Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Dobeles šosejas plaisas pamanītas jau darbu gaitā 11

Šodien ir pēdējā diena, kad vietējai ceļu būves kompānijai «Igate» jānovērš defekti tās rekonstruētajā Dobeles šosejas posmā. Tādus darbus pašvaldības iestāde «Pilsētsaimniecība» uzņēmumam likusi paveikt, ņemot vērā «Latvijas valsts ceļu» Ceļu laboratorijas veiktajās pārbaudēs secināto par teju desmit miljonu latu vērtās šosejas plaisām tikai gadu pēc brauktuves nodošanas ekspluatācijā, šodien raksta laikraksts «Zemgales Ziņas». 

Kā liecina atskaites dati, Ceļu laboratorijas speciālisti jau vizuālajās apskatēs secinājuši, ka Dobeles šosejā ir ne tikai līdz pusotru centimetru platas plaisas, bet arī vērojama augstumu starpība starp brauktuves labo un kreiso joslu.

Saskaņā ar darba žurnālos fiksēto informāciju problēmvietas pamanītas jau 2011.gada pavasarī. Toreiz situācijas izrunātas un rasti tehniski risinājumi – būvnieks piedāvājis plaisas aizliet ar bitumenu. 

Ceļu laboratorija secinājumos arī raida kritiku Jelgavas ielu projektētājas un autoruzraudzības firmas «3C» virzienā, pārmetot daļēji maldīgus secinājumus, ka plaisas nevarēja rasties jaunā šosejas pamata sēšanās dēļ. Eksperti norāda – visticamāk, brauktuves saplaisāšanas iemesls ir tieši nepietiekamas sablīvēšana. 

Ceļu laboratorija arī atklājusi, iespējams, nevērīgu attieksmi, pārbaudot jaunizbūvēto šosejas blīvumu ar portatīvo mēriekārtu.

Papildus tam eksperti rosinājuši «Pilsētsaimniecību» panākt, lai plaisu vietām noteiktu piecu gadu garantiju. Ņemot vērā ekspertu secinājumus un rekomendācijas, «Pilsētsaimniecība» uzdevusi «Igatei» līdz 23.jūlijam novērst defektus, aizpildot plaisas ar bituma mastiku karstā veidā, izmantojot specializētu iekārtu.

«Ja plaisas turpinās veidoties, tas būtu tikai normāli, ja mēs uzņēmumam prasītu ilgāku garantijas periodu to labošanai. Mēs to vēl vērtēsim,» saka «Pilsētsaimniecības» vadītāja vietniece Zaiga Savastjuka.  

Vairāk par speciālistu secinājumiem lasiet šodienas laikrakstā.

Pievieno komentāru

Komentāri 11

Žikivators

Nu kā gan kodīsi rokā, kas tevi baro?

pirms 7 gadiem, 2013.07.23 17:51

.

Sanak ka ja ne «Latvijas valsts ceļu» Ceļu laboratorijas veiktajās pārbaudēs secināto,tad ieravins plaisam iedalitu vel paris miljonus to aizliesanai ar bitumenu.Ta ir tikai viena nozare,kas tad daras parejas?Vairak kotroles un ieravins aizmuks.

pirms 7 gadiem, 2013.07.23 18:55

xxx

Tā ir kas tad barotavai Nr.1 ko padarīs???
Sūdabrāļi johaidi

pirms 7 gadiem, 2013.07.23 19:33

fufuu

jāpārtrauc esošie būvdarbi, jo kvalitāte būs tāda pati. Igate ir Igate.

pirms 7 gadiem, 2013.07.23 21:32

Zinātājs

Tas viss tāpēc, ka Igates Madars ir īstenībaa sieviete nevis vīrietis, bet sievietes neko no asfalta nesaprot..., pats esmu šo dāmu cirtis.

pirms 7 gadiem, 2013.07.23 21:50

es

Nu un ka bija?

pirms 7 gadiem, 2013.07.23 22:38

Zinātājs

Ne sevišķi . Smird pēc bituma

pirms 7 gadiem, 2013.07.24 13:13

jelgavnieks

Tajā pašā krustojumā ir nosedūšās kanalizācijas akas,bet komisija klusē.

pirms 7 gadiem, 2013.07.24 09:19

korkis

Igate un 3C ir ZZS Jelgavas mafijas firmas . Svarīgi ir " apgūt " pēc iespējas vairāk Eiropas nodokļu maksātāju naudas , lai otkatu pietiktu saeimas vēlēšanām. Tādi sīkumi kā kvalitāte un , vispār , autobāņa no nekurienes uz nekurieni būvēšana nav reņģēdāju problēma. Reņģēdāju vienīgais pienākums ir kopā ar domes labi apmaksātajiem ierēdņiem reizi 4 gados nobalsot par ZZS mafiju.

pirms 7 gadiem, 2013.07.24 13:11

ibio

tā jau nav defektu novēršana, tā ir kārtējā īslaicīgā plaisu aizpļeckināšana.

pirms 7 gadiem, 2013.07.24 15:44

Jelgava