Administratīvā tiesa noraida Dreimanes pieteikumu strīdā ar Satiksmes ministriju par autoceļa radītā trokšņa līmeni 10

Administratīvās rajona tiesas Jelgavas tiesu nams šodien nosprieda noraidīt Valsts kancelejas direktores Elitas Dreimanes pieteikumu strīdā ar Satiksmes ministriju par autoceļa radītā trokšņa robežvērtības pārsniegšanu pie viņas privātīpašuma, aģentūra LETA uzzināja tiesā.

Tiesa šo lietu skatīja rakstveida procesā un pasludināja spriedumu, kurā noraidīja pieteikumu. Spriedums ir pārsūdzams viena mēneša laikā.

Kā ziņots, iepriekš šī tiesa lēma izbeigt tiesvedību, tomēr Dreimane iesniedza blakus sūdzību Augstākās tiesas (AT) Senātā, kas lēmumu atcēla.

Tiesa lēmumu par lietas izbeigšanu pieņēma, pamatojoties uz Administratīvā procesa likuma 282.panta 1.daļas 1.punktu, kas paredz, ka tiesvedība ir izbeidzama, ja lieta nav izskatāma administratīvā procesa kārtībā. Savukārt Dreimane nepiekrita, ka tiem Latvijas iedzīvotājiem, kuri dzīvo nelabvēlīgā vidē, nav tiesību prasīt no valsts iestādes konkrētu rīcību tās radītās problēmas risināšanā.

Neatkarīgi no līdzšinējā un gaidāmajiem tiesu spriedumiem Dreimane ir apņēmusies turpināt tiesvedības procesu līdz galam. "Uzskatu, ka ikviena cilvēka veselība un dzīve labvēlīgā vidē ir nozīmīgāka par transportlīdzekļiem, ceļiem un naudu. Un es kā jebkurš izmantošu savas cilvēktiesības uz taisnīgu tiesu," iepriekš pauda Valsts kancelejas direktore.

Līdzīgs gadījums Eiropas Cilvēktiesību tiesā jau ir skatīts un tiesa spriedumā atzinusi valsts rīcību par prettiesisku, informēja Dreimane. Eiropas Cilvēktiesību tiesas 2010.gada spriedums pilsoņa iniciētā lietā pret valsti atzina Ungārijas rīcību par prettiesisku, kā rezultātā garo tiesvedības procesu laikā no 1997.līdz 2010.gadam Ungārijas iedzīvotājs bija spiests dzīvot autoceļa malā, kura radītais troksnis jūtami pārsniedza valsts noteiktos robežlielumus. Tajā pašā laikā Ungārijas tiesu instances viena pēc otras pieņēma spriedumus, ka attiecībā uz konkrēto iedzīvotāju valsts ir izdarījusi visu iespējamo.

Jau ziņots, ka vairāk nekā gadu sarakstē ar SM Dreimane mēģināja panākt risinājumu trokšņa mazināšanai, kas pēc autoceļa brauktuves paplašināšanas un paaugstināšanas būtiski pārsniedz Ministru kabineta (MK) noteikumos pieļaujamo robežvērtību, tomēr konstruktīvs risinājums šādā veidā nebija iespējams. Kā minēja Dreimane, trokšņu robežvērtības pārsniegšanu apliecina arī Veselības inspekcijas veiktās testēšanas akti dažādos laika posmos.

Pievieno komentāru

Komentāri 10

sers

Pabrauciet pa Jelgavas- Tukuma šoseju, dažas mājas atrodas pilnīgi pie šosejas malas. Tāpat Jelgava-Tērvete ir mājas, kuras no šosejas šķir kāds jāņogu krūms vai klinteņu dzīvžogs. Un tā var turpināt par katru šoseju, kaut vai Rīga-Salacgrīva vai Rīga-Ragana tālāk pa šoseju uz Limbažiem. Kurzemē un Latgalē, visur ir tāpat.
Un kur tad vēl katra PRIVĀTMĀJA, kas atrodas katrā pilsētā, katrā ciemata centrā...visām pa ielu brauc mašīnas, autobusi, tramvaji, vilcieni.....
Nu tad nu tagad visi sasparojamies, plēšam ārā vītolus, kaukāzenes, ceriņus, tūju dzīvžogus,kas nu kuram ir sastādīts, lai mazinātu trokšņus un sūdzam tiesā, ka, lūk, Latvijā nav iespējams dzīvot, jo viss ir pārāk tuvu ielai.

pirms 7 gadiem, 2014.03.12 22:25

Greex

Pabrauciet pa Čehiju, Ungāriju vai kādu citu Centrāleiropas valsti - visur, kur lielās šosejas iet tuvu mājām, ir izbūvētas augstas prettrokšņu sienas. Tās ceļmalas mājeles varbūt ir būvētas laikos, kad šosejas tur vēl nemaz nebija vai pa to aizbrauca varbūt pārsimt mašīnu dienā.

pirms 7 gadiem, 2014.03.12 22:44

...

manai mājai virsū nāk kapsēta. Ar katru mirušo ar vien tuvāk un tuvāk. Ko man darīt? Sūdzēt tiesā?..Piekrītu, mirušie troksni nerada, bet morāli nomāc.

pirms 7 gadiem, 2014.03.13 09:25

Didzis

Mums arī sekcijā trauki paziņo, ka brauc lielās mašinas un māja norīb. Kad māju cēlām tad nebija tāda intensitāte, kāda ir tagad un kur nu vēl Balčuna atrakstīšanās, par ceļazīmēm , kas atļauj kravas mašīnām iebraukt pa šo ceļu. Nez, kas notiek ar māju???

pirms 7 gadiem, 2014.03.13 14:18

Vernons

Liepājas šosejai veica remontu līdz Kalnciemam. Palēninājuma joslas pie stratēģiskām vietām tā arī neizveidoja. Vēl trakāk, pie Lāču maizes to asfalta mazumiņu, kuru arī var izmantot ka palēninājuma joslu neatļāva novelkot nepārtraukto līniju, 920. apzīmējums. Dreimane ir malacis! Lai cīnās un izcīnīs precedentu! Tās ir noziedzīgas politikas sekas gan ceļu satiksmē, gan pret Tautu vispār. Lai veicas!
No Kalnciema karjera atsiju kaudzes daļu atvest šeit un akustiskais valnis gatavs! Tā tas arī beigsies!

pirms 7 gadiem, 2014.03.13 10:31

abc

Vai redzēji bildi? Kur tur vieta 'akustiskajam valnim'? Pat ja kāds par akmeņu kalna pārvietošanu maksātu, pieņemu, ka Elita Dreimane negribētu, lai tas atrodas pagalmā tūlīt aiz loga.

pirms 7 gadiem, 2014.03.13 11:50

Vernons

Akustiskajam valnim vajag apmēram 1,5 m augstumu, lai motora un riepu troksni noslāpētu. Un arī vakara saulīti logos iespīdam redzētu.

pirms 7 gadiem, 2014.03.13 12:01

sers

O.k. tad tik būvējam pret trokšņu sienu pa visu šosejas malu un obligāti arī ielas malu visai Rīgai privātai zonai arī. Visu Juglu, Imantu, kur vēl ir palikusi prīvātmāju sektori pilnīgi ielas malā. Pa Murjāņu ielu autobusi un mašīnas kursē nepārtraukti, tāpat Ķengaragā- tuer pat tramvajs brauc, Šķirotavā vilcieni....nu taču visa pilsēta viens trokšņu apgabals....ko nu Dreimane iesak, ko????
Starp citu, pati dzīvo Rīgā un dažas nedēļas nogales tikai savā "dāčā" un krūmus izplēsa no šosejas malas, kas labi aizsargāja troksni.
Lai stāda modernu dzīvžogu un nebūs problēmas!!!

pirms 7 gadiem, 2014.03.13 11:22

cIETEJS

GATAVOJU LIDZIGU IESNIEGUMU TIESA lAI VEICAS DREIMANES KUNDZEI G

pirms 7 gadiem, 2014.03.13 22:14

Marta

Neizskatās, ka tur kāds reāli dzīvotu. Plika māja. Kaut vai ceriņus vai tūjas sastādītu un būtu ok. Un nekas neliedz pirkt īpašumu citur un šito pārdot.

pirms 7 gadiem, 2014.03.14 10:20

Jelgavas novadā