Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Sīkdatne uzkrāj datus par vietnes apmeklējumu. Dati ir anonīmi un palīdz piedāvāt Jums piemērotu saturu un reklāmas. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Savu piekrišanu Jūs jebkurā laikā varat atsaukt, nodzēšot saglabātās sīkdatnes.

Sapratu

Nebijis notikums - Zemgalē kursēs bezpilota autobuss 20

Pirmo reizi Latvijā - augustā Jelgavā un septembrī Aizkrauklē kursēs bezpilota autobuss, ko Zemgales Plānošanas reģions atvedis “Interreg Baltic Sea Region” programmas projekta “Baltijas jūras reģiona sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bez vadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu (SOHJOA Baltic)” ietvaros, informē Zemgales Plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Lujāne.

Projekta mērķis ir uzlabot videi draudzīgas transporta sistēmas pilsētu teritorijās, izmantojot pilsētas transporta dažādību un apkalpojot lielāku skaitu iedzīvotāju. Ar projekta “Sohjoa Baltic” aktivitātēm Latvijā tiks sperts plats solis bezpilota transporta izmantošanā, pētot, popularizējot un praksē pārbaudot iespējas sabiedriskā transporta sistēmā izmantot autonomus bezpilota elektriskos autobusus.

Jelgavā bezpilota autobusa atklāšanas pasākums norisināsies 14. augustā pulksten 11, un tas pārvietosies no ieejas Pasta salā līdz rekonstruētās Pasta salas aktīvās atpūtas zonai. Savukārt Aizkrauklē autobusu atklās 9. septembrī pulksten 11, un tas kursēs maršrutā no Aizkraukles Vēstures un mākslas muzeja līdz Lāčplēša ielai. Abās pilsētās autobuss kursēs divas nedēļas.

Autonomais autobuss braucienus veiks patstāvīgi - šobrīd tiek ieprogrammēti paredzētie maršruti, ar dažādiem sensoriem transportlīdzeklis uztvers apkārtējo vidi un zinās, kad piebremzēt vai apstāties pilnībā, ja priekšā uzrodas šķērslis. Tomēr ikviens ir aicināts ievērot piesardzību, neradīt mākslīgus šķēršļus, neiet autobusam pa priekšu vai kā citādi traucēt transportlīdzekļa darbību gan tā programmēšanas, gan darbības laikā. Jāatzīmē, ka autobusā pastāvīgi atradīsies pavadonis, kurš nepieciešamības gadījumā varēs pārņemt tā vadību.

Zemgales Plānošanas reģions jau ilgstoši ir iesaistījies vairāku projektu ieviešanā, kas saistīti ar zaļo enerģiju un videi draudzīgu transportu. Ar šo projektu tiek uzsvērta projekta reģionālā pieeja, jo demonstrējumi organizēti reģiona dažādās pilsētās. Sadarbībā ar Satiksmes ministriju, VARAM un CSDD ir plānots turpināt šādus projektus arī turpmāk, ieviešot tos arī citās Zemgales pilsētās un pielietojot arvien jaunas inovatīvi tehnoloģiskās iespējas, kā piemēram, pilnīgu attālināto vadību nodrošinot šādu transportlīdzekļu kustību. Zemgales Plānošanas reģions aicina citus plānošanas reģionus un interesentus apmeklēt Jelgavu un Aizkraukli augstākminētajos datumos, lai pārņemtu labās prakses pieredzi un izplatītu to visā Latvijā.

Projekts “Pārrobežu sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bezvadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu” tiek īstenots no 2017. gada oktobra līdz 2020. gada septembrim, un tā kopējais budžets ir 3,8 miljoni eiro, no kā 2,8 miljonu eiro līdzfinansē INTERREG Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programma.

Šī publikācija ir sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu. Par šīs publikācijas saturu pilnībā atbild Zemgales Plānošanas reģions, un tas nekādos apstākļos nav uzskatāms par Eiropas Savienības oficiālo nostāju.

Vairāk informācijas: www.interreg-baltic.euwww.europa.eu

Foto: publicitātes

Pievieno komentāru

Komentāri 20

Mja

"Jāatzīmē, ka autobusā pastāvīgi atradīsies pavadonis" Tātad autonoms, bet ne bezpilota kā virsrakstā minēts...

pirms mēneša, 2020.08.06 09:48

Pavadonis būs ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes izglītību.

pirms mēneša, 2020.08.06 10:29

Veselības ministrija

Būtu labi vēl medicīnas brigādi, ja pavadonim gadījumā kļūs slikti...

pirms mēneša, 2020.08.07 12:58

nu,

es tādu negribētu redzēt savas mašīnas priekšā vai aizmugurē

pirms mēneša, 2020.08.06 10:03

Mateo

Nu gan atraduši vietu, kur testēt, tieši blakus bērnu rotaļu laukumam. Braukājat apkārt pilij un testējat vai arī no pils līdz zirgu pļavām. Nē, vajag tieši tur, kur cilvēki visvairāk tieši staigā, brauc ar velo, skrituļo. Prātiņ, nāc mājās!

pirms mēneša, 2020.08.06 11:33

Nezinu

Man gan liekas, ka tur ir ideāla vieta, kur testēt, nost no autoceļiem, gājēju iecienīta vieta, būs, kas brauc, ātrums noteikti nebūs diži lielāks kā kājāmgājējiem un ar visiem sensoriem priekšā, pakaļā un plus pavadoni, būs simtreiz mazāk bīstams par skrejriteņu, velo u.c. braucamrīku lietotājiem un gājējiem, kas bez telefona ekrāna redz tikai metru uz priekšu.

pirms mēneša, 2020.08.06 12:33

trallinam

Tā mēs to naudu iztrallinam.. nu nebūsim naivi. Šis tiešām nav nekas vairāk kā naudas apgūšanas projekts. Ne mēs tos bezpliota aparātus ražojam, ne mums kāds sakars ar tiem. Nebūsim arī pirmie, kas tos ievisīs uz ielām. Tapēc arī esam, kur esam. Visu šo fondu naudu nemākam litderīgi tērēt un tur kur tērējam jāatcerās, ka ir vēl pašu līdzfinansējums. Noteikti arī šim "projektiņam". Tur budžetā rakstīts, ka bez līdzfinansējuma 1mlj ir izpūsts no pašu naudas. Žēl.

pirms mēneša, 2020.08.06 12:02

Tas pats Jānis

Pietiek, ka Zemgalē pilns ar bezpilota šoferiem...

pirms mēneša, 2020.08.06 12:41

andris

Nesaprotu kur ir problēma-lai tak ievieš un izmēģina ko jaunu,ne jau visu mūžu brauksim ar busiem kur viss atkarīgs no auto vadītaja un uzņēmuma labvēlības, nezin kāpēc mājā jau sen veļas mašīna un trauku mazgājamā mašīna atvieglo soli ,bet palaist pilsētā vagoniņus bez vadītāja uzskatām pa kaut ko nedrošu.

pirms mēneša, 2020.08.06 13:44

Seagan

Tu domā bezpilota tehnika nav atkarīga no uzņēmuma labvēlības?

pirms mēneša, 2020.08.06 14:28

andrīt

Izmaksas šādām izklaidēm redzēji? Veseli 4mlj. Labi izlietota nauda? Nedomāju viss. Par privātiem līdzekļiem lūdzu izmēģiniet cik uziet. Neredzu jēgu šadiem pasākumiem kur nekas taustāms pāri nepaliek.

pirms mēneša, 2020.08.06 15:02

Vērmanis

Grib ko jaunu? Sāc mīt velosipēda pedāļus ar pievienoto vērtību, nevis pieķēzīt tā jau pieķēzīto dabu...

pirms mēneša, 2020.08.06 15:57

Stefans

Prieks par inovatīvu Latviju. Turpinam augt un attīstīt modernu vidi.

pirms mēneša, 2020.08.06 14:33

jenzis

vispar saspiedusies pasta sala no abam pusem udens un ja kas sistema nobruk un iebrauc udeni ar cilvekiem nedod dievs ja kads nosliktu . zabaki kas zabaki

pirms mēneša, 2020.08.06 15:16

Vērmanis

šis tā saucamais "progress" ir tipiska regresa pazīme vienā sabiedrības daļā un tajos, kas šo "sviestu kuļ" un bīda masās...

pirms mēneša, 2020.08.06 16:00

Laukracējs

Kurā domes sēdē tas tika pieņemts un kas ir idejas autors???????????

pirms mēneša, 2020.08.06 15:43

Valdis

Nav ko cepties, man šodien pabrauca garām Tesla un vadītāju neredzēju.

pirms mēneša, 2020.08.06 16:22

Bremze

Palaidiet pa Vidus ielu. Vispiemērotākā, vienās bedrēs, aizaugusi ar koku zariem, lietus periodā var testēt uz kuģošanu. Visapkārt izrakts, šķembas, grants, dubļi...uz priekšu!!! Trotuārs te ir , te nav, tas arī aizaug ar etiķkokiem un citiem dabas brīnumiem...var braukt ar aiztaisītām acīm un muti, lai zobi neizdauzās!!!

pirms mēneša, 2020.08.06 16:55

Vietējās ziņas