Ozolnieku pašvaldība lūgs LVC paredzēt līdzekļus Rīgas ielas pārbūvei 27

Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sagatavotā Rīgas ielas Ozolniekos audita pašvaldība aicinās ceļa īpašnieku AS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pievērst uzmanību satiksmei Rīgas ielā, kā arī plānot ielas pārbūvi, aģentūra LETA uzzināja Ozolnieku novada pašvaldībā.

Audits CSDD pasūtīts, ņemot vērā, ka pašvaldība regulāri saņem iedzīvotāju aicinājumu aprīkot ar luksoforiem gājēju pārejas pāri centrālajai – Rīgas – ielai, kas ciematu savieno ar Jelgavu. Ekspertu izvērtējums atklāj, ka esošās gājēju pārejas nav atļauts aprīkot ar luksoforiem.

Audita laikā konstatētas kompleksas problēmas Rīgas ielā, uzsverot, ka iela kopumā neatbilst normatīvajos aktos atrunātajām prasībām, līdz ar to esošo problēmu risināšana nolūkā uzlabot gājēju drošību ir iespējama, veicot Rīgas ielas pilnīgu vai daļēju pārbūvi. Vienkārši pasākumi – ceļa zīmju uzstādīšana, pārvietošana, jaunu ceļa apzīmējumu izveidošana – nevar sniegt vērā ņemamu gājēju drošības situācijas uzlabošanos Rīgas ielā kopumā, secināts auditā.

Vienlaikus CSDD eksperti uzsvēra, ka arī pašvaldībai jārūpējas, lai diennakts tumšajā laikā būtu ieslēgts gājēju pāreju speciālais apgaismojums, jo maksimālā gājēju satiksmes intensitāte rudens un ziemas periodā sakrīt ar diennakts tumšo laiku un apgaismojums ir tiešs gājēju drošības sabiedrotais.

Turklāt auditā ieteikts arī līdz 70 kilometriem stundā ierobežot atļauto braukšanas ātrumu posmā starp Jelgavu un Ozolniekiem, kur pašlaik var braukt ar ātrumu 90 kilometri stundā.

Ņemot vērā ekspertu slēdzienu, Ozolnieku novada pašvaldība informēs LVC par audita ziņojuma saturu, aicinot pievērst uzmanību situācijai Ozolniekos, perspektīvā paredzot pasākumus tranzīta satiksmes apjoma mazināšanai un kopējās caurplūdes kustības ātruma samazināšanai, kā arī lūdzot atvēlēt līdzekļus nepieciešamajai Rīgas ielas pārbūvei.


Foto: Raitis Puriņš

Pievieno komentāru

Komentāri 27

Kur sen solītais aplis?

Liepiņš akal stiepj gumiju, apļa projekts bija izstrādāts jau iepriekšējās domes laikā. Bet nē, Liepiņam vajag pa savam. ZZ labāk uzrakstītu, ka Liepiņš ar savu iejaukšanos ir tas, kurš tieši ar savu rīcību bremzē apļa izbūvi un nevajadzīgi sķiež iedzīvotāju laiku un naudu.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 11:22

Kožax

Pēteri vai policijā jau biji? Liecības par mahinācijām OKSDU sniedzi? Mantu uz sievu pārrakstīji?

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 11:54

Tironis

Dainis pašreiz domē ir aizņemts ar svarīgākām lietām, viņam steidzami ir jāatrisina jautājums ar slēpotāju satrēgumiem pirms uzkalniņiem slēpošanas trasē. Pārējais var pagaidīt.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 12:55

autobraucējs

Kārtējā darbības imitācija. Man kā autobraucējam ir svarīgi nokļūt no Jelgavas => Rīgā un otrādi. Braukšu par maršrutu, kas būs ātrākais. Tāpēc ir jāskatās uz posmu Rīga - Jelgava kompleksi, nevis jāizdala 2km, kas ir izbraukšana cauri Ozolniekiem.
Domājiet, kā uztaisīt normālu kustību pie Skuju skolas, Olaines/Jaunolaines krustojumos, nokļūšanu uz apvedceļu no Jelgavas. Ja satiksme skries pa apvedceļu, tad satiskmes intensitāte Ozolniekos kritīsies un apļu nepieciešamība atkritīs.

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 11:15

Iedzīvotāja

Galvenais ko visi nesaprot ir, ka ar gājējiem jau viss ir ok - ir gājēju pārrejas, cilvēks iet un auto stājas. Trakājais ir autobraucējiem, kam vismaz 10 minūtes jāsav jāgaida no rītiem vai ap 17:30, lai izbrauktu uz Rīgas ielas, jo plūsmā neviens neielaiž. Un ja ātrumā arī izlec un centies iekļauties plūsmā, tad ir riska situācija no bremzēšanas. Smieklīgi, bet gājēji ir tie, kas šo situāciju glābj - jo kad dēļ viņiem citi auto apstājas, tad tikai no malām Ozolnieku iedzīvotāji var izbraukt uz galveno ceļu.

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 12:08

intendants

Uz Rīgas ielas ir par daudz gājēju pāreju un autobusu pieturu, kas ir pie katra otrā staba.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 12:41

superintendantam

Negribētu piekrist. Problēmu pēc būtības var atrisināt tikai samazinot automašīnu satiksmes intensitāti Rīgas ielā. Tam ir domāts apvedceļš. Bet kā to panākt - jārisina amatpersonām. Var likt zīmi "Apdzīvotā zona" ar vidējā ātruma kontroli (atkal atpaliekam no leišiem), var būvēt vairākus apļus, var likt ātruma vaļņus vai jebko citu. Bet tik ilgi kamēr Jelgavu ātrāk būs sasniegt caur Ozolniekiem, nekas būtiski nemainīsies.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 13:32

intendants

Gan jau pie apļa izbūves pazudīs nevietā esošā un neērtā Eglaines ielas pāreja, kurai būtu jābūt pie Tautas nama, tāpat kā autobusa pieturai. Bet līdz ar to zūd jēga Meliorācijas ielas pārejai u.t.t. Arī Pļavu ielas pāreja ir tikai pieturas dēļ, bet tā pietura ērtāka būtu starp Celtnieku un Spartaka ielu. Bet lai ceļš caur Ozolniekiem kļūtu par 2min. Ilgāks, jo tieši tik ietaupa caurbraucēji, pietiek ar diviem luksoforiem.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 15:09

Superintendantam

Taisnība jau ir, ka visa satiksmes organizācija neko neatšķiras, kad transporta bija krietni mazāk un arī, iespējams, gājēju plūsmas virzījās citur. To varēja ietekmēt pat tāds šķietami attāls sīkums kā vecā Elvi aizvēršana. Bet vai to autobusa pieturu par daudz spriest neņemšos, bet gājēju pāreju samazināšana varētu radīt bīstamas situācijas uz ielas

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 08:52

Intendants

Tas ir gājēju plūsmas optimizācijas jautājums, nevar cerēt, ka uz autoceļa ar intensīvu satiksmi gājēju pārejas būs ik pēc 100 metriem. Pietiek pavērot kur dodās izkapušie pasažieri Pļavu ielā, visi masveidā dodas LLKC virzienā vai atpakaļ uz Spartaka ielu.

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 10:14

es

"Ceļš" no Jelgavas apvedceļa līdz gaisa tiltam pirms RAF ir briesmīga stāvokli - tāpēc caur Ozolniekiem ir ātrāk un drošāk. Drīz pie Ozolnieku tilta no Jelgavas puses arī būs neizbraucamas bedres, tad var būt auto skaits samazināsies.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 14:37

Ātrums

Ātruma ierobežošana visā Rīgas ielas garumā Ozolniekos līdz 30 kmh un lieta darīta. Gājējiem būs drošāk un samazināsies tranzīts..

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 15:01

Tas pats Jānis

Rīgas vergiem šāds scenārijs ļoti nepatīk...

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 15:51

ozo

Domāju ar to jāsāk ,kamēr nav citu risinājumu . pārvietojamās fotokameras , netrafarētās policijas ekipāžas

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 19:48

Jānis

A kur palika apļa projekts?
Kas notiek Ozolniekos? Piemēram, kā var iecelt par iepirkuma daļas vadītāju sievieti amatā, kas pat nejēdz divas nedēļas vienu tabuliņu sarēķināt un pateikt, kādi ir zoles rezultāti?

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 15:08

Janka

Zoles turnīra rezultātus jau nevar apstiprināt bez Daiņa piekrišanas, ja nu uzvarētājs ir nelojāls esošajai varai. Ar to arī ir skaidrojama šī vilcināšanas. Sākat pierast - novadā visu nosaka viens nelidzsvarots cilvēks un viņa ieliktenīši nespēj pat soli spert bez priekšnieka akcepta.

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 20:02

es pats

Pēc šitādiem auditiem un pārbūvēm paliek tikkai sliktāk. Alternatīvas jau īsti nav. Apvedceļš un nokļūšana līdz viņam ir nekāda ,kas tā bļ... pa šoseju ar vieniem luksoforiem,krustojumiem un radariem. Ir transporta skaits noteiktā laika posmā,kas jādabon cauri un liekot jebkādus sķēršļus transporta kustībai paliek tikkai sliktāk. Vienīgā alternatīva ,lai caur ožiem neviens nebrauktu ir šoseja Jelgava -Rīga bez šķēršļiem (krustojums,apdzīvota vieta utt.) un bez ātruma ierobežojuma,kaut vai maksas. Utopija un šinī valstī nereāls pasākums,tikmēr viss būs slikti.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 18:53

es pats

Gājējiem tuneļi un divas joslas katrā virzienā, gar malu sēta.

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 19:03

es pats

Par Skolas ielas ātrumvaļņiem audits,revīzija u.c. spečuki neko neteica,tas ,ka neviens neatbilst LVS ,tas nekas. Ko?

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 22:04

asdfghj

man liekas ka pilsonji rok nepareizajaa vietaa.... nevajag cakareeties ar ozolniekiem, uztaisiet lai pluusma normaali ienaak jelgavaa no apvedcelja un smuki izkjiist, bez pudeles kakliem un viss buus kaartiibaa...

ja vieniigais ko speciaalisti var ieteikt ir uzlikt luksoforus, tad tie nav nekaadi speciaalisti, kautkaadi bomzhi no tirgus sageerbti....

pirms 3 gadiem, 2018.02.28 20:26

Tas pats Jānis

CSDD ir totāli cirvji - jau tagad posmā starp Keramiku un Ozoniekiem visi brauc ar 60-70 (jo cilvēki zīmes neredz - tagad var saņemt medicīnisko arī bez redzes) un visas tās pērejas, apgaismotas vai neapgaismotas īsti nestrādā, jo prinči, kas nesās uz Rīgu vergot, īsti negrib stāties. Vajadzētu Ozolniekiem izdarīt kā Medemciemam - 30km/h un miers - brauciet pa apvedceļu!

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 15:49

ozo

Mētājas ar skanīgiem vārdiem ..auditors ... Kāpēc starp keramiku un ožiem 70 ??

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 19:32

ozo

Mani kā Ozolnieku iedzīvotāju intresē tikt pāri Rīgas ielai droši jebkurā laikā . Gan braucot ar auto ,gan kājām ejot . Un risinājumi ir daži visiem zināmi , atliek izvēlēties optimālāko kombināciju . Luksofori ,aplis pazemes pāreja , Pazemē var liftu priekš invalīdiem .

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 19:38

H2O

Pazemes pāreju bez gumijniekiem līdz ceļiem iziet nesanāks.

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 19:52

ozo

H2O
Jā par gruntsūdeņiem ožos esmu dzirdējis . Bet ja jau metro var zem ūdens , Tad jau te arī var . Nu jā izmaksas .... Bet tad skatās varbūt virszemes tuneli . Vai tikkai tradicionālos luksoforus

pirms 3 gadiem, 2018.03.01 20:04

es

Nekādus tuneļus vai, vēl trakāk, gaisa pārvadus Ozolniekos nevajag!!! Vai kāds ir redzējis Dalbes uz gaisa pārvadā kaut vienu cilvēku, braucot pa Rīgas šoseju? Bet veciem cilvēkiem no Ozolniekiem Dalbes kapu apmeklējums ar sabiedrisko transportu nav iespējams, jo nevar "pārvarēt" šo gaisa pārvadu piebraucot ar autobusu līdz Dalbes pieturai, kā arī iekāpt vilcienā Ozolnieku stacijā.

pirms 3 gadiem, 2018.03.03 15:38

Vārdiņš

0.20 EUR caurbraukšanas maksa, kuru iekasē tad, ja izbrauc Ozolniekiem cauri ātrāk par 30 min.
Ozolnieku iedzīvotāji tiek atbrīvoti no šādas maksas.

pirms 2 gadiem, 2018.03.07 12:40

Ozolnieku novadā