Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Pašvaldība sola beidzot sakārtot luksoforu darbību Lielajā ielā; «zaļā viļņa» ēra ir beigusies 77

«Šovakar jau vajadzētu būt krietni labāk,» tā par luksoforu darbības dēļ raisītajiem satiksmes sarežģījumiem Lielajā ielā vakar «Ziņām» izteicās pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Andrejs Baļčūns. Tas kopš ielas nodošanas ekspluatācijā 20 dienu laikā nav pirmais solījums sakārtot satiksmes kustību, bet pilsēta taisnojas – tikt galā ar inteliģento satiksmes vadības sistēmu tik intensīvi noslogotā ielā nav vienkārši, šodien raksta laikraksts «Zemgales Ziņas». 

«Jelgavā ir pietiekami intensīva satiksme, tāpēc lielākās ielas ir ar četrām braukšanas joslām, ir pagriezieni pa labi, kreisi un visvisādi, un tādos lielos krustojumos obligāti jābūt luksoforiem. Bet, protams, prasās tos saslēgt zināmā ķēdē, sistēmā tā, lai autovadītājiem būtu ērti braukt un ik pēc 50 vai simt metriem nebūtu jāstājas,» tā uz «Ziņu» jautājumu, vai pilsētā ir pietiekams luksoforu skaits, atbild Vilis Ļevčenoks, bijušais Jelgavas mēra vietnieks (ZZS), kura vadībā pēdējo 12 gadu laikā Jelgavas ielās īstenotas lielākās pārvērtības. Tagad viņš ir galvenais speciālists pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldē, kurā turpina koordinēt lielākos investīciju projektus.

«Senāk – 2004. vai 2005. gadā – ungāri mums uztaisīja tā saukto zaļo vilni Lielajai ielai. Bet dzīve gāja uz priekšu, pasaulē un Eiropā jau bija attīstījusies inteliģentā vadības sistēma, kas saskaita mašīnas un jau no iepriekšējā luksofora dod signālu, kāda ir situācija, liekot pārslēgt nākamo luksoforu. Vienīgais, kas nepatīk gan braucējiem, gan gājējiem, ka šajā gadījumā vairs nav tas ritms, kad luksoforā noteiktu laiku ir sarkanā, tad dzeltenā un zaļā gaisma. Tagad tas tiek regulēts pēc mašīnu skaita,» skaidro V.Ļevčenoks. Līdz ar to esot rūpīgāk jāskatās uz luksoforiem. 

Plašāk lasiet laikrakstā vai tā elektroniskajā versijā šeit.

Pievieno komentāru

Komentāri 77

dakters

manuprāt tikai bremzējošs faktors ir luksofors LIelās ielas un Čakstes bulvāra krustojumā. Intensīvas kustības gadījumā psoms Čakstes - Akadēmijas iela ir par īsu lai ietilptu visi transportlīdzekļi.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 09:29

Aivars

Pilnīgi piekrītu. Kamēr bija dzeltenais mirgojošais, viss bija OK. Bet vakar vakarā atkal kāds izdomāja ieslēgt:((

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 09:50

vilmants

Piekrītu! Šorīt virzienā prom no centra sastrēgums bija jau no Pasta ielas.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 10:17

Runga

Bļi* beidziet ***i**t mūs!!! Kamēr luksofors pie viesnīcas nestrādāja, braucām, kā baltie cilvēki! Šodien ap 16.00 no rīgas puses mašīnu rindas sākās jau pirms Lielupes tilta!!! Bačūns nesaprot, ka ir problēma!? Tak ravējiet ārā nevajadzīgos luksoforus!!!!!

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 20:10

vārds

sistēma ir inteliģentākā nekā regulētāji.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 10:11

fufuu

Tas, ka sistēma ir "inteliģenta" nenozīmē, ka ir sakārtota satiskme.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 16:30

Zinatajs

Neviena sistēma nespēj atrisināt problēmas, ja pašos pamatos viss ir greizi!

pirms 6 gadiem, 2013.11.26 20:26

guha

Visa eiropa gandriz ir zalais vilnis,bet Jelgava re ,ka nevajag,..Sis kaut ko sava tuksaja galva izdoma pats un murgo te.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 10:16

bite

Loti nepatīk tas posms no Čakstes bulvāra līdz Akadēmijas ielai, tas ir nepārdomāts un bīstams tik lielai transporta plūsmai. Arī gājēju parējas ir tik sarežģītas īpaši Akadēmijas un Uzvaras ielas krustojumā. Kapēc visu tā vajadzēja sarežģīt. Kas to projektēja, tas ir brāķis.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 10:38

guha

Tanis ielas vispar vareja jau ustaisit aplveida krustojumu,vieta un plasums tad atlava to izdarit. Vot tad butu ka normala eiropas valsti,bet pie mums ka saka krievs,vis cerez zopu.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 10:59

hiks

luksaforu paradīze Jelgava,murgs,tas kas to visu plāno,nezvai jebkad ir sēdējis pie auto stūres.Kam bija vajadzīgs luksafors,Lielās,Kalpaku,neesmu redzējusi,ka tur stāv mašīnas, bet nu redzu

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 10:48

Gājējs

Vakar šis kretīniskais luksofors Kalpaka ielas stūrī vispār strādāja nenormālus brīnumus. Nospiežu pogu, gaidu, kaut kādas sekundes tiek skaitītas, tad cipari apstājas uz "22", ilgi nekas nemainās un pēkšņi parādās cipars "37". Nospļāvos un gāju pāri pie sarkanā...

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:08

nu traki

Izbraucu Rīgu bez problēmām, bet Jelgavā kā Losandželosā. Pie zaļā signāla krustojums ir pilns ar mašinām un gājēji strap tām laipo, bet virzienā uz tirgu mašīnas pie zaļā signāla nekust ne no vietas.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 11:00

Joks

Iesaki Rīgai arī uzstādīt šo sistēmu ;)

pirms 6 gadiem, 2013.11.26 20:28

Rūdis

Ne jau luksofors Čakstes bulvāra un Lielās ielas krustojumā ir pie vainas. Pirms ielu rekonstrukcijas, vairāk kā 20 gadus šeit darbojās luksofors, un nekādu sastrēgumu nebija. Pavērojiet, kā aizpildītas auto stāvvietas pie viesnīcas (nerunājot par viesnīcai piederošo stāvlaukumu), pilns ar mašīnām, tātad aprite ir pietiekama. Un ko teikt ārzemniekam, kas stundu nesaprašanā stāv krustojumā, jo nespēj veikt kreiso pagriezienu Rīgas virzienā (navigators uzstājīgi liek griezties pa kreisi). Tā arī veidojam Latvijas tēlu, Jelgavas tēlu...

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 11:06

Vinnijs

Tomēr luksofors Čakstes bulvārī un Lielās ielas krustojumā būtu jāizslēdz, jo tagad atkal veidojas sastrēgumi. Katru dienu šķērsoju šo krustojumu divas reizes, neesmu pamanījusi, ka no Čakstes bulvāra būtu kādas problēmas nogriezties. Nestāv tur stundām neviena mašīna.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:06

Ozo

Man pilnībā neapmierina jelgavas satiksme. Ja Rīgā sataisītu šitk inteliģentu satiksmes regulēšanu, tad tur kustība vispār nebūtu. Manuprāt liela daļa luksaforu būtu jādemontē, jo ir vietas, kur tie vispār nav vajadzīgi, kā arī tas, kas regulē šos luksaforus, neprot savu darbu darīt kvalitatīvi. Mans viedoklis par Jelgavu, pilsētu, kur jaapstājas pie katra luksafora un braukšanas laiks līdz nākamajam luksaforam ir krietni vien mazāks, par laiku ko pavadīsi atkal gaidot zaļo.
Vai tiešām nevar atrast kādu labāku kadru, kas regulē šos luksaforus?

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 11:11

tekla

tu budžetu izsaimniekojošus parazītus ievēlēji, tagad nu vari baudīt

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 15:08

Zinatajs

1)BŪVĒ pēc projekta! Cik stulbs pamats ir tik nu viņš arī paliek!
2) Luksoforus, kas ir apkalpošanā regulē apkalpojošā firma, tā kā liek viņam "īpašnieks" (uz savu galvu neko nedara)
3)uzbūvētiem objektiem ir 3 gadu garantija, kura laikā apkalpotājs neiejaucas luksoforu darbībā.
4) Par satiksmes organizāciju neatbild apkalpojošā firma, bet ir cilvēki pilsētā, kas pieņem lēmumu
5) apkalpotāji vai būvnieki atbild, lai atbilstu pēc kāda konkrēta dokumenta ( projekta, pasūtijuma, projekta izmaiņu..)

Būtu teikšana,
saliktu ielās sinhronizētus "fiksētā laika" signālplānus...
gājēji ietu pa ielas malām neviss pa diognāli...
aizliegtu vismaz sastrāguma stundās kreisos pagriezienus...

pirms 6 gadiem, 2013.11.26 20:44

vilmants

Baļčūna kungs laikam galīgi nedomā ar galvu.
"Jelgavā ir pietiekami intensīva satiksme, tāpēc lielākās ielas ir ar četrām braukšanas joslām, ir pagriezieni pa labi, kreisi un visvisādi"
Man uzreiz jautājums - kāpēc tad ir tie pagriezieni pa kreisi un "visvisādi" KATRĀ krustojumā??? Un pie tam ar prioritāti. Vai tieši šis faktors nerada to šķietami intensīvo satiksmi?
Kur ir satiksmes izpēte, kuros krustojumos tiešām ir nepieciešams prioritārais (kad pagriezienu var veikt nedodot ceļu pretimbraucošajiem)? Maksimums 3 vietās tas būtu nepieciešams. Vēlos redzēt satiksmes plūsmas aprēķinus!

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 11:16

Greex

Pa labi, kreisi un visvisādi :D Kāds virziens bija domāts ar "visvisādi"? Vai, kā krievi saka, "čerez ž..u"?
Dažam labam te vajadzētu doties atpakaļ uz laukiem (vai pensijā) un nemuldēt par lietām, kuras nepārzina...

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:11

huis

Urā !
Beidzot Dome sāks no viena gala ņemt nost tos stulbos luksoforus. Kamēr luksoforu nebija , varēja mierīgi braukt pa pilsētu. Kā salika , tā sākās sastrēgumi , stāvēšana pie sarkanā tukšos krustos . Laikam būs nākuši pie prāta - Eiropas naudu izgrieza un tagad liksies mierā ar satiksmes " regulēšanu ".

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 11:41

vvv

Pēdējā laikā parādījusies autovadītāju sērga, ka Jelgavā autovadītāji krustojumos ( Jūsu " zaļā viļņa " dēļ ) sāk spļaut virsū sarkanajam luksofora signālam , kas ieslēdzas pēc zaļā,un tikkai brauc un brauc...

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 11:56

gājējs

trulo domes kampēju dēļ jau esmu aizmirsis, kad pēdējo reizi esmu gājis pāri ielai pie zaļā signāla.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 15:10

Aivars

Cik var d--t! Vai tiešām paši neredz ka šī sitēma nedarbojas. Piemēram izslēdzot Lielās/ Cākstes krusta luksoforu, vairs nav korķu. Kā ieslēdz, tā ir. Aļo, lukturu regulētāji! Lūdzu, uzvārdus, kas saregulē luksoforus. Tautai ir jāzina savi izcilie "varoņi".

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:05

Zinatajs

Inteleģento sistēmu regulē leišu pārstāvji no kompānijas ''PEEK''. Lūdzu savas glupās pretenzijas pret viņiem! Pamatā jau problēma ir tā, kā ir pieņemta nepareiza satiksmes organizācija. Un šie tavi sauktie lukturu regulētāji nav pie vainas. Pēc Eiropas prasībām projekti ir jāizbūvē pēc projekta, vienlaga cik stulbs tas ir!! Un 100 punkti, ka te daži savu komentāru autori pat nemāk uzisntalēt savam datoram Mozillu, kur nu vēl konfigurēt Inteliģento sistēmu. Beidzat būt pārgudri. Arī ši pati inteleģanta sistēma strādā knapi diennakti un vēl nav Imflow tik liela vēsture, lai jau normāli varētu prognozēt satiksmi rītos, vakaros. Ja visi esat tik gudri, ko tad paši nesēžat pie projektiem un netaisiet ielas? :)

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:54

Zinātājam

Nu ja - lauķi un leiši jau neko nezina un nekad arī nav zinājuši par rīta un vakara satiksmes plūsmu Jelgavā. Šie arī laikam uzskata, ka gājējam stāvēt gandrīz 2 minūtes pie sarkanā ir normāli.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 15:10

Zinātājam

Cik skatos, pēc iepriekšējiem postiem - Zinātājs ir īstens zinātājs. Kā parasti ir tikai viena problēma - viena lieta ir saprogrammēt šos te luksoforus un palaist iq algoritmu, bet otra lieta ir to izdarīt tik idiotiski izbūvētajos krustojumos, kas mums ir - griežoties pa labi no Akadēmijas ielas, rikšo gājēji, kuriem diezgan ilgi deg zaļais un pa visu ciklu izspraucas viena mašīna. Nu kuram ģēnijam ienācās prātā doma, šo pāreju izveidot tieši tur un šādu smuki slīpu.
Un tādu piemēru ir pilna pilsēta.
Tā vien gribas atbildīgajiem novēlēt kaut ko nepatīkamu visa atlikušā mūža garumā - piemēram, smagu un hronisku diareju.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 15:38

zzz

Man liekas, ka paliek jau labāk, šodien abos virzienos izbraucu pie visiem zaļajiem.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:06

Vinnijs

No gājēja skatu punkta nejēdzīgi ilgi ir jāgaida, lai šķersotu P.Brieža ielu pie Annas baznīcas. Nesaprotu, kāpēc gājējiem deg sarkanais, kamēr 2x nomainās zaļaispalaižot mašīnas, kuras griežas no Lielās ielas. Es šeit eju pie sarkanās, jo tur bezjēdzīgi ir stāvēt.
Ir vēl krustojumi, kuros jāsāv un visiem deg sarkanais - neviens ne brauc, ne iet.
Nekas inteliģents nesanāk - tagad ir stulbāk.
Vai ir kāds portāls, kurā varētu pieteikt pretenzijas par luksoforu darbību Jelgavas ielās?

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:11

Esss

Painformē "Bez Tabu", redzēši, uzreiz viss būss o.k.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 13:13

ibio

kuš, izdzirdēs šakāļi un aizbrauks tur paslaukt "nedisciplinētos" gājējus!

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 16:47

gājēji

var pastāvēt un paurbināt pakaļpusi kamēr kungi brauc.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 18:17

!

Pateicoties šiem daudzajiem jaunajiem luksoforiem, ceļu satiksme Jelgavā kļuvusi daudz lēnāka, jo satiksmes regulēšana nav pārdomāta, kas kopumā izraisījusi gan autovadītājos, gan kājamgājējos neizpratni un nihilistisku attieksmi pret CSN ievērošanu. Kad beidzot atbildīgie sapratīs, ka ne jau luksoforu skaits pilsētā uzlabos satiksmes drošibu.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:16

erx

es ar saku ka ir galīgi garām , velti izšķiesta nauda, daudz vairāk stāvēšanas visos krustojumos,nesaprotama satiksmes regulācija ,nu vispār esmu ļoti dusmīgs izbraucot ielās un daudzreiz šauju pa sarkano jo tā stāvēšana besī ārā.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:36

Kāzu Viesis

Slimie komentētāji ! Jelgavā sastrēgumi ? Jūs sastrēgumus neesat redzējuši. Kas jūsu saspringtajos dienas režīmos mainās ja nevari Jelgavai, kas vispār ir 2 km plata, izlidot cauri neapstājoties? 5 minūtes? Jā, luksofori ir daudz, jā krīt uz nerviem, bet tā ir DROŠĀK.
Vienīgais punkts kur piekrītu - par kreiso pagriezienu no Lielās uz Čaksti. Naifig. Kancelēt vispār! Stūķi un peldēties braucēji mierīgi var izmest līkumu pa Pasta ielu. Pārējās komentētāju emocijas ir tukša d...na. Ņemiet lietas vieglāk, mani mazgadīgie, nervozie draugi :)

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 12:50

Audit

Intereses pēc vakar. 20/11 pl 8.20 uzņēmu laiku, cik man prasīs nokļūt no ledus halles līdz Fortum koģenerācijas stacijai un atpakaļ, 19 min. Vai tas ir ilgi, domāju ka nē. Ir pilnīgi OK.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 13:13

vijolnieks

Žēl man tevis, viesi no atkāzām, ja tas, ko var redzēt Jelgavas ielās, tavā izpratnē ir normāla satiksmes organizācija. Izskatās, ka citu neesi redzējis un pats pie stūres izbaudījis pārvietošanos pa līdzīga lieluma pilsētām Skandināvijā un Rietumeiropā. Tad tu tiešām saprastu KĀDAM ir jābūt rezultātam ..., bet nu ... kā saka, kādam jau arī vecs zaptsūdens ir labs šampānietis:)

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 13:15

ESSS

Var redzēt Tavu LĪMENI, un tas "nervozais draugs" izklausie 'vienīgi Tu.. padomā pats par savu komentāru, Tu tiešām izklausies SMIEKLĪGS.....

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 13:16

Kāzu Viesis

Var jau protams muldēt par Eiropu un Skandināviju, bet droši vien der pieminēt arī kretīnu skaitu Latvijas ielās. Autovadītājus, es domāju. Ja ir valstis, kur vispār var iztikt bez luksoforiem mazpilsētās, tad ņemot vērā braukšanas kultūru mūszemē, regulēta satiksme laikam ir vienīgā loģiskā rīcība Jelgavā.
Debīlīķu skats pie stūres Latvijā vairākkārt pārsniedz vidējo rādītāju Vecās Eiropas valstīs. Tāpēc - priecāsimies, ka ir tāda sistēma - CSN, kas šo pašpārliecināto, pārgudro un galvā slimo baru kaut nedaudz sakārto.
Nomierinās tauta, kamēr brauksim kā kretīni, tikmēr arī sagaidīsim attieksmi kā pret kretīniem - nekādas pašdarbības, stingri un precīzi deinēti noteikumi, jo vairāk jo labāk. Tostarp arī luksoforu. Vidējais Latvijas autovadītājs ir kā mērkaķis ar granātu - ātrāk vai vēlāk gaidi mēslus...

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 13:32

pozitīvais

Njā... tu esi ļoti pozitīvs

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 15:02

Auditam

Naivā Google apgalvo, ka šo 4,4 km maršrutu varot izbraukt 7 minūtēs. Tātad 12 minūtes (jeb gandrīz divas trešdaļas ceļā pavadītā laika) esi pavadījis, kūkojot pie luksoforiem. Bet nu jā - Google taču nezin, ka Jelgava ir īpaša pilsēta :))

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 15:07

Audit

Redz, nelabi sanāk, esi tik pat dīvains kā Kiesners. Ja skolā gāji, tad zini, ka attālums no punkta A līdz punktam B un tad atpakļ ir atālums no A līdz B x 2, kas vien pēc Tevis iemīļotās mammas googles sastāda 8.8 km, atiecīgi ceļā pavadītais laiks ideālos apstākļos arī ir jāreizina ar 2, kas vienādojas 14 min. Ja ņem vērā papildus laiku ko pavadi pie gājēju pārejas, palaižot gājēju, tad šīs 5 min man nenozīmē pilnīgi neko. Visu plānoju ar laika rezervi.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 21:47

asdfgh

piedaavaaju to viesniicas luksoforu demonteet un paardot satiskmes organizeetaaji Dz. Stašai, lai liek savaa pagalmaa un speeleejaas.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 13:47

pepiņš

piedāvāju Tev dienā pamēģināt izbraukt no viesnīcas stāvvietas vai VID uz Lielo ielu pa labi, nerunājot nemaz par Lielās ielas šķersošanu uz basena pusi vai izbraukšanu pa kreisi Rīgas virzienā...

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 14:08

VT

pepiņam - kā sacīt jāsaka - sliktam dejotājam olas traucē, bet sliktam autovadītājam pat luksafors nepalīdzēs....

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 14:22

asdfgh

neesmu redzeejis, ka tur uz izbrauktuves druuzmeetos nenormaalaakie puulji ar izbrauktgriboshiem auto...
aciimredzot kaadam tas ir nenormaals paardziivojums, kas atstaaj neizdzeeshamas peedas psihee.

nu jaa un pilniigi pareizi par taam olaam.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 14:32

Nafigs

Man tie luksofori absolūti netraucē . Es uz viņiem vienkārši neskatos. Piebraucu pie krustojuma , palaižu citus garām un braucu , neņemot vērā kas deg luksoforā. No Ozolniekiem līdz Žukovkai vairāk par 6 minūtēm nevajag. Manis pēc vēl var likt luksoforus cik grib un kur grib. Eiropas nauda taču jāpaceļ no zemes. Kaut kas ķešās arī nogulst.

pirms 6 gadiem, 2013.11.21 15:15

ņefig

Ar BMw X5 brauc? tad nav brīnums ;)

pirms 6 gadiem, 2013.11.23 20:10

Special

Es esmu ne par, ne pret Jūsu attieksmi, varbūt tā pat ir pareizi.
Tomēr krievijā anarhija uz ceļiem sākās ar to, ka ierēdņi mazgājot naudu salaida dēlī satiksmes organizāciju un ne tikai to vien.

pirms 6 gadiem, 2013.11.24 09:36

Jelgava