Konkurences padomes vadītāja: mēs paši veicinām cenu pieaugumu

Runas par gaidāmo pārtikas cenu kāpumu lielā mērā ir ražotāju mārketinga triks, tādējādi veicinot patēriņu. Tā intervijā «Dienas Biznesam» norāda Konkurences padomes (KP) vadītāja Ieva Jaunzeme.

«Cilvēks jau gudrāks nepaliek! Diemžēl tāda ir realitāte. Īsi pirms Latvijas neatkarības atgūšanas ļoti daudzi iedzīvotāji skrēja pirkt miltus, un tagad dara to pašu. Mēs paši «barojam» dažādas ažiotāžas un spekulācijas,» tā KP vadītāja.Kā piemēru tam viņa min situāciju, kad cilvēki, saklausoties runas par gaidāmo cenu kāpumu, sapērkas griķus, kuros laika gaitā iemetas tārpi, bet pēc tam dodas uz veikalu, lai pirktu tos vēl. Vienlaikus I.Jaunzeme arī atzīst, ka nav šaubu par to, ka mums neies garām globālie, pasaules tirgos notiekošie procesi. Tomēr jautājums ir par samērīgumu, par to, cik lielā mērā tas notiks.Savukārt, runājot par nepārtikas precēm, I.Jaunzeme norāda, ja lielā mērā situāciju nelabvēlīgi ietekmē apstāklis, ka iedzīvotāju maksātnespēja ir sarukusi, bet tirgotāju izmaksu samazinājums nav bijis pietiekami liels. «Esošās izmaksas tiek dalītas uz esošo klientu loku. Līdz ar to uzcenojums saglabājas. Kamēr kaut vai viens pircējs uz attiecīgo veikalu ies, kamēr apgrozījuma kritums nebūs kritisks, uzcenojums turās. Neviens jau negrib koriģēt biznesa plānu, samazinot savus ieņēmumus — visi grib turēties līdz pēdējam. Ja saprot, ka vairs nevar izturēt, tad tikai sāk lēnām domāt,» tā KP vadītāja.Jaunzeme arī atzīst, ka attiecībā uz tirdzniecības tīklu «Maxima» KP jau tagad ir atzinusi tā dominējošo stāvokli mazumtirdzniecībā, bet par «Rimi» atzinums vēl tiek gatavots, ziņo Db.lv.

Pievieno komentāru

Jelgava