Lange: “Esam Latvijas visu laiku mobilākā sabiedrība” 1

Intervija ar valsts akciju sabiedrības “Latvijas valsts ceļi” valdes priekšsēdētāju Jāni Langi.

– Kā beidzamajā laikā Latvijā un jo īpaši Jelgavas un Ozolnieku novadā ir mainījusies ceļu satiksmes intensitāte? Zināms, ka aizvien valsts iedzīvotāju skaits turpina samazināties, sabiedrība noveco, ir problēmas, kas saistītas ar to, ka pa Latvijas ceļiem ripo samērā daudz krietni palietotu un ne visai drošu automašīnu. 


Tas ir paradoksāli, ka satiksme uz valsts autoceļiem vēl aizvien palielinās un Latvijā pašlaik dzīvo visu laiku mobilākā sabiedrība. Kaut vai salīdzinot ar 2016. gadu, pieaugums ir vairāk nekā par 12 procentiem. Uz Jelgavas šosejas (A8) pēdējo četru gadu laikā pieaugums ir bijis vairāk nekā par 25 procentiem. 
Arī 2020. gada janvārī Latvijā kopumā tas bija plus 5,4 procenti, salīdzinot ar 2019. gada janvāri, bet februārī – plus 3,3 procenti. Martā un aprīlī saistībā ar pandēmijas vilni satiksmes intensitāte strauji mazinājās par 12 un pat 26 procentiem. Taču, sākot ar maiju, tā atkal sāka augt un septembrī jau par 1,2 procentiem pārsniedza 2019. gada rādītāju. Iedzīvotāju mobilitāte ir tieši proporcionāla iekšzemes kopprodukta pieaugumam (IKP). Ja krīt ceļu satiksmes intensitāte, tad kaut kas nelāgs ir noticis ekonomikā. Pašlaik ekonomiskā aktivitāte ir atgriezusies pilnīgi noteikti. Redzēsim, kā būs turpmāk.

– Vai uz valsts nozīmes ceļiem tiek uzskaitīta arī gājēju un velobraucēju kustība?
Automātiskā sistēma to neuzskaita, valsts autoceļi lielākoties atrodas ārpus apdzīvotām vietām. Tur gājēju un velobraucēju satiksme nav tik intensīva. Taču ir gadījumi, kad kādā vietā mēs speciāli īslaicīgi uzskaitām arī gājējus un velosipēdistus. Tas var būt nepieciešams lai, plānojot izmaiņas ceļu satiksmē, pieņemtu pareizo lēmumu. 

– Kāda satiksmes intensitāte tiek prognozēta nākotnē?
Rēķinām, ka pieaugums trīs procenti gadā varētu turpināties.   

– Ceļu remonts, to kvalitātes uzlabojums taču arī palielina satiksmes intensitāti? Pēc Jelgavas novadā, īpaši Vilcē, plašus nemierus raisījušā P103 ceļa (Bauska–Eleja–Dobele) remonta satiksmes intensitāte tur ir augusi? 
Ceļu satiksme ir augusi uz visiem reģionālajiem autoceļiem. Vai P103 tas ir noticis tieši tāpēc, ka veikts ceļa remonts, to gan ir grūti pateikt. Bet noteikti braukt pa šo ceļu ir kļuvis komfortablāk un drošāk. 

Visu interviju lasiet 22.oktobra "Zemgales Ziņās"

Foto: "Latvijas valsts ceļi" publicitātes

Pievieno komentāru

Komentāri 1

Vip

Tas viss skan ļoti labi.Pēdējos gados valsts ceļos ir ieguldīts daudz līdzekļu.Bet kā ziņoja ceļinieku pārstāvis Andris Bērziņš nākošajā gadā valsts budžetā ceļiem budžets ļoti samazināts,un gaidāmi daudzi ceļu būves uzņēmumu bankroti.

pirms mēneša, 2020.10.22 13:45

Vietējās ziņas