Nākamnedēļ diskutēs par priekšlikumu atļauto ātrumu apdzīvotās vietās samazināt līdz 30 kilometriem 10

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā piektdien, 2.oktobrī, pārrunās priekšlikumu samazināt atļauto braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā, liecina informācija Satiksmes ministrijas mājaslapā.

Satiksmes ministrijā piektdien, 2.oktobrī, pulksten 11 notiks Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca, kurā diskutēs par diviem jautājumiem - satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekmi uz ceļu satiksmes negadījumiem un atļautā braukšanas ātruma samazināšana apdzīvotās vietās līdz 30 kilometriem stundā.

Šogad februārī notika trešā globālā ministru konference par ceļu satiksmes drošību "Pasaules mēroga mērķu sasniegšana 2030.gadam". Tajā tika pieņemta Stokholmas deklarācija, kas paredz galveno uzmanību veltīt ātruma pārvaldībai, tostarp tiesībaizsardzības stiprināšanai, lai novērstu ātruma pārsniegšanu un padarīt 30 kilometrus stundā par obligātu maksimālo braukšanas ātrumu vietās, kur mazaizsargāto satiksmes dalībnieku un transportlīdzekļu vadītāju ceļi bieži un plānoti krustojas, izņemot, ja ir pārliecinoši pierādījumi, ka lielāks ātrums ir drošs.

Tāpat tika atzīmēts, ka centieni samazināt ātrumu kopumā būs labvēlīga ietekme uz gaisa kvalitāti un klimata pārmaiņām, kā arī būs būtiska nozīme ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo un ievainoto skaita samazināšanā.

Domnīcā spriedīs arī par satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēra ietekme uz ceļu satiksmes negadījumiem. 

Ministrijā skaidroja, ka ceļu satiksmes negadījumu statistika Eiropas valstīs ar dažiem izņēmumiem parāda, ka ir tieša korelācijā starp satiksmes noteikumu pārkāpumu sodu apmēru un ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu. Ņemot vērā, ka Latvijā sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem ir relatīvi mazi, ir nepieciešams pārrunāt par turpmākajiem soļiem attiecībā par sodu apmēriem, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošību. Viens no iespējamajiem risinājumiem ir sodu pielīdzināšana to apmēram Igaunijā, kur šāda politika deva būtiskus ceļu satiksmes drošības uzlabojumus.

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīca ir padomes izveidota, lai eksperti veiktu dažādu politikas risinājumu diskusijas un labākās prakses analīzi, kā arī nodrošinātu ceļu satiksmes drošības procesa nepārtrauktību padomes sēžu starplaikos. Šajā domnīcā sagatavotie un apspriestie starpnozaru jautājumi tiek virzīti konceptuālu lēmumu pieņemšanai padomē.

Foto: Diena

Pievieno komentāru

Komentāri 10

andris

Pilsētas jau tā ir neizbraucamas- lielākā muļķība ir saražot miljardiem auto un tad aizliegt ar tiem pārvietoties,kaut gan galvenais jau būtu uzlikt ātruma ierobežojumu un galā krietnu naudas sodu-Latvijā galvenais ir naudas sods-- gribētos gan tā nopietni noskaidrot - kur paliek lielākā daļa iekasētās saoda naudas.

pirms mēneša, 2020.09.27 10:54

Jauki

Kamēr adekvāti nesodīs visas ceļu satiksmē iesaistītās puses, tikmēr taisnības nebūs. Vienmēr grēkāzis būs autovadītājs, bet pārējie uz ceļa var uzvesties kā tiem ienāk prātā.

pirms mēneša, 2020.09.27 13:45

Vernons

Tā gluži nava! "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pata "Pienākumi un tiesības", 1., 3. un 4. punkti uzliek par pienākumu "Katram", ne vis katram otram, uz ceļa rīkoties "Tā", lai bīstama situācija neiestātos! Gājējam arī ir Pienākums par Savu drošību parūpēties Pašam!

pirms mēneša, 2020.09.27 15:34

Lēnais Pukšķinātājs

Kā būtu, ja izskatītu minimālā ātruma ieviešanu uz šosejām, labas redzamības apstākļos?

pirms mēneša, 2020.09.27 19:11

Zinātājs

Tas neko nemainīs. Miglas lukturus kopā ar tuvo gaismu ir atļauts iedegt tikai pasliktinātas redzamības apstākļos. Paskaties cik tādu braucēju uz ceļiem un ielām. Mums te visu gadu ir slikta redzamība.

pirms mēneša, 2020.09.28 08:47

Zinātājam

Man gan nekad nav traucējuši pretimbraucoša transportlīdzekļa miglas lukturi, ja, protams, tie pareizi noregulēti. Drīzāk tuvie dažam labam iespiež pierē

pirms mēneša, 2020.09.29 17:47

Resnais

pat ar traktoru braucot varēs sodu atraut..

pirms mēneša, 2020.09.27 23:08

nu,

sodi birs kā no pārpilnības raga.Urrā, idiotu baram tur '' augšā lemjošiem''.Un degvielas piegādātājim
būs vairāk ieņēmumu.

pirms mēneša, 2020.09.28 08:59

alvils

Samazinot atļauto braukšanas ātrumu apdzīvotās vietās uzlabošoties gaisa piesārņojuma situācija....Nobraucot to pat ceļa gabalu ilgākā laika un un ar pazeminātu pārnesumu, respektīvi - mazākā ceļa posmā sadedzinot vairāk degvielas, būs mazāk izmešu.....nekas stulbāks nav dzirdēts!

pirms mēneša, 2020.09.28 20:33

Vietējās ziņas