Jelgavu grib iedzīvotājiem un videi draudzīgāku (FOTO) 10

“Ko grib Jelgavā? – ar šādu pretenciozu nosaukumu biedrība “Jelgavas attīstībai” sadarbībā ar Zemgales nevalstisko organizāciju atbalsta centru rīkoja semināru par pilsētvides jautājumiem.
Pasākumā Sv.Trīsvienības baznīcas tornī piedalījās arī pašvaldības pārstāvji, uzstājās pilsētplānošanas lietpratēji Reinis Petkus, kas savu ideju par gājēju ielas izveidošanu Jelgavā no Mītavas tilta līdz autoostai bija attīstījis pērn Rīgas Tehniskajā universitātē aizstāvētajā bakalaura darbā, kā arī Jānis Gov­čis, LLU ainavu plānošanas un arhitektūras programmas maģistrants, kas prezentēja savu bakalaura darbu par to, kā varētu tikt pārveidots RAF rajonā esošais tirdzniecības centrs “Pērnava”. Ar velosipēdu no Cukurfabrikas stacijas seminārā ieradās arhitekts Oto Ozols, kas Rīgā darbojas biedrībā “Pilsēta cilvēkiem”, kā arī Āgenskalna apkaimes aktīvistu grupā, kas zināmā mērā ir līdzīgas biedrībai “Jelgavas attīstībai.”

Pa Katoļu ielu brauc un neapstājas
Pamatojot Jelgavā pirmās gājēju ielas izveidošanas iespēju, R.Petkus kādā 2019. gada maija dienā Katoļu un Driksas ielas krustojumā stundas laikā bija saskaitījis 834 gājējus un 256 automašīnas, no kurām tikai trīs nebija caurbraucējas. Mūsdienās pilsētvides speciālisti uzsver, ka pa pilsētas centru jāpārvietojas kājām vai ar velosipēdu, turklāt pašvaldībai būtu jāveicina tas, lai iedzīvotājus apkalpojoši uzņēmumi attīstās ēku pirmajos stāvos, kur pagaidām Jelgavas centrā daudzviet ir tukšas vai uz ielas pusi neuzrunājošas telpas. R.Petkus minēja, ka savulaik 60. gados izveidotajai gājēju ielai Jelgavas sadarbības pilsētas Šauļu centrā gājējus atņem lielveikali pilsētas nomalē.  
Savukārt J.Govčis pauda, ka RAF rajona tirdzniecības centram “Pērnava” jākļūst par sabiedrisku izklaides centru, kur atrod vietu gan jauns, gan vecs. Jānis uzsvēra, ka RAF rajons attīstās un nav uzskatāms galvenokārt kā “guļamvagons” Rīgā strādājošajiem, kurus dzīve Jelgavā interesē visai maz.       
Arhitekts un biedrības “Jelgavas attīstībai” dalībnieks Vents Grietēns vērtē, ka viena no pēdējā laika iezīmēm Jelgavā ir abu Lielupes krastu līdzsvarota attīstība. Proti, arī Pārlielupe attīstās kā sabiedriskās dzīves centrs – tur darbojas Zemgales Olimpiskais centrs, paplašinājusies 4. vidusskola, kā arī tapuši tirdzniecības centri.   

Visu rakstu lasiet 15.oktobra "Zemgales Ziņās"

Foto: Ruslans Antropovs

Pievieno komentāru

Komentāri 10

Ījabs

Ko viņš pīpē? :D Kā tika veidota šāda statistika?! :D ".Petkus kādā 2019. gada maija dienā Katoļu un Driksas ielas krustojumā stundas laikā bija saskaitījis 834 gājējus un 256 automašīnas, no kurām tikai trīs nebija caurbraucējas."

pirms 16 dienām, 2020.10.15 09:04

mhh

Gribat draudzīgu vidi? Sākat ar daudzstāveņu pagalmiem.

pirms 16 dienām, 2020.10.15 10:20

Pasākuma dalībnieks

Veiktās aptaujas rezultāti to arī rādija, ka iekšpagalmi ir vislielākā aktualitāte. Pašvaldības vadība gan bieži atrunājas, ka zeme nav pašvaldības īpašumā, bet visos gadījumos tā gluži nav. Piemēram, iekšpagalms mājām, kas ir pretī domes ēkai (starp Kr. Barona, Pasta un Lielo ielu) kadastra kartē ierakstīts pašvaldības īpašumā. Bet pašiem iedzīvotājiem arī jākļūst skaļākiem un jāvienojas uz to mērķi. Lai dome sadzird, ko grib tauta. Jāatzīst, to vajag darīt konstruktīvā, produktīvā veidā nevis tikai ar negatīviem komentāriem, kas pazudīs interneta miskastē.

pirms 16 dienām, 2020.10.15 19:25

mhh

Atruna, ka tas ir privātīpašums nekam neder, ja es tur mierīgi varu pārvietoties, tātad tā ir publiski pieejama telpa, tāpat pa tām bumbu bedrēm pārvietojas dažādi operatīvie dienesti, kas lauž mašīnas un atkal, tās mašīnas tiek lauztas nevis dzīvokļos, bet brīvi pieejamā vietā.

pirms 16 dienām, 2020.10.15 19:49

mhh-am

Nepiekritīšu mhh-am. Jā, zeme ir publiski pieejama, bet, ja privātmājai neuzliek žogu, tas arī nozīmē, ka dārza iekopšanā palīdzēs dome? Stulbi gan, ka pašvaldībā tās nekārtības nav atrisinātas. Iedzīvotāji, zemes īpašnieks, pašvaldība... Kuram nu ir kaut kas jādara un kāda ir tā kārtība? Pašvaldībai vajadzētu aktīvāk regulēt šo diskusiju. Līdzfinansējums jau pašlaik ir, manuprāt. Gaidīt, ka pašvaldība SVEŠĀ zemē visu izdomās, izdarīs un samaksās pati ir tāls fantāzijas lidojums bez nākotnes. Es mašīnu lieku uz sev piederošas zemes. Kamēr man teritorijas uzturēšana pašam jānodrošina, dzīvokļiem būs par manu nodokļu naudu būvēti privātpersonām piederoši pagalmi?

pirms 16 dienām, 2020.10.15 20:59

mhh

Nē, gar tavu māju ikdienā nepārvietosies simti + specdienesti arī diez vai braukās cauri. Reāli, cik katram dzīvoklim pieder tā zeme pagalmā? Pašvaldības interesēs būtu sakopt pagalmus un iespēju robežās izvākt automašīnas no pagalmiem, jo, ja pienāks tā stunda, kad degs kāda daudzstāvene naktī un pagalmos stāvēs tās miljons automašīnas, tur neviens specdienests normāli netiks klāt.

pirms 16 dienām, 2020.10.15 21:33

Ja,ja

Bet tur tad darbs visiem.Arī tiem ,kas dzivo taja daudzstavene.Pieprasit makam.Tiesibas zinām,bet ar pienakumiem ir ka ir.Tiem attistitajiem vajadzetu paskatities uz situaciju valstī,kada ir un tulit bus.Un arīuz to kas atņemts pašvaldibam.Drusciņ tadi tukšpauri esiet.

pirms 16 dienām, 2020.10.15 11:41

Jurka

Domei ar savu finansejuma daļu nav problemas piefalities.Problemas ir iedzivotajos.

pirms 16 dienām, 2020.10.15 20:35

Dainis

Kada ta privatizacija 30 gadus atpakaļ bij,tada ta realitate ar ir.Un ne pašvaldiba,ne iefzivotajs pie ta vainigs.Diemžel iedzivotaji ir ļoti neaktivi.

pirms 16 dienām, 2020.10.15 21:10

Vietējās ziņas