iepirkuma dokumentācijā noteiktās prasības, ir tiesības piesaistīt apakšuzņēmējus vai veidot personu apvienības. Tāpat iesniegumu izskatīšanas komisijai nav pamata apšaubīt, ka jebkurš bruģakmens ražotājs var pielāgot savas ražošanas iespējas, lai ražotu atbilstošu bruģakmeni, un iesniegumu izskatīšanas komisija arī nekonstatē, ka noteiktie bruģakmens parametri paši par sevi norādītu uz kādu konkrētu ražotāju.

tāpēc IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija noraidījusi SIA "Brikers Latvija" sūdzību un atļauj turpināt sākto iepirkumu, kuram, ņemot vērā sūdzības iesniegšanu, pretendentu pieteikšanās termiņš ir pagarināts līdz 20.maijam plkst.14.

Savukārt Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcijas otrā kārta Jelgavā, posmā no Lielās ielas līdz Ausekļa ielai, būs jāveic līdz šā gada 1.novembrim.

Kā ziņots, SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"" pērn sāka ražot jauna veida betona bruģakmeni - Mītavas bruģi. Pirmoreiz vidē tas tiks ieklāts Jāņa Čakstes bulvārī Jelgavā, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Igates" pārstāve Dace Zviņģele.

Jaunā 60 milimetrus un 80 milimetrus biezā Mītavas bruģa izstrādē uzņēmums ieguldījis vairāk nekā 25 000 eiro (ap 17 500 latu), bet kopumā visos citos bruģa jauninājumos uzņēmums ieguldījis vairāk nekā 250 000 eiro (ap 175 000 latu).

"Mītavas bruģis ir īpašs ar savu formu un tekstūru. Īpašu šo bruģi dara arī speciālā abrazīvā apstrāde, kas vēl labāk ļauj bruģakmenim iekļauties kopējā ainavā, vienlaikus samazinot iespēju gājējiem paslīdēt slapjā un slidenā laikā. Jelgavā, Jāņa Čakstes bulvārī, top gājēju ietve no vairāku nokrāsu Mītavas bruģakmens - zila, balta, pelēka un zilganpelēka," sacīja Zviņģele.

Pērn 15.novembrī Jelgavā notika rekonstruētā Jāņa Čakstes bulvāra un jaunā gājēju tilta svinīga atklāšana, aģentūra LETA uzzināja Jelgavas pilsētas pašvaldībā.

Ģenerāluzņēmējs SIA "Tilts" nodrošināja visu būvdarbu vadību, kā arī veica promenādes betonēšanas un izbūves darbus, visu tiltu izbūves un teritorijas labiekārtošanas darbus. Galvenie apakšuzņēmēji bija - "Igate", kas veica ielas izbūves un bruģēšanas darbus, kā arī lietus ūdens tīklu izbūves darbus, SIA "Jasi M", kas veica ārējās elektroapgādes un ielu apgaismojuma izbūvi, SIA "MCB Būve", kas veica telekomunikāciju sistēmu tīklu izbūves darbus, un SIA "Saava – LV", kas nodrošināja satiksmes organizāciju. Rekonstrukcijas darbu izmaksas šajā kārtā bija 6 168 933 lati, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Gan Čakstes bulvāra rekonstrukcijas pirmā kārta, gan otrā kārta, gan Mītavas tilta izbūve, Lielās ielas rekonstrukcija un citi darbi šajā apkaimē ir daļa no Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta "Ielu infrastruktūras attīstība un Driksas upes krastmalas sakārtošana".

Projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir 13 435 060 lati, tai skaitā ERAF līdzfinansējums 11 419 800 latu (85%) apmērā, valsts budžeta dotācija 302 289 latu (2,25%) apmērā un Jelgavas pašvaldības līdzfinansējums 1 712 971 latu (12.75%) apmērā.

Projektu paredzēts īstenot no 2010.gada decembra līdz 2013.gada decembrim.

Pievieno komentāru

Komentāri 17

.

Attela redzamais 100 metru posms?Par 445 988,45 latiem,kurs no komponentiem ir tik dargs - smiltis,akmens,asfalts,stradnieks vai transports?
Ravina klans rulle.

pirms 7 gadiem, 2013.05.31 18:56

...

Tiem kas izlasa rakstu ir skaidrs, ka posms ir no Lielās līdz Ausekļu ielai.

pirms 7 gadiem, 2013.05.31 19:13

OMG

cik gan debils ir kļuvis "vidējais lasītājs", ka tikai izlasa virsrakstu un apskatās bildi. galīgi garām tavs koments. :)

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 10:54

Kas ir laikraksts

informācijas avots vai tenku vācele?
...IESPĒJAMS, radījusi negodīgu konkurenci.....
....uzņēmuma pārstāvis paudis AIZDOMAS... ko dod šāda negativisma popularizēšana?

pirms 7 gadiem, 2013.05.31 18:58

?

Un kas ir portāls?

pirms 7 gadiem, 2013.05.31 19:24

blaukšķis

un atkal brāķis, un atkal nekam nederīga krastmala, un atkal, un atkal, un atkal....hahahaaaa

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 08:26

Jelgavnieks

Nu ko lai saka - malači!!! Labi, ka šodien vēlēšanas un cerams, ka katrs saņems pēc nopelniem!

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 08:35

Modris S.

Rāviņa mafija tikai pasmejas...... A glupie Jelgavņaņi atkal šodien skries balsot par krusttēvu. Tādi mēs Latvieši dumi esam.....

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 08:58

Jozus

Jautājums auna pierēm!

1.Cik Latvijā ir ceļinieku firmas-Igates,Binderi,Roadeksi,Bauņi,TalcesCensoņi un vēl un vēl...
2.Kura no viņām ir spēcīgākā,kvalitatīvākā,lētākā Latvijā un pēc kuras darbiem ceļi ir ilgdzīvojoši un supper kvalitatīvi un kurā novadā par to var pārliecināties?

Un trešais jautājums:

Tad kāpēc vēl lauzt šķēpus un nedot darbu Jelvnieku uzņēmumam un Jelgavniekiem,kas tajā strādā,līdz ar to ja ne dzīvo,bet vismaz eksistē,uztur savas Jelgavnieku,tātad mūsējo ģimenes.

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 10:57

ilze

Man prieks, ka paši vietējie varēs strādāt pie Jelgavas ielu rekonstrukcijas, darbs mūsu cilvēkiem, nav jāpavada nedēļas prom no ģimenēm. Tik liela firma,kāda ir Igate, varētu droši vien arī citus darbus veikt šeit nevis citā Latvijas malā. Tas taču ir daudz izdevīgāk!

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 12:56

uhhhh

Man ir pilnīgi vienalga no kuras pilsētas ir būvnieks, svarīgākais ir rezultāts. Cilvēki, jūs taču nepirksiet sliktu preci veikalā, tikai tāpēc, ka tur pārdevēja ir jelgavniece? Nezinu kas par problēmu ir Igatei, bet starpība uz Rīgas šosejas salīdzinot ar leišu būvēto ir būtiska. , es atdotu ceļu būvi lietuviešiem

ešu

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 18:37

he he

par kuru Rīgas šosejas posmu runa? ja pie pašas Rīgas, vai patlaban Ozolnieku novadā, tad arī to taisīja un taisa Igate... :D
kaut kā pretrunīgi sanāk, vai ne? :D
Autoceļa A8 Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) km 31,80 – 43,14 segas rekonstrukcija
http://www.iub.gov.lv/pvs/show/249917
Autoceļa A8 Rīga - Jelgava - Lietuvas robeža (Meitene) kreisās brauktuves posma 9,93 - 19,20 km segas rekonstrukcija
http://www.iub.gov.lv/pvs/show/219777
Leiši taisīja tikai vienu 10 km posmu pirms 2 gadiem:
Autoceļa A8 Rīga - Jelgava - Lietuvas robeža (Meitene) labās brauktuves posma 18,93 - 29,95 km segas rekonstrukcija
Piegādātājs (-ji): AS "Panevēžio keliai"
Pēc tam visus LVC konkursus Rīgas šosejai uzvarēja Igate, un arī viņu tehnika tur manīta, nezinu, kur kāds lietuviešus atrada, ja nu Igatei apakšuzņēmējos lietuvieši...
Savukārt leišu posmā pie Olaines (labā brauktuve) arīdzan lažiņas jau manītas un lielākas nekā plaisiņas Dobeles šosejā... ;)

pirms 7 gadiem, 2013.06.01 19:30

s

Vispār turmākos četrus gadu kad būs kāds raksts par ielu remontiem,nav nepieciešams minēt darbu veicēju katru reizi.Tas būs nemainīgs.

pirms 7 gadiem, 2013.06.02 15:33

rāviņu ziepēs!!

veči, lai izdodas!! tam korupcijas konglomerātam jādara gals! kur tā igate tur pēc gada atkal vajag miljonus!!

pirms 7 gadiem, 2013.06.02 23:33

āksrtam

tikko bija iespēja darīt galu. nenotika. laikam tu viens tāds esi. :DDDDDD

pirms 7 gadiem, 2013.06.03 00:20

Jelgava