Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Zemgales Plānošanas reģions noraida finanšu ministra pārmetumus un norāda uz nemitīgu finansējuma samazināšanu sabiedriskajam transportam 1

Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) administrācija uzskata, ka valdības pārstāvji reģionus padara par «grēkāžiem», noklusējot citas problēmas un pastāvīgo finansējuma samazināšanu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai, kas var novest pie pārvadātāju protestiem.

ZPR pārstāvis Juris Kālis skaidroja, ka ZPR vadībai ir nepieņemama finanšu ministra Andra Vilka (V) nostāja attiecībā uz finansējumu sabiedriskā transporta pārvadājumu zaudējumu segšanai, atgādinot, ka Autotransporta direkcija (ATD) reģionus ir nostādījusi nevienlīdzīgā situācijā.

Kālis informēja, ka 5.novembra valdības sēdē, lemjot par papildu finansējuma piešķīrumu zaudējumu segšanai pasažieru pārvadājumos, finanšu ministrs paudis uzskatu, ka tos nevar piešķirt, jo netiekot racionāli izmantoti. Pārmetums galvenokārt bija adresēts divām institūcijām - Zemgales un Vidzemes Plānošanas reģionam. «Lai arī valdība abiem reģioniem piešķīra tikai pusi no prasītā papildu finansējuma, kas varētu pietikt vien pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai novembrī un decembrī, neatrisināts paliek jautājums par gada iepriekšējos mēnešos sakrājušos zaudējumu segšanu,» pauda ZPR pārstāvis.

Viņš skaidroja, ka ZPR administrācija ar valsts piešķirtā finansējuma deficīta «hroniskām kaitēm» cīnās jau kopš 2010.gada janvāra, kad saskaņā ar Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumu, tā sāka nodarboties ar sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanu reģionā.

ZPR uzskata, ka galvenās nedienas ir ar Autotransporta direkcijas (ATD) izstrādāto un ieviesto valsts finansējuma aprēķināšanas un sadales mehānismu, kas reģionus nostāda nevienlīdzīgā situācijā. «Reģioni ir atšķirīgi gan pēc lieluma un maršrutu tīkla kopgaruma, ceļu stāvokļa un apdzīvotības blīvuma, gan pēc darba vietu un pakalpojumu centru izvietojuma un autobusu nolietojuma pakāpes. Tāpēc arī sniegto pakalpojumu izmaksas ir atšķirīgas,» skaidroja ZPR pārstāvis.

Ministri ignorējot to, ka, piemēram, Zemgalē reģiona administrācija kopā ar pašvaldībām un pārvadātājiem ir paveikusi lielu darbu, lai ievērojami samazinātu sniegto pakalpojumu pašizmaksu, slēgtu nerentablos reisus, optimizētu vietējo pārvadājumu maršrutu tīklu, operatīvi reaģētu uz sezonāla rakstura izmaiņām tīklā. Turklāt tas darīts, cik vien iespējams, ievērojot savu iedzīvotāju intereses.

«Vēl vairāk - Zemgale ir pirmais reģions valstī, kur izstrādāts savs Lauku teritoriju mobilitātes plāns ar mērķi noteikt nepieciešamās darbības sabiedriskā transporta sistēmas pilnveidošanā, lauku teritoriju sasniedzamības uzlabošanā, kas ikdienā būtiski ietekmē gan pilsētu, gan lauku cilvēku dzīves kvalitāti,» pauda Kālis.

Par izveidojušos kritisko situāciju sabiedriskā transporta pakalpojumu jomā ne reizi vien, pieaicinot atbildīgas valsts amatpersonas, spriests Zemgales Plānošanas reģiona Attīstības padomē, tās kopējais viedoklis vairākkārtīgi izklāstīts oficiālās vēstulēs gan augstākajām valsts amatpersonām, gan Satiksmes ministrijas vadībai.

Problēmu risināšanā iesaistījusies gan Pašvaldību savienība, gan Saeimas atbilstīgās komisijas deputāti, taču nekāds būtisks pavērsiens nav noticis, pauda ZPR pārstāvis.Viņš skaidroja, ka ZPR parādsaistības saglabājas, un līdzko tuvojas kārtējais maksājumu termiņš pārvadātājiem, apjomīga sarakste ar nozares ierēdniecību turpinās. Tikmēr pakalpojumu sniedzēji draudot ar protesta akciju sākšanu.

«Savukārt publiskajā telpā valsts amatpersonas, tostarp satiksmes un finanšu ministri, par galvenajiem vaininiekiem allaž nekautrējas nosaukt plānošanas reģionus, kuri, lūk, neprot saimniekot atbilstīgi valsts budžetā piešķirtajiem naudas līdzekļiem. Tiesa, izņemot finansējuma trūkumu, citas būtiskas problēmas Plānošanas reģionu darbā netiek uzrādītas, bet noklusēts paliek fakts, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai reģionos valsts finansējums katru gadu katastrofāli samazinās,» par ZPR vadības nostāju pauda Kālis.

Pievieno komentāru

Komentāri 1

duraks

Kas tas plānošanas reģions tāds ir , ko dara un kāds labums tautai no tā liekēžu bara , kas tur saņem algas ap 1000 latu ?? Ja ir plānošanas reģions , tad kaut kur noteikti paslēpies ir plānu izpildes reģions . Citādi nav jēga plānot , ja nav kas izpilda

pirms 6 gadiem, 2013.11.09 16:34

Jelgava